Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotensokken

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2006 om 13:23
Jullie zijn allemaal lekker met sokken bezig. Ooit vond ik dat ik als ervaren breister ook sokken moest kunnen breien. Dat leek me het summum van kunnen breien. Toendertijd had de Hema nog wol en gaven ze twee keer per jaar een breiboek uit. En daar stonden dus ook sokkenpatronen in. Van zo'n patroon heb ik het geleerd, gewoon met al die hielen die er traditioneel in moeten. Het is me gelukt en daar was ik trots op, maar sindsdien koop ik maar weer gewoon sokken. Helaas kan ik niet tegen echte wol en dat zit toch vaak in sokkenwol. De wol van Wolhalla vind ik bijvoorbeeld ontzettend mooi, maar niet voor mij dus.
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2006 om 14:44
Hey Edith

Dat probleem komt me bekend voor. Op dit moment brei ik sokken van acryl, maar dat is alleen maar lekker in de winter (ik ben nogal een koukleum en heb echt altijd koude voeten in de winter). Waar heb jij je sokken toen mee gemaakt?
Groetjes van Lieke

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2006 om 18:34

Ik ben bang dat het zeker 15 tot 20 jaar geleden is dat ik het gedaan heb. Het zo gewone sokkenwol van de Hema geweest kunnen zijn, maar ook gewoon een bolletje acryl gewoon om te kijken of ik sokken kon breien.

Ik ben altijd bang dat de sokken harder slijten als je geen echte sokkenwol gebruikt.

Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2006 om 18:45
Tja, dat risico neem ik dan maar, hoewel ik nog steeds geen goed alternatief heb gevonden (ja, in Amerika, maar dat kost een fortuin aan verzendkosten)
Groetjes van Lieke

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns