Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotengevonden, leuke poppen

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Onderwerp: gevonden, leuke poppen
    Posted: 27 Januari 2009 om 17:50

ik kan dan wel niet breien, maar vondt deze zo leuk dat ik ze wou delen.

 

 

 

Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 322
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:13
zijn super leuk
groetjes anouschka
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:16
Is dit dan geen stimulans om te leren breien? Echt, na een paar keer broddelen ben je een expert. Het fijnste zou zijn als iemand anders steken voor je opzet en een paar pennen breit, zodat je eerst de techniek van het breien zelf onder de knie hebt. Dan leer je later wel opzetten en de eerste pen breien. Ik wil je best een beginnetje opsturen, hoor.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:21

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Is dit dan geen stimulans om te leren breien? Echt, na een paar keer broddelen ben je een expert. Het fijnste zou zijn als iemand anders steken voor je opzet en een paar pennen breit, zodat je eerst de techniek van het breien zelf onder de knie hebt. Dan leer je later wel opzetten en de eerste pen breien. Ik wil je best een beginnetje opsturen, hoor.

ja ik heb het als kind ook wel een beetje gekunt, maar ik moet het nu halfliggend doen he, denk niet dat dat zo handig is met die naalden.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:24

kijk hier nog een paar en ze zijn allemaal nederlandstalig!!

 

en nog een gehaakte

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:26

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Is dit dan geen stimulans om te leren breien? Echt, na een paar keer broddelen ben je een expert. Het fijnste zou zijn als iemand anders steken voor je opzet en een paar pennen breit, zodat je eerst de techniek van het breien zelf onder de knie hebt. Dan leer je later wel opzetten en de eerste pen breien. Ik wil je best een beginnetje opsturen, hoor.

maar je zou er wel zin in krijgen als je deze poppen ziet. Vooral die groenige trolachtige vindt ik geweldig, die mocht hier wel in mijn huis staan.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:29
kathy, misschien zijn korte naalden wel mogelijk? Ik probeer me even voor te stellen hoe dat is, maar ik denk dat vooral de zijkant lastig is als je neerligt... Ik heb vroeger ook een mevrouw gekend die half liggend breide, maar zij breide zoals ze dat -denk ik?- in Duitsland leren: met twee "losse" naalden, niet zoals wij met één of twee naalden onder de arm vast... de naalden op schoot los, zeg maar dus...
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:30
Wat een aparte poppen.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:31

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

kathy, misschien zijn korte naalden wel mogelijk? Ik probeer me even voor te stellen hoe dat is, maar ik denk dat vooral de zijkant lastig is als je neerligt... Ik heb vroeger ook een mevrouw gekend die half liggend breide, maar zij breide zoals ze dat -denk ik?- in Duitsland leren: met twee "losse" naalden, niet zoals wij met één of twee naalden onder de arm vast... de naalden op schoot los, zeg maar dus...

zit er dan verschil in lengte bij de naalden? dat wist ik niet ik dacht alleen in dikte, o kan dat ook, ik dacht inderdaad aan onder je armen en denk van dan prikken ze in mijn kussens enzo.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:33
Kathy,wat misschien een idee is voor jou,continentaal breien op een rondbreinaald,je kan de naald dan bijna op dezelfde hoogte vasthouden als je haaknaald.Of met korte naalden,zoals chrisje al zei.Beide manieren kan je de naalden laag houden.Het is echt even wennen in het begin,maar je bent een doorzetter,dus dat moet haast wel lukken.Ik heb het na 40 jaar gewoon breien ook onder de knie gekregen.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:35
ik heb een hele tijd last gehad van mijn pols, en ook nu moet ik nog uitkijken... daarom brei ik wel eens de makkelijke dingen zo "los" en niet met eentje vast zoals ik het op school leerde!
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:36

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Kathy,wat misschien een idee is voor jou,continentaal breien op een rondbreinaald,je kan de naald dan bijna op dezelfde hoogte vasthouden als je haaknaald.Of met korte naalden,zoals chrisje al zei.Beide manieren kan je de naalden laag houden.Het is echt even wennen in het begin,maar je bent een doorzetter,dus dat moet haast wel lukken.Ik heb het na 40 jaar gewoon breien ook onder de knie gekregen.

nou zo breiwonder zal ik niet zijn hoor, heb het op de lagere school wel gedaan, maar dat is al weer lang geleden en toen liet ik altijd de steken vallen,

maar als ik op zo`n ronde naald brei wordt mijn werk dan ook niet rond? moeten de patronen dan niet voor vier naalden zijn, of vraag ik nu weer iets heel doms

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:51
Nee hoor, je kunt ook heen en weer breien op een rondbreinaald. En ik dacht in eerste instantie aan die korte naalden die bij een kruidvatpakket zitten, toevallig had ik er net weer een paar gekocht. De naalden zijn nog geen 20 cm, maar mét knop en er zitten 4 kleine bolletjes bij, in pasteltinten.

Dat van de lagere school hebben meer mensen ervaren Ik mocht op een gegeven moment bij de jongens blijven, die zaten iets voor zichzelf te doen. Ik ergerde de handwerkjuf teveel, met mijn gepriegel met zweterige handjes en roestige naalden en stroeve katoen.

Ik ben pas weer gaan breien voor de poppen van mijn dochter. En later schudde ik ajour- en kabeltruien zo uit mijn mouw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 18:57

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:



Dat van de lagere school hebben meer mensen ervaren Ik mocht op een gegeven moment bij de jongens blijven, die zaten iets voor zichzelf te doen. Ik ergerde de handwerkjuf teveel, met mijn gepriegel met zweterige handjes en roestige naalden en stroeve katoen.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 19:05

denk dat ik het dan maar eens moet proberen, want mijn haakwerkje is bijna af, dus moet sowiezo wat anders en hier liggen sinds vandaag ongeveer twintig patronen van die leuke poppen dus dat is toch zonde

maar dan moet ik wel goed weten wat ik precies nodig heb aan naalden, want denk dat ik dan mijn vader op pad stuur of het moet zo uitkomen, dat hier iemand anders komt, zou wel zo handig zijn. en ja dan maar een zien, heb ook niets te verliezen he. proberen kan altijd.

maar dan hoop ik wel dat iemand een uitleg voor me heeft hoe ik dat moet doen, want dat ben ik toch wel wat kwijt. of eigenlijk helemaal

Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 19:15

Tof dat je het wil proberen Kathy! En je zal hier zeker wel uitleg krijgen en op het internet vind je allerlei leuke filmpjes waarbij ze voordoen hoe het moet.

Niet verder vertellen maar ik heb opnieuw leren breien met de dvd van de veritas !

Groetjes Daisy

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 19:17
dank je daisy, en als er meer zijn die ze leuk vinden en denken er wat aan te hebben, wil ik ze natuurlijk even doormailen.
Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 322
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 20:51
Kathy,

wil je ze naar mij sturen ik vind ze erg grappig.
Dank je wel alvast.
groetjes anouschka
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 21:01

Ik vind je poppen inderdaad erg mooi en heb ze nog nooit eerder gezien. Dus als je tijd ziet.... dan heel graag. En in ieder geval alvast bedankt ervoor.

Zoals de dames hiervoor al zeiden dacht ik bij het lezen van het draadje ook gelijk aan of de korte naaldje, ook wel sokkennaaldjes genoemd of de rondbreinaald. Zou er dan een kopen in een maatje waarin je wil gaan breien. Dus als je de poppen wil gaan maken degene die bij de pop past.
Ik weet van diverse sokkenlijsten dat er dames zijn die ook halfliggend of liggend breien. Dus daarvan weet ik dat het kan. Dus ik zou in jou geval de gok wagen en het proberen. In ieder geval heel veel succes ermee.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2009 om 21:20

Die poppen zijn wel heel speciaal, dus als het niet te veel moeite is... wil je ze dan ook mijn kant uitsturen aub.

Dankjewel.

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns