Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gezocht: breipatroon veerboot oost-vlieland

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gezocht: breipatroon veerboot oost-vlieland
    Posted: 18 April 2016 om 19:36
Begin jaren '80 heeft in de Ariadne het breipatroon gestaan van een trui met op de voorkant de veerboot Oost-Vlieland:
Heeft iemand dit patroon of kan me vertellen uit welke Ariadne het komt?

Ik wil het graag gaan breien!

Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 19:42
Ik zal me trouwens even voorstellen: Ik ben Saar en ben gek op breien en haken. Op dit moment ben ik mijn hele familie aan het voorzien van truien, jurken, sjaals en mutsen :-).

Mijn zus vertelde me dat ze vroeger een foto van deze trui had gezien en dat ze hem al heel lang wil hebben. Ooit heeft ze het patroon gehad, maar dat is nu onvindbaar. Op zoek naar het patroon kwam ik hier uit. Ik ben bekend met de hobbydoos als webwinkel, maar het forum kende ik nog niet! Heb me gelijk geregistreerd :-).

Groetjes,

Saar
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 20:30
welkom Saar, spijtig genoeg kan ik niet helpen.

Als je het patroon of de Ariadne waar het instond niet te pakken kunt krijgen kan je misschien een foto van die veerboot goegelen en omzetten in een kruissteekpatroon
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 21:02
Die foto linkt naar het forum van Doeksen, dat lid zegt dat hij de Ariadne heeft - daar misschien even vragen welk nummer dat is.
Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2016 om 21:09
Goed idee, dat ga ik nog proberen. Het was een topic uit 2008, hoop dat de breier er nog actief is!
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 10:41
Hoi Saar en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum!
Hoop dat je succes hebt bij het vinden van dit patroon en dan... aan de slag
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 13:35
Aan het patroon kan ik je niet helpen . Misschien kun je bij de rederij nog een foto vragen/kopen met de Oost Vlieland erop . Is dat Wagenborg ? of vaart er een andere rederij op Vlieland ??

Je kunt tegenwoordig van een foto een telpatroon laten maken of zelfdoen .

Een neutraal jongenstrui patroon kun je wel bij Jessica Tromp vinden denk ik
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 13:52
Rederij Doeksen vaart/voer toch vanuit Harlingen zowel naar Oost-Vlieland als naar West-Terschelling? 
Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 13:54
Dank voor al jullie reacties!

Dankzij Margriet van tweedehandswerk.nl weet ik nu dat het patroon in de Ariadne van december 1982 stond.



Dit is een foto van het schip. Mocht het niet lukken om het patroon te pakken te krijgen dan ga ik Bep's advies opvolgen en proberen deze foto in een patroon te zetten.
Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 13:59
De Ms Oost-Vlieland van dit patroon voer onder rederij Doeksen van Harlingen naar Oost-Vlieland.

Mutti, kan je me vertellen waar je een telpatroon kan laten maken? Ik heb dat nooit zelf gedaan en vind de zee omzetten in patroon best een uitdaging!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 15:10
Vhey Saar, kheb me gisteren ook al suf gegoogled naar die veerboot en lees nu dat het een Ariadne uit 1982 is, ga naar Marktplaats, tik. ariadne 1982 in en je ziet dat iemand een jaargang aanbiedt..p.s. Onee, verroest, dat zijn de speciale brei. en haakuitgaven, snorrie...
P.s. 2 oja welles, er staat een ingebonden jaargang 1982 ook te koop..
P.s. 3 en er staan ook losses te koop ook de december 1982
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 15:17
Dat zou ik doen op MP de juiste Ariadne scoren
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 15:17
Ik geloof dat de verkoper zelfs een patroon wil sturen, tegen betaling tuurlijk maar da.s nog al logisch...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 16:54
Saar

even bij google -van foto borduur of inbreipatroon maken- intikken .
Ze verwijzen je dan door naar een website waar je een programma kunt downloden
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 18:05
Ik heb nog een paar Ariadnes van 1982, maar die trui staat er nu net niet in. Ik heb nog een vriendin die ook van het bewaargilde is gevraagd. Zij had ze ook niet, jammer dus, kan je niet helpen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2016 om 17:23
Dank jullie wel voor alle reacties en het meezoeken!

Het is inmiddels gelukt: ik heb de Ariadne op Marktplaza gevonden! De verkoopster had hem nog, hij wordt naar me opgestuurd!

Nldutchy, als je het patroon wilt hebben kan ik het voor je inscannen en als pdf naar je sturen. Als er meer liefhebbers zijn dan hoor ik het graag
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 10:19
Welkom.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 11:25
Zo zie je maar Saar ,wie wat bewaart heeft wat en kan er een ander nog een plezier mee doen .

Ik kwam gisteren thuis en toen lagen er een paar oude breibladen .
Breimode Trendy uit 1987 .
Mijn man had ze ergens gevonden bij het opruimen van z'n eigen spullen ,en vroeg of die nog niet weg konden . Er zaten inderdaad wat oubollige dingen in ,maar ook patronen die nu weer trendy zijn .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 20:31
Oh Saar, wat geweldig dat je .m gevonden hebt.....ik pm je wel, niet dat ik m zal gaan maken maar smoeder was een schippersdochter en alles wat met scheepvaart en water te maken heeft raakt me en daarom ging ik ook meteen aan de google....WEL een foto als je .m gemaakt hebt hè haha...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Saar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 April 2016
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2016 om 21:05
Ik zal het resultaat met jullie delen :-).

Het valt me op dat het echt een leuk blad is! Ook jeugdsentiment: mijn oma breide vroeger patronen uit de Ariadne. De volgende keer als ik op een rommelmarkt oid loop ga ik er zeker naar op zoek.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns