Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht nieuwe hobby

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht nieuwe hobby
    Posted: 27 Oktober 2012 om 11:38
Wat een luxe he, gezocht een nieuwe hobby. Waar de meesten onder ons tijd te weinig hebben, heb ik juist tijd over.
 
Ik heb me enkele jaren kunnen vermaken met lezen, haken en puzzelen, maar haken wil niet meer zoals voorheen en ook lezen niet. Gedeeltelijk omdat mijn hoofd niet wil. Even liet ik dan ook het hoofd hangen, maar nu wil ik toch graag weeer doen.
 
Ik heb haken weer op gepakt, maar zoek nog iets ter afwisseling.  Alleen moet ik het wel op bed/liggend kunnen uitvoeren. Wie heeft er tips.
 
Ik heb wel eens proberen te breien of te borduren, maar dat bleek niets voor mij.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:15
scrappen, kaarten maken tekenen???

groetjes margriet
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:16
Jammer,ik dacht gelijk aan een borduurwerkje voor je
En fimo klei vind je dat niet leuk?
Gr jenny
Groetjes jenny
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:18
Hoi  hoi  

Misschien een rare vraag maar hoe ben je aan bed gekluisterd. Kan je wel zitten of moet je echt plat.?????
Ik  vraag dit omdat het soms lastig is met het  boven je macht werken omdat  je je armen omhoog moet houden..

Ik heb wel  een paar  suggesties. je kan bv. leuk kaarten maken met  knipvellen, Of origami dat is ook  erg leuk  wat je al niet  met 1 vierkant velletje papier  kan doen. Wat  de knipvellen betreft  als je er interresse in hebt en je hebt  een printer  kan ik  je wel  wat leuks toesturen.
Ik heb met  psp een heleboel  knipvellen zelf gemaakt. Dus roep maar dan.

sieraden maken ik weet niet hoe mobiel je bent in bed. het zou  met een bijzettafeltje wel kunnen, maar dan moet je kunnen draaien om je kralen te pakken en ik  weet niet  of dat  kan. Kan je met  kralen werken dan kan je ook  nog leuke boompjes en beestjes maken. 

Ook  hier  heb ik veel links met patronen. 

Je kan ook  op  de laptop werken dus  waarom kijk je niet  of je een leuke colum kan schrijven er zijn sites waar  je daarmee geld kan verdienen  niet  veel maar  wel leuk  voor evt. andere hobby materialen te kopen.


Ik  hoop dat je hier wat  aan hebt  en als je ik  je ergens mee verder kan helpen dan roep je maar.



Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:25

Bedankt voor de reacties. Sommige dingen liggen best voor de hand, terwijl als je er om zoekt je ze niet kunt bedenken.

Ik zit soms even in de stoel, maar lig meestal op bed en dan niet echt rechtop, maar wel iets omhoog met steun in de rug.
 
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 12:33
vilt is dat niet iets voor je . ik heb wel wat leuke patronen voor je
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 13:39
Zou je misschien iets met fimo kunnen doen?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:38
Wil je echt iets creatiefs doen? Omdat je schrijft dat je iets zoekt wat je op bed/liggend kan doen, denk ik meteen aan ontspanningsoefeningen of reiki of zoiets. Wie weet kan het ook nog wat voor je lichaam betekenen. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 17:36
Ik moet ook veel liggen, en heb mezelf ook aangeleerd om liggend te kunnen haken.

Verder vind ik het leuk om (liggend) te lezen, dvd kijken, puzzelspel te doen op de nintendo ds (kan ook met papieren versies, maar dan wil mijn pen weer niet meer )

Ik probeer gedurende de dag, steeds te wisselen. Dus bijv een paar toertjes haken en dan weer een hoofdstuk lezen. Te lang aan een stuk door, eenzelfde handeling doen, geeft bij mij ook problemen.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 18:24
Punniken met een punnikmolentje? De slierten kun je rond tempex ballen plakken en daar later een slinger voor punniken. Die kun je dan verkopen voor verjaargdaegn enzo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 19:41
Oh ja, Magtelt een prima idee !
Kathy : ik geloof dat ik hiervoor ergens in mijn verzameling leuke patroontjes heb. Als je interesse hebt stuur me maar een PM of mail.  Ik zoek ze graag voor je op. Wink
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 11:18
Bedankt voor alle reacties. Gek he, er zijn zoveel mogelijkheden, zoveel hobby's. Soms weet je niet wat eerst te doen, maar als je er om zoekt dan lijken ze zover weg.
 
@ Magtelt ik weet me er geen goed idee bij te vormen. Punnik je die slierten met zo'n ouderwets paddestoeltje, maar hoe krijg je dan een bal?
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 13:32
Nou ik punnik slierten met zo'n klosje, maar ik heb een molentje van Prym gekocht en dat schijnt veel sneller te werken en hopelijk vallen de steken dan minder vaak. Ik bedoel bijvoorbeeld een bal van plastic of piepschuim ofzo, je kunt die plek voor plek met lijm insmeren en dan de sliert eromheen wikkelen, desnoods met een ophanglusje. Het hoeft geen bal te zijn, je hebt ook figuren, die zijn om spelden met pailletjes in te steken. Hee dat kan ook, niet lijmen maar spelden prikken. Houd wel een magneet bij de hand dat je niet op een spijkerbed komt te liggen.

Ik heb nog geen tijd gehad om het molentje uit te proberen, soms moeten dingen bij mij tijden liggen rijpen vóór ik me ook maar aan de gebruiksaanwijzing waag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 17:32
Er zijn ook hele leuke patronen voor sjaals e.d. van gepunnikte slierten Kathy, die kun je daar dan ook van maken. Ook bloemen voor bijv. op een kaart of een guirlande.
 
Mijn vriendin is ook bedlegerig en zij breit met de knifty knitter. Is dit wat voor je? Big smile
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 22:23
Ik ben eens aan googlen geweest, wat een grappige poppetjes kun je maken met punniktouwtjes. Ik dacht eerst punikken wat suf! Ik herinner me dat je op de lagere school van die sliertjes maakte, die dan vervolgens in de prullenbak belanden.
 
@ Jips heb je een plaatje van zo'n sjaal?
 
Is er iemand die ervaring heeft met een punnikmolentje"
 
De knifty knitter is toch ook een soort punikken?
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 23:15
ja de knifty knitter is ook een soort punniken mijn dochter heeft zelfs sokken zeg maar gepunnikt
erg leuk
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2012 om 23:49

Misschien is patchwork wel iets voor je

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 07:49
Met nintendo als afwisseling ,met tetres is heel verslavend of mario bros ,maar een ideetje he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 12:32
Met de nintendo ds kan je ook hele leuke puzzelspelletjes doen.
Veel mensen hebben zoiets een game computer is alleen voor "de jeugdWink"
maar dat valt wel mee en het is even wat kleiner nog dan een laptop of een tablet.

En ja denk eraan tetris is erg verslavend en jewelquest ook.


Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 13:21
Ik ben helemaal verslaafd aan Picross 3D.
(Een beeldpuzzel maar dan in 3D)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns