Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHellup !!! Hoe zit dat ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Direct Link To This Post Onderwerp: Hellup !!! Hoe zit dat ?
    Posted: 27 Oktober 2006 om 08:49

Dag dames !

Gisteren ben ik begonnen aan het patroon van de kinderslofjes van Willemijntje. De zool, hiel en het bandje heb ik nu klaar tot zover kom ik eruit. Maar dan...de wreef. Ik begrijp de omschrijving niet helemaal. Misschien dat jullie me verder kunnen helpen want ik wil ze graag afmaken !

Alvast bedankt !

Wreef:
Over de middelste a) 21 steken v.d. punt aan de voorkant (= op een afstand van ) 4 stokjes v.d. hiel) als volgt haken:

Dit stukje hierboven. Moet ik nu bij de teentjes in het midden beginnen  met 21 steken ? Zijn die 21 steken over de ene zijkant en ook over de andere zijkant  dan nog een keer 21 ? Ik snap ook niet waar ik ik dan rekening mee moet houden wat betreft de afstand van 4 stokjes van de hiel

 1e naald: 2 lossen(=vervangen het eerste stokje),*1 losse, sla 1 stokje over, haak 1 stokje*, herhaal van *tot*. Er zijn hierna 11 stokjes .

Waar moet ik beginnen met de 2 lossen ? En waar haak ik dan het eerste stokje in ?

2e naald: haak 2 lossen om het werk te keren, sla 1 stokje over, haak 1 stokje in de losse van de voorafgaande naald, sla 1 stokje over, haak 1 stokje in de losse van de voorafgaande naald, *1 losse, sla 1 stokje over, haak 1 stokje in de volgende losse*, herhaal van *tot* in totaal a) 5 maal b) 6 maal; sla 1 stokje over, haak 1 stokje op de losse van de voorafgaande naald, sla 1 stokje over, haak 1 stokje op het stokje van de voorafgaande naald.

3e naald: 1 losse om het werk te keren, sla 1 stokje van de voorafgaande naald over, 1 vaste op elk van de a) 6 lossen b) 7 lossen van de voorafgaande naald, 1 vaste op het laatste stokje van de voorafgaande naald.

4e naald: 1 losse om het werk te keren, sla 1 vaste van de voorafgaande naald over, 1 vaste op elk van de a) 4 vasten b) 5 vasten van de voorafgaande naald, 1 vaste op de laatste vaste van de voorafgaande naald.

 5e naald: 1 losse om het werk te keren, sla 1 vaste van de voorafgaande naald over, 1 vasten op elk van de a) 2 vasten b) 3 vasten van de voorafgaande naald, 1 vaste op de

Liefs Tess
Back to Top
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2006 om 16:23
Boehoe....nog niemand die het wel snapt ???
Liefs Tess
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2006 om 17:05
Je moet een afstand van 4 stokjes overhouden t.o.v. de hiel, want dat is dat schattige gaatje.

Het is even puzzelen maar het klopt wel.

Groetjes Cormout
Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2006 om 21:26

Euh, ja, Cormout heeft gelijk, de vier stokjes overlaten is voor de gaatjes... Telkens vier steken van de hiel blijven, een beetje telwerk en dat komt dik in orde!

De twee lossen vervangen het eerste stokje, dus gewoon waar je eindigt twee lossen haken om de volgende toer te beginnen... Dus je haakt twee lossen, dan nog een losse, je slaat 1 stokje van de vorige toer over en in het volgende stokje haak je je tweede stokje van je nieuwe toer.

Ik hoop dat je er wat aan uit kan... Ik heb niet echt zoveel anders gezegd dan dat je al in je beschrijving meegaf hé...

Als een foto de zaak gemakkelijker maakt, moet je maar eens kijken bij 'mijn creaties', bij 'Botticelligrrrl'...

 

Back to Top
Botticelligrrrl View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 27 April 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 292
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2006 om 21:28
O ja, en nog sorry dat ik zo laat reageer, maar ben nog niet zo lang terug van mijn werk (van 20h15)... En moest eerst dringend eten en dan nog eerst een groot stuk chocolade in mijn mond steken!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns