goede en verkeerde kant van het werk |
Reageer |
Autheur | |
Marie-Louise
Newbie Lid sinds: 23 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 15 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 December 2009 om 20:56 |
Wie kan mij helpen?? In de patroonbeschrijving BabyDROPS nro 16-1 wordt gesproken van "een goede kant", de verkeerde kant etc. Ik heb daar wat vragen over: Hieronder staat de tekst waar ik het over heb. Wordt van boven naar beneden gebreid, te beginnen bij de capuchon. |
|
boek
Hobbyguru Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Post Options
Thanks(0)
|
volgens mij bedoelens ze de buiten en binnenkant van je breiwerk als je een pen recht en averecht breit is de gladde kant de voorkant en de ribbels de achterkant |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
|
|
Marie-Louise
Newbie Lid sinds: 23 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 15 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor je reactie, maar het is een gerstekorrel, dus daar zit dan toch geen voor of achterkant aan? |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23691 |
Post Options
Thanks(1)
|
De goede kant is de kant die later de buitenkant is. Dus die zichtbaar is als het om een trui gaat. Dat maak met gerstekorrel misschien niet uit, maar als je gaat minderen is de goede kant mooier dan de verkeerde kant.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
het is vaak moeilijk om te zien maar ik steek altijd een speld na 3 á 4 pennen aan de goede kant. zo kan ik zien waar ik ben. en idd net wat magtelt zegt. bij meerderen en minderen kun je het vaak zien.
|
|
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(1)
|
De goede kant is inderdaad de buitenkant van het werk.
Het is niet altijd rechtse tricotsteek, soms heb je een trui die in averechtse tricotsteek gebreid is of een fantasiesteek, zoals bij jou. Gouden regel : De 1ste naald na de opzet is altijd de goede kant van het werk (uitzonderlijk schrijft men soms : brei eerst een averechtse naald en begin dan aan de goede kant van het werk : dan is het uiteraard de 2de naald) Bij een fantasiesteek zie je het aan de opzetdraad : die hangt altijd rechtsonderaan. Succes |
|
odette
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hang ook altijd als het slecht te zien is een stekenmarker aan de goede kant is buitenkant is de zichtbare kant van het werk. |
|
Marie-Louise
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie allen ik kan weer vooruit Marie-Louise |
|
LynnekeDW
Newbie Lid sinds: 02 September 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ben begonnen met de breibijbel, en tracht aan de leespatronen uit te kunnen. Maar ik begrijp niet zo goed, wat is dan het verschil tussen VK (voorkant neem ik aan) en GK (goedekant?) of is dat eigenlijk hetzelfde? het is dat ze zeggen een leeg vakje is rechte steek aan GK, averecht aan VK, terwijl het omgekeerd is met een vakje een zwarte stip erin: av aan GK, r aan VK?
|
|
TaNichia
Hobbywonder Lid sinds: 12 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
Post Options
Thanks(0)
|
GK:Goede kant
VK:Verkeerde kant |
|
Liefs Diana
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je je breiwerk op je naalden voor je houdt, dan kijk je naar de goede kant, als je opzetdraadje rechts hangt.
|
|
Seeke69
Hobbyguru Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat klopt ook niet altijd....als je je steken erop breit hangt je draadje links.
|
|
Caretta
Newbie Lid sinds: 31 Maart 2013 Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dus tijdens het breien van de 1ste naald na de opzet, kijk je dus tegen de goede kant aan? Dus naar je toe gericht of is de goede kant dan juist van je af? |
|
Beginnende breier
|
|
Caretta
Newbie Lid sinds: 31 Maart 2013 Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ow, sorry. Ik had nog even verder moeten lezen.
Als ik de voorgaande reactie van Seeke69 lees, is het dus dat ik tijdens het breien van de eerste naald na de opzet kijk naar de goede kant van mijn breiwerk. En als ik de steken breiend opzet, zit het draadje dus links.... |
|
Beginnende breier
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23691 |
Post Options
Thanks(1)
|
De goede kant van het werk is de kant die je later bij het dragen ziet. Meestal is de eerste naald die je breit de goede kant en die is dan naar je toe gericht.
Als je met een lange draad opzet, hangt het begindraadje rechts bij de eerste naald en dus altijd als je breit aan de goede kant. Zet je breiend op dan zit het begindraadje altijd links bij de eerste naald en bij de goede kant. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |