Gordijn embrasse oefenstuk #1 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Januari 2015 om 11:03 |
Ik was bij de BBWH en in plaats van een exotisch katoen printje koos ik een gezapigere ongeveer in een kleur die bij de gordijnen past.
Want die gordijnen hangen nu al zeker 5 jaar en het rechter knoop ik altijd op met een gepunnikt koordje
![]() Mijn huisband verfoeit dat gepunnikte koordje, maar ja . . . hij is meer thuis in vette fietskettingen en motorblokken.
Dus ik heb gezocht naar een patroon voor een embrasse, echt slagen kon ik niet dus heb ik mijn twee haakboeken opengeslagen.
Uit de ene heb ik een mossteek gehaald, * 1 steek overslaan dan een vaste en een stokje in de volgende steek * dat 5 toeren lang
en uit de ander heb ik een waaier geplukt.
Ondertussen heb ik behoorlijk wat geleerd, dat als je niet wilt dat het haakwerk kromtrekt - je de opzetlossen met een dikkere
naald moet opzetten
![]() de steken moet maken.
Op dit moment ziet het er zo uit en wordt het door 2 knijpers bijeengehouden (moet ik nog een goede oplossing voor vinden) --> het begin is er
![]() |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ziet er sjiek uit!
is een lusje met een grijze knoop een oplossing? haakje enoog? 2 koordjes haken/vlechten en aan de uiteinden maken, kan je strik/ knoop in maken? |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
of een stukje klittenband? Maar wel een mooie oplossing voor het gordijn.
|
|
![]() |
|
MaaikeA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 1989 |
Aan de uiteinden een oogje, mooi haakje in de muur en zo opzij
hangen. Ziet er trouwens wel mooi uit. |
|
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/ |
|
![]() |
|
JokeP ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Stijlvol!
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
dat is mooi ja. Met pressionnekes kan je ze ook vastmaken, maar dan grote , dus pressionnen (opgezocht en in het nederlands heet dat dus drukknopen). Moet ge wel zien dat als je ze losmaakt niet uw embarasse in frennen trekt.
als ik draperieën maak, maak ik altijd een tunnel van de overschot (wel zien dat ge overschot hebt bijgerekend) waar ik die dan doorstop. |
|
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Mooi, goede kleur combinatie!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
het is wel leuk
![]() |
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14103 |
Mooie kleurcombinatie.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
staat mooi
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2364 |
Mooi, en je brengt me op het idee om dit ook te doen.
![]() |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
prachtige oplossing
|
|
![]() |
|
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Dat past mooi.
|
|
Grx
|
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Leuk zeg!
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
mooi
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Wat een mooie oplossing zo...
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Het staat heel mooi.
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik heb dus ook al 5 jaar haken voor in de muur
![]() Ik zie het er nog van komen dat ik het nog een keer uithaal
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |