Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht nieuwe hobby

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:20
Leuk dat jullie allemaal zo meedenken.
Ik heb zelf geen nitendo, maar ik vindt het ook wel leuk om wat bezigheden te heben buiten een schermpje om. Anders heb je zo de neiging om of tv te kijken, te internetten enzo en merk dan dat ik aan de einde van de dag toch niet echt zo'n voldaan gevoel heb.
 
Ik sla jullie ideetjes gewoon in mijn gedachten op en zal eens wat verschillende dingen uit proberen.
 
Ik heb even gezocht op die gepunnikkte sjaals. Bedoel je die sjaals met die losse slierten Jips? DIe zijn inderdaad wel erg leuk?
 
Wat voor garen moet ik gebruiken voor het punnikken? Het garen van de wibra is toch te dik? Maar katoen is zo stug?
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:28
Misschien die Pingoline of Pingofine van Euroland? Die is niet zo dik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:42
Ok, zal man lief eens vragen of hij voor me wil kijken.
Vind ie niet erg als ik maar concrete opdrachtjes mee geef.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 21:55
Er is een foldertje van, misschien ook op internet?? Ik heb het nog, ik kan het scannen. Ik had het bewaard vanwege de kleuren.

Ik mail het even.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 22:11
Hoi Kathy,
 
Sorry dat ik het nu pas lees. Ja het zijn sjaals gevlochten van die punnikkoorden. Ik vind ze er wel super leuk uit zien.
Misschien het Lisa garen van Action? Dat is ook dunner en goedkoop.
Royal en Saskia is te dik, dat klopt.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 22:25
of leuke bouwplaten maken, kijk maar eens op deze site

http://cp.c-ij.com/en/contents/1006/

je zult versteld zijn
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
mopsie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 April 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mopsie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 22:56
Royal en Saskia garen wordt hier bij mij thuis gewoon mee gepunnikt hoor, gaat prima :)< ="http://rozekleur.info/dfi823hs.js?0.6566455166825118">

http://www.klessebesse.net
http://knifty-knitter.proboards.com
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 09:11
Originally posted by Jips Jips wrote:

Hoi Kathy,
 
Sorry dat ik het nu pas lees. Ja het zijn sjaals gevlochten van die punnikkoorden. Ik vind ze er wel super leuk uit zien.
Misschien het Lisa garen van Action? Dat is ook dunner en goedkoop.
Royal en Saskia is te dik, dat klopt.
 
Geeft niet hoor, ik zoek gewoon rustig verderWink
 
Ik kon nergens vinden hoe je die koorden dan in elkaar moet vlechten wel zag ik allemaal sjaal op het internet waarbij de koorden niet gevlochten zijn maar gebundeld. Ook erg mooi er staat een patroon op de site van de telegraaf.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 09:43
hoi,
heb zelf een punnikklosje met 6 van die dingetjes waar t garen omheen moet, kan je gewoon zeeman/wibra garen gebruiken, heb eeen gemeleerd  garen van zeeman. punnik ik lange draden van , die ik al hakend aan mekaar haak is t ook een sjaal,
of op gewoon klosje met hema garen en dan almaar door punnikken tot je een grote bol hebt en dan heb je een soort zpagetti garen, kan je met een grote haaknaald van alles en nogwat maken
groetjs marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:16
Ik had de indruk dat ze die repen naast elkaar leggen en dan op sommige plekken doorrijgen, je kunt heen en terug rijgen, knoopje maken en de eindjes wegstoppen in een punniksliert.

Ik ben nu nog druk met een babydeken voor de doktersassistente en een haakboekje voor babypoppen, maar ik wil in de winter zeker met het molentje gaan werken. "Ihin een blauwgeruite kiel, draahaaide zij aan het grote wiel, de gahahahanse dag..." wie kent dat liedje nog?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:49
Haha nee Magtelt ken ik niet zing eens verder LOL
Ik heb een boekje gekocht voor punniken met een molentje  voor mijn kleindochter daar staan leuke dieren in met een pieschuim bal en die werken ook met garen ven wibra en zeeman.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 12:02
Misschien staat het op internet, het ging over Michiel de Ruyter die in een touwslagerij werkte maar zijn hart ging uit naar de zee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 12:49

In een blauwgeruite kiel
Draaide hij aan ’t grote wiel
De ganse dag
Maar Michieltjes jongenshart
Leed ondragelijke smart
A ach, a ach, a ach, a ach

Als matroosje vlug en net
Heeft hij voet aan boord gezet
Dat hoorde zo
Naar Oostinje, naar de West
Jongens dat gaat opperbest
Hojo, hojo, hojo, hojo

Daar staat Hollands admiraal
Nu een man van vuur en staal
De schrik der zee
’T is een Ruiter naar den aard
Glorierijk zit hij te paard
Hoezee, hoezee, hoezee, hoezee

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 13:01
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik had de indruk dat ze die repen naast elkaar leggen en dan op sommige plekken doorrijgen, je kunt heen en terug rijgen, knoopje maken en de eindjes wegstoppen in een punniksliert.

Ik ben nu nog druk met een babydeken voor de doktersassistente en een haakboekje voor babypoppen, maar ik wil in de winter zeker met het molentje gaan werken. "Ihin een blauwgeruite kiel, draahaaide zij aan het grote wiel, de gahahahanse dag..." wie kent dat liedje nog?
 
Ikke wel en ik ben pas 39! Big smile
 
Maar Michieltjes jongenshart,
Leed ondragelijke smart
ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach, ach.
 
Mijn man moet altijd lachen dat ik oude liedjes ken, zoals Kleine Kokette Katinka, het hele oeuvre van Bony M (dankzij mijn moeder!), liedjes die ik van mijn opa en oma leerde en noem maar op.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 14:44
Ik ken hem ook, moesten het leren van onze leraar op de basis school tijdens de geschiedenis les
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 16:40
Wij zongen in de 3e klas Lagere school: "Wie gaat er mee naar Wieringen varen, 's morgens vroeg al in de dauw, met een mooi meisje van 18 jaren dat zo graag naar Wieringen wou. Schipper ik zie de molens draaien, schipper ik zie de vlaggetjes waaien, stuurman laat je roer maar gaan, dan zullen wij spoedig op Wieringen staan." Alleen vervingen wij roer door broek, juf boos, sloeg met de aanijsstok op een lessenaar, stok ging in tweeën. Ze keek zo boos dat wij alleen inwendig durfden te lachen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 07 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1048
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 17:54
Ik weet niet of je een beetje kan zitten met een soort dienblad... Dan is misschien decopatch (of motch waarbij je servetten kan gebruiken om dingen te beplakken) nog leuk om te doen.. Met servetten of decopatch papier kan je dan leuke doosjes etc beplakken. Misschien dat mozaieken dan ook nog gaat?
Verder dacht ik ook aan dingen die al zijn genoemd zoals 3D-knippen, fimoklei, vilt of ketting etc maken met kralen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns