Granny square CAL - deken |
Reageer ![]() |
Pagina <12345 17> |
Autheur | |
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dames, hoe gaat het ermee? Bij mij liggen de granny's op dit moment even stil. Ik heb er nog wat aan elkaar gehaakt (zie www). Ik heb geprobeerd om duidelijk op te schrijven hoe ik dit gedaan heb, zal het voor de liefhebbers beschikbaar stellen. Ik heb ook al een aantal randen uitgezocht. Deze ga ik zo snel mogelijk vertalen. Ik heb al een aantal liefhebbers voor het proefhaken van de patronen, maar wie mee wil helpen, mag mij even een mailtje sturen. Mijn deken hoeft immers ook maar 1 rand ;) |
|
![]() |
|
Loepke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1747 |
Hallo iedereen!! Jullie weten het nog niet,maar ik ben ondertussen ook lekker aan het meedoen met de CAL. Ik was begonnen aan een deken en had schrik dat ik de moed zou verliezen (zoveel blokjes...) vandaar dat ik bij Ieke ben gaan aankloppen. Heb ondertussen ook de mooie patroontjes gekregen en na lang twijfelen heb ik besloten 14 Karisma squaretjes in men deken te verwerken. Men deken gaat niet heel groot worden (voor in de zetel) 88 kleine blokjes en 8 grote blokjes en dan nog een eenvoudige rand errond. Nog 33 blokjes te gaan!! Foto's volgen weldra (als ik heb gevonden waar ik ze heb opgeslagen
![]() |
|
![]() |
|
wiepie ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 102 |
Wat weer een mooi nieuw patroon! Elke week weer een cadeau
tje |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 13982 |
Ik vind het prachtig wat jullie allemaal maken, maar ik snap er niets van. Ik begrijp toch goed dat ieder voor zich werkt op allemaal verschillende plaatsen in het land en dan? Je ziet elkaars werk alleen via het forum of komt daar op het einde nog iets anders achteraan? Ik vind vooral die verschillende patronen erg leuk. Misschien wel leuk om te horen dat mijn moeder van de eenvoudigste granny kussens haakte. Niet allemaal verschillende aan elkaar, maar een grote. Toen ze naar het verzorgingshuis ging moesten die mee en overal waar ze ging moest dat kussen mee. Ze was dood ongelukkig als dat ding een keer ergens achter bleef, maar het kwam steeds trouw bij haar terug.
|
|
![]() |
|
Lmarina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 243 |
Je maakt het ons niet gemakkelijk Ieke met die mooie patronen!!! |
|
Groetjes Lmarina
|
|
![]() |
|
elizabethh ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Hallo allemaal, ik vind het leuk om even te laten zien hoe ver ik ben met de Karisma squares...
Ik heb nu 30 vierkantjes af, maar ik moet er totaal 81.... Ik ga er een tafelkleed van maken. Ik heb een oude ronde tafel die ik ga whitewashen en daar wil ik het kleed overheen hangen... Groetjes, Elizabeth |
|
![]() |
|
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
Deze is wel heel mooi Ieke Ik heb alleen niet veel tijd om
te haken op het moment Mijn zoon met zijn gezin uit Australië zijn op het ogenblik bij ons Dus even iets anders Dat hoop ik tenminste want ik moet waarschijnlijk in augustus aan mijn rug geopereerd worden Ik houd je op de hoogte groetjes vlijtig liesje ![]() ![]() ![]() |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Veel plezier met je dochter, smimske! Maak er een paar fijne dagen van!
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
de Kata,Karisma en circle of friends zijn mijn grote favorieten tot nu....kunt er zoveel verschillende variaties mee maken, en telkens verrast het resultaat me!! Vorig jaar rond deze tijd ben ik enkele dagen met mijn man weg geweest, had toen de "flow"bij me en haakkatoen omdat er in de flow granny squares beschreven werden. Het leek me zo leuk, een lapjesdeken maken, nou....de dagen met mijn man waren heel gezellig,maar die squares?? Snapte er de........niet van!! Moet je de stapel squares nu eens zien liggen...zal binnenkort ook eens wat op de foto zetten! Ga de komende dagen een paar dagen kamperen met mijn dochter, de tas met bollen wol staat vooraan! |
|
![]() |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Prachtig hoor.
Dank voor de moooie bleom. Groetjes INgeDEV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
grootkoerkamp ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 22 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 457 |
hoi ieke bedankt voor het leuke en mooie patroon die van jou wordt ook heel mooi . morgen maar eens kijken wat voor kleuren ze binnen hebben gekregen .gisteren was er niet veel . daar kun je geen reclame mee maken grtj ineke
|
|
![]() |
|
Wow, dat ziet er weer heel anders, maar ook weer heel mooi uit! Leuk om de afwisseling, maar toch ook de eenheid van je granny's te zien. Denk dat je de nieuwe voor deze week ook leuk gaat vinden ;)
|
|
![]() |
|
Ekaz ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 106 |
@ Ieke Bedankt voor het mooie nieuwe patroon. @Allemaal Tot nu toe heb ik 3 verschillende granny's in mijn deken. De Karisma, Kata (beetje aangepast) en de Clematis (ook een beetje aangepast). Weet nog niet precies hoe ik ze ga gebruiken. Hier een fotootje van een aantal granny's. Heb er inmiddels al meer gehaakt. |
|
![]() Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft. ![]() |
|
![]() |
|
Lalala, het lijkt wel of ik niets anders doe ![]() Maar niets is minder waar hoor, ik moet er gewoon nog een heleboel! Ik heb gisteren eindelijk de boeken binnengekregen. Eentje komt maandag nog, denk ik. Ik heb al een heel leuk randje op het oog, dat zal ik binnenkort eens gaan vertalen. Ik stuur jullie zo weer een nieuw patroon. Zou het leuk vinden als jullie hier ook reageren, het topic valt helemaal dood... |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Jullie gaan goed zeg !!!!
Ik ben nog met een deken voor mij oudste bezig |
|
![]() |
|
Ik was net even aan het googlen naar leuke randjes voor om de deken. En ik heb er een aantal heel leuke gevonden. Als je via google op het tabblad boeken drukt, en dan crochet borders intypt, dan kun je een aantal pagina's bekijken van zeer leuke boeken. Ik heb twee van deze boeken besteld, komen hopelijk vandaag binnen (14 dagen geleden besteld). Maar ik wilde ze jullie niet onthouden: http://books.google.nl/books? id=o_fWrAT5S4IC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false |
|
![]() |
|
Heb inmiddels 29 Karisma's af. Per dag komen er weer 3 bij. Als ik met de auto ben tenminste. Papa rijdt, en ik haak. Eerlijke verdeling toch? Vanmiddag staat de teller hopelijk op 31. Dan ben ik eindelijk over de helft ;) Voor degenen die nog moeten beginnen/nog meer wol nodig hebben/plannen hebben voor nog meer dekens: Vanaf maadag 5 juli zijn alle wol en katoen met 25 % korting bij de Wibra. Jullie weten dus al wat ik maandag ga doen... Nog even flink wat bollen inslaan, vooral wit. Die gaat er hard door heen bij mij... |
|
![]() |
|
Dat doe ik ook altijd! En dan zie ik wel wat ik er mee doe...
Ik hoop dat ik vandaag nog even wat granny's af kan maken. Vanmiddag op verjaardagsvisite bij een hakende vriendin, dus de granny's gaan lekker mee! |
|
![]() |
|
Ekaz ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 106 |
Bedankt voor het nieuwe patroon. Ziet er weer mooi uit. Ben nog even aan het denken of ik deze in mijn deken zal verwerken. Eerst maar even 1 proef maken.
|
|
![]() Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft. ![]() |
|
![]() |
|
Rietepetietje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 206 |
dank u wel ieke voor patroonttje, alles goed ontvangen!!!
wat een leukerd is het aan het worden!!!!! knap werk hoor dikke hobbyknuffel riet |
|
leef vandaag, niemand beloofd morgen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <12345 17> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |