|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Miqui ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2007 Status: Offline Points: 3 |
![]() Posted: 27 Augustus 2007 om 10:49 |
Hallo, mijn oma van 79 jaar is al jaren halfzijdig verlamd. Haar grootste hobby, voordat ze een TIA kreeg, was breien en dan met name voor goede doelen en de kerk. Nu kan ze dit niet meer, maar ze zou het dolgraag weer willen!
Weet iemand of er iets bestaat, een constructie of iets dergelijks, wat op de verlamde arm geplaatst kan worden, waar dan een breinaald in kan, zodat ze weer kan gaan (leren) breien? Wie weet waar ik zoiets kan vinden of heeft iemand zoiets? Mijn dank zou groot zijn! |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Vroeger werkten kousenbreiers en andere beroepsbreiers met een breischede. Daar ging de (rechter) naald in, zodat je eigenlijk maar met één hand hoefde te breien. Ik geloof niet dat die dingen nog bestaan, maar wellicht kun je er een plaatje van vinden en er zelf één namaken ?
Ook kun je gaan weken met een dassenplank / breiplank / punnikplank. Die kun je vastmaken aan de tafel of stoel, en met één hand 'bedienen'. Er zijn leuke sjaals, cols, maar ook dekens en truien op te maken. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
BreienHaken ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2485 |
![]() |
dit is m volgens mij, staan op marktplaats
![]() |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Yep, dat zijn ze. En die stak je dan in de rok- of broekband. Maar of je er echt mee met één hand kunt breien ? Misschien met wat oefening ? Ik gebruik eigenlijk ook maar één hand; de rechterpen zit onder mijn oksel geklemd of steunt tegen mijn borstbeen (korte pennen, kousennaalden) maar ik sla de draad dan wel wer om met mijn rechtervinger. Het 'echte' breien doe ik voornamelijk met de linkerpen. Zal ook wel zijn omdat ik links ben.
|
|
|
|
![]() |
|
huppel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
![]() |
Hall Miqui Probeer het eens bij een ergotherapeut. Die hebben heeel veel hulpmiddelen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ben trouwens ook nog even aan het googelen geweest, en vond ook nog een foto van een dame die aan het werk is met zo'n apparaat. Al is dat op de foto niet heel goed te zien.
Wel heel leuk vond ik dat deze vrouw afkomstig is uit het geboortedorp van mijn moeder, Peasens-Moddergat in het noorden van Friesland, en er een heel verhaal over het Drama van Peasens-Moddergat bleek te horen (van ruim voor haar tijd overigens). ![]() Het verhaal vind je overigens hier |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ben ik weer - vermoedelijk omdat dit probleem mij zelf ook een beetje bezig houdt; als ik nog langer met mijn armen wil doen, zal ik ook meer naar dit soort dingetjes op zoek moeten.
Op een amerikaanse site vond ik een niet al te duur apparaatje dat je als ; reservehand' kunt gebruiken. Hier wordt er mee gehaakt, maar breien kan ook natuurlijk. ![]() Is te bestellen via de site, maar misschien kan de thuiszorgwinkel ofzo (of een handige harry in de omgeving) je er verder mee helpen ??) ![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Miqui ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2007 Status: Offline Points: 3 |
![]() |
Tot nu toe allemaal hartelijk dank voor jullie inzet en adviezen! Waardeer ik zeer!
![]() Ik kan er zeker wat mee. Wel jammer dat zo'n Clamp-It niet in Nederland verkrijgbaar is...Ik blijf zoeken en wie weet maak ik ooit zo'n ding zelf wel eens! ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Zou je niet een breinaald in een messenblok kunnen steken en dat dan aan tafel vastmaken? Of in een scharenblok?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Dat is ook een goed idee! Alleen ik vraag me dan af of het stevig genoeg is! Of het blijft staan en of er mee te werken valt...nog niet geprobeerd uiteraard...moet dan eerst nog aan een messenblok komen
![]() Tnx anyways! |
|
Er zit een steekje los...!
|
|
![]() |
|
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() |
Wat dacht je van de kringloopwinkel, marktplaats of de plaatselijke rommelmarkt.... of misschien heel goedkoop bij blokker, xenos enz.
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |