|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nova ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2009 Locatie: Hillegom Status: Offline Points: 607 |
![]() Posted: 24 Augustus 2009 om 13:40 |
Ik ben nu bezig met het breien van de domino vierkantjes voor deze tas. Ik vind de vierkantjes alleen niet zo vierkant. Kan dit kloppen? Wordt dit tijdens het vilten rechtgetrokken? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. |
|
![]() |
|
catharina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
![]() |
Het worden inderdaad geen vierkantjes tijdens het breien. Ik heb de vierkanten nu aan elkaar gehaakt en moet de tas nu vast zetten tot een tas.Dan vilten en klaar ( eindelijk)Ik denk dat je na het vilten de tas mooi in model kunt ,, trekken,,. Oh, ja natuurlijk de bloemen erop borduren Het is een hele mooie tas he? Succes hoor. |
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Vaak vilt het de ene kan op meer dan de andere kant op. Anders tijdens het vilten een beetje bijsturen met je eigen handen. Als je een bepaalde kant op wrijft dan wordt het die kant op meer vervilt en dus korter. Een erg mooie tas.... |
|
![]() |
|
Nova ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2009 Locatie: Hillegom Status: Offline Points: 607 |
![]() |
Ah, gelukkig. Ik dacht al dat het grandioos fout zou gaan. Dus ga ik vrolijk verder. Het is echt een prachtige tas, ben er echt verliefd op. Bedankt voor jullie hulp. Catharina: wil graag van je horen hoe de tas is geworden na het vilten. |
|
![]() |
|
catharina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
![]() |
Catharina: wil graag van je horen hoe de tas is geworden na het vilten. Ik laat het je weten en ik laat het je zien
|
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
He Cath, vilt je 'm met de hand, of in de wasmachine? |
|
Groetjes Syl
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik weet het nog niet.Misschien gewoon in de wasmachine?
|
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
Wow, das snel Ik vind altijd dat je er zo weinig invloed en zicht op hebt in de wasmachine, maar met de hand is misschien ook wel onbegonnen werk. |
|
Groetjes Syl
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb al eerder een tas in de wasmachine gevilt en die is wel mooi geworden.Ik heb de tas toen ook geloof ik hier laten zien.
|
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Gevonden Ja die was idd ook erg goed gelukt http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1270&KW=ge vilte+tas&PN=0&TPN=5 |
|
Groetjes Syl
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik dacht, dat doe ik wel even. Poeh. Maar het is een zeer makkelijk patroon voor de beginnende breier. Heb weinig tijd gehad de afgelopen maand, dus heb het nu weer opgepakt. Moet nog 5 vierkantjes. PS: Ben erg blij dat ik dit Forum heb gevonden. Ik sta soms echt met mijn oren te klapperen als ik hoor wat voor knappe dingen er gemaakt worden. Groetjes, Femke |
|
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Toch nog een vraag. Ik heb deze week een inhaalslag gemaakt. Veel tijd gehad doordat ik ziek was. En heb nu dus alle onderdelen af. Alleen nog in elkaar zetten. Nu zag ik op de tekening welke kleuren waar moeten komen, heb ik ook allemaal op een grote tafel klaargelegd. Alleen zijn de vierkantjes niet echt vierkant. Hoe ik het ook neerleg, 2 vierkantjes komen niet uit. Weet niet of iemand de tekening heeft, maar het gaat om de letters aan de zijkant. De opgezette kant komt tegen de zijkant van de andere vierkant (is alleen het geval bij 2 buiterste vierkantjes). Gaat dat wel goed als ik ga vilten? De zijkanten zijn veel langer dan de opgezette kanten. Ik weet dat de lange zijden meer zullen krimpen, maar ik zal ze eerst aan een korte zijde vast moeten zetten. Of moet ik het eerst als een lap aan elkaar zetten, dan vilten, en nadat het is gekrompen de zijkanten dichtmaken? Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is. Groetjes, Femke |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb de tas eerst helemaal in elkaar genaaid en daarna pas gevilt. Een tip...ik zou de draagbanden horizontaal erop naaien i.p.v. verticaal.De mijn kan ik niet over de schouder dragen en gewoon dragen is de tas net te lang en te zwaar voor. Bij het inelkaar naaien heb ik het gekleurde voorbeeld erbij gebruikt.Vond het ook lastig hoor! Helaas heb ik het patroon zo niet bij de hand. |
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga het morgen gewoon proberen. Maar wat bedoel je precies met de band horizontaal erop naaien ipv verticaal? En had jij ook dat van de ene vierkant de opgezette zijde, en van de andere vierkant de lange zijde aan elkaar kwamen te zitten? De kleuren liggen nu op de juiste plek. Zie ook het telpatroon. Het gaat mn om de zijden a en c.
Groetjes, Femke ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
.....ja ik keek er ook raar tegen aan dat je ze aan verschillende kanten aan elkaar moest naaien. Met de banden bedoel ik niet zo als op het plaatje staat van links naar rechts maar van voorkant naar achterkant tas.Je kunt dan makkelijker de tas om je schouder gaan dragen. Ik had het in mijn vorig berichtje fout geschreven, sorrie. Succes hoor morgen! |
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |