Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGezocht voor mijn oma!!!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Miqui View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Augustus 2007
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht voor mijn oma!!!
    Posted: 27 Augustus 2007 om 10:49
Hallo, mijn oma van 79 jaar is al jaren halfzijdig verlamd. Haar grootste hobby, voordat ze een TIA kreeg, was breien en dan met name voor goede doelen en de kerk. Nu kan ze dit niet meer, maar ze zou het dolgraag weer willen!
Weet iemand of er iets bestaat, een constructie of iets dergelijks, wat op de verlamde arm geplaatst kan worden, waar dan een breinaald in kan, zodat ze weer kan gaan (leren) breien?
Wie weet waar ik zoiets kan vinden of heeft iemand zoiets? Mijn dank zou groot zijn!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 11:24
Vroeger werkten kousenbreiers en andere beroepsbreiers met een breischede. Daar ging de (rechter) naald in, zodat je eigenlijk maar met één hand hoefde te breien. Ik geloof niet dat die dingen nog bestaan, maar wellicht kun je er een plaatje van vinden en er zelf één namaken ?
Ook kun je gaan weken met een dassenplank / breiplank / punnikplank. Die kun je vastmaken aan de tafel of stoel, en met één hand 'bedienen'. Er zijn leuke sjaals, cols, maar ook dekens en truien op te maken.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 12:30
dit is m volgens mij, staan op marktplaats

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 14:24
Yep, dat zijn ze. En die stak je dan in de rok- of broekband. Maar of je er echt mee met één hand kunt breien ? Misschien met wat oefening ? Ik gebruik eigenlijk ook maar één hand; de rechterpen zit onder mijn oksel geklemd of steunt tegen mijn borstbeen (korte pennen, kousennaalden) maar ik sla de draad dan wel wer om met mijn rechtervinger. Het 'echte' breien doe ik voornamelijk met de linkerpen. Zal ook wel zijn omdat ik links ben. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 14:30

Hall Miqui

Probeer het eens bij een ergotherapeut. Die hebben heeel veel hulpmiddelen.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 22:18
 Ben trouwens ook nog even aan het googelen geweest, en vond ook nog een foto van een dame die aan het werk is met zo'n apparaat. Al is dat op de foto niet heel goed te zien.

Wel heel leuk vond ik dat deze vrouw afkomstig is uit het geboortedorp van mijn moeder, Peasens-Moddergat in het noorden van Friesland, en er een heel verhaal over het Drama van Peasens-Moddergat bleek te horen (van ruim voor haar tijd overigens).



Het verhaal vind je overigens hier
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2007 om 22:35
Ben ik weer - vermoedelijk omdat dit probleem mij zelf ook een beetje bezig houdt; als ik nog langer met mijn armen wil doen, zal ik ook meer naar dit soort dingetjes op zoek moeten.

Op een amerikaanse site vond ik een niet al te duur apparaatje dat je als ; reservehand' kunt gebruiken. Hier wordt er mee gehaakt, maar breien kan ook natuurlijk.



Is te bestellen via de site, maar misschien kan de thuiszorgwinkel ofzo (of een handige harry in de omgeving) je er verder mee helpen ??)

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 08:33
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

 Ben trouwens ook nog even aan het googelen geweest, en vond ook nog een foto van een dame die aan het werk is met zo'n apparaat. Al is dat op de foto niet heel goed te zien.

Wel heel leuk vond ik dat deze vrouw afkomstig is uit het geboortedorp van mijn moeder, Peasens-Moddergat in het noorden van Friesland, en er een heel verhaal over het Drama van Peasens-Moddergat bleek te horen (van ruim voor haar tijd overigens).

 Leuk hoor ik woon in de buurt van Peasens moddergat. een paar kilometer hiervandaan.

Het verhaal vind je overigens hier
Back to Top
Miqui View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Augustus 2007
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 09:45
Tot nu toe allemaal hartelijk dank voor jullie inzet en adviezen! Waardeer ik zeer!
Ik kan er zeker wat mee. Wel jammer dat zo'n Clamp-It niet in Nederland verkrijgbaar is...Ik blijf zoeken en wie weet maak ik ooit zo'n ding zelf wel eens!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2007 om 19:35
Zou je niet een breinaald in een messenblok kunnen steken en dat dan aan tafel vastmaken? Of in een scharenblok?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Miqui View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Augustus 2007
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2007 om 19:07
Dat is ook een goed idee! Alleen ik vraag me dan af of het stevig genoeg is! Of het blijft staan en of er mee te werken valt...nog niet geprobeerd uiteraard...moet dan eerst nog aan een messenblok komen


Tnx anyways!
Er zit een steekje los...!
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2007 om 19:31

Wat dacht je van de kringloopwinkel, marktplaats of de plaatselijke rommelmarkt.... of misschien heel goedkoop bij blokker, xenos enz.

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns