Goede goed doel haaksters en breisters |
Reageer |
Autheur | |
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 Februari 2014 om 16:47 |
Wie wil en kan wat uurtjes haak of breiwerk doneren aan het Kinderhospice Het Lindenhofje te Amsterdam? De wol, het patroon en de verzendkosten worden betaald en je werk wordt verkocht in een kunstgalerie in Almere. In overleg bepalen we wat je maakt want verkoopbaarheid staat voorop. Vanwege die verkoopbaarheid gaat het ook eerder om een shawl of deken maar dat is geen absolute voorwaarde. Je moet het ook wel leuk vinden om te maken. Het verschil tussen de kosten en de verkoopprijs gaat volledig naar het Kinderhospice. Aarzel niet om me te mailen als je meer wilt weten.
|
|
Hanny
|
|
pleun
Duizendpoot Lid sinds: 06 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 386 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat wil ik wel doen hoor!
Heb je nog wat meer informatie over de organisatie hiervan? |
|
Groetjes Pleun
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi, ik heb je de mail gestuurd.
|
|
Hanny
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wil ook wel meer info
|
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een deken vind ik te veel, een sjaal b.v. elise, zie ik wel zitten, dus stuur mij ook maar wat meer informatie.
|
|
hhoekstra
Post Options
Thanks(0)
|
Ondertussen heb ik al mooie reacties gekregen maar vooral ook verzoek om informatie en de vraag hoe ik hierbij betrokken ben. Dat kan ik natuurlijk net zo goed meteen hier neerzetten. Ik zit in het bestuur van de Vrienden van het Lindenhofje en mijn schoondochter heeft een galerie. Mijn kleinzoon heeft een klein jaar in het Lindenhofje gelegen. Vandaar. Vaak zie ik op het forum leden voor goede doelen breien maar dan meestal voor de kindjes zelf. En ik zie vaak leden op koopjesjacht naar wolletjes waar ze dan mee breiden om het weg te geven. Gewoon omdat breien en haken zo leuk is. Zelf ben ik de laatste tijd op aardig wat creatieve beursen en kerstmarkten geweest en heb een beetje een idee wat er voor een shawl gevraagd wordt en wat ik bereid ben voor zo'n cadeau uit te geven. Ook zie ik op het forum vaak prachtige dingen verschijnen en zo langzamerhand werd in mijn hoofd 1 en 1 een idee. Vooral omdat we in deze tijd steeds meer moeite moeten doen om wat geld binnen te krijgen. Mensen kopen makkelijker dan dat ze geven. Dat geldt ook voor mezelf. Ik koop wel een mooie dure col voor mijn moeder maar loop de Leger des Heils bus straal voorbij want na de aanschaf van de cadeaus is onmiddellijk de bezuiniging toegeslagen. Het feit dat ik gebruik mag maken van een galerie is natuurlijk een mooie bijkomstigheid. De galerie heeft een echte kunst afdeling en een workshopruimte maar de eigenaresse (gewoon een schoondochter en ze heet Jill) heeft ook altijd een hoek met betaalbare cadeaus. Veelal komen klanten binnen om te kijken naar de expositie maar je koopt niet iedere dag een schilderij. Voor wie wil kijken op de sites:
Het Kinderhospice Het Lindenhofje in Amsterdam http://www.kinderhospice.nl is een instelling waar ernstig en/of chronisch zieke kinderen van 0 tot 18 jaar tijdelijk kunnen logeren. De instelling kent ook een Stichting Vrienden van het Kinderhospice Het Lindenhofje http://www.vriendenlindenhofje.nl . De vrienden verwerven donaties voor zaken die niet uit de reguliere begroting van Het Lindenhofje kunnen. Daarbij moet je denken aan snoezelmateriaal, een verwendag, korte vakantie voor de kinderen of massagetherapie. De galerie waar de spullen verkocht worden is www.kunstcentrumjillian.nl of www.jilldevries.com . Omdat Jills neefje lange tijd in het Hospice heeft gelegen vraagt ze geen huur voor de ruimte die gebruikt wordt. |
|
Hanny
|
|
Sassefrassie
Newbie Lid sinds: 15 Oktober 2014 Locatie: Gouda Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Sassefrassie
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Hanny,
Zie dat dit al een oud bericht is, maar wil je toch vragen of je nog steeds haaksters nodig hebt voor je goede doel werk. Ben bereid om je hiermee te ondersteunen. Groetjes Saskia |
|
hhoekstra
Post Options
Thanks(0)
|
Dag Saskia,
Wat fijn dat je je tijd wilt geven. Dank je wel daarvoor. Op dit moment loopt er echter niets. De (resterende)spullen liggen nu nog in de Kunstgalerie maar die gaat eind november sluiten. Ik ben nog aan het nadenken hoe nu verder te gaan. Het heeft best wel wat geld opgeleverd maar het kost ook heel veel tijd aan administratie en mails. Daarnaast is breien en haken nu erg in en staan hier veel winkels leeg. Daardoor heeft nu ieder stadsdeel een eigen "breiende kraakwacht met een goed doel". Als het je gaat om het breien dan zijn er heel veel alternatieven. Als je meer wilt weten van het Kinderhospice dan geef je maar een seintje. |
|
Hanny
|
|
Sassefrassie
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Hanny,
Dank je wel voor je snelle reaktie. Mocht het zo zijn dat je toch nog besluit om verder te gaan met deze mooie aktie, dan doe ik zeker graag mee als haakster. Hoewel ik ook graag brei geef ik toch de voorkeur aan haken. Desalniettemin hoor ik graag over de genoemde breialternatieven, zeker als het betrekking heeft op zinvolle doelen zoals het Kinderhospice. Alvast heel erg bedankt en veel sukses met je verdere verrichtingen op dit gebied. Vriendelijke groetjes Saskia de Vries |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |