Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwen breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwen breien
    Posted: 08 Mei 2024 om 09:47
in uw vraag over de mouwkop heb ik het helemaal uitgeschreven, als ge dat blad neemt en een streepke zet bij het nummerke 6, en dan 8 hoger bij 14, en dan bij 20, en dan weer bij 8 hoger,... (zoals de uitleg hierboven) dan weet ge waar ge moet meerderen en waar ge gewoon de steken moet breien zonder iets te doen. als ge het zelf opschrijft gaat ge er meer van leren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2024 om 08:37
Er zijn boeken om te leren breien en begrip te krijgen voor breitermen. In de openbare bibliotheek. Je kunt ze daar lezen, als je geen lezerspas hebt, en kopieën maken van relevante informatie.

Bep heeft het duidelijk uitgelegd in termen die voor ervaren breisters duidelijk zijn. Na jaren ervaring is het soms moeilijk om in het hoofd van een beginner te kruipen.

De oudere hobbyisten hebben breien geleerd van moeder, oma of handwerkjuf op school. Dus in natura, want Internet bestond nog niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2024 om 23:27
heb ik toch gedaan
Back to Top
Brouwer View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Mei 2024
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brouwer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2024 om 18:33
Sorry ik ben net begonnen met breien. Dus ik snap dit niet helemaal. Zou je het per nld kort willen uitschrijven? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2024 om 14:17
waarschijnlijk is het een smal/medium/large/extralarge

6 keer 1 steek meerderen aan sweerskanten maar afwisselend, de ene keer om de 6 naalden en de volgende keer om de 8 naalden, terug 6 naalden, terug 8 naalden, terug 6 en terug 8.
dan hebt ge 42 naalden gebreid en 12 steken gemeerderd

Back to Top
Brouwer View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Mei 2024
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brouwer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2024 om 12:41
Hallo, ik kom niet uit het volgende de patroon voor een mouw te breien. Kan iemand hier mee helpen?
88 st opzetten. Voor de mouw verbreding aan weersz elke 10de naald 4x1/ elke 8ste naald 5x1/ afwiss elke 6de + 8e nld 6x1 /elke 6e nld 7x1 st meerd =100 st. 
Moet ik omdat de er / tekens staan alleen de 6e niks + 8e blz 6x1 gebruiken omdat ik een l shirt maak? 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns