Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny Square deken

 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 12:39
ja,, ikzit hier nog maar net. Tenminste ik zat hier al maar mijn account was niet erg actief. Dus weer opnieuw aangemeld. Maar bij drops heb je hele leuke patronen.
En inderdaad is de deken boven ook erg mooi.
 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 17:55
Misschien een rare vraag hoor, maar ik heb nu 5 kleuren, net als de deken op de foto. Hoe kan ik nu het beste de kleuren verdelen? En dan bedoel ik eigenlijk een schema'tje ofzo.... Embarrassed
 
 
 
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 18:12
Maak me gek zou Joling zeggen al die mooie dekens die hier nu weer voorbij komen Hug
Esther je zou naar je foto kunnen kijken want de kleurtjes komen wel overeen en ze gebruiken veel wit ertusen.
Vifke die is ook heel mooi denk dat hij wel ingewikkeld is.
JePe dat is ook een hele mooie

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 23:19
Wat ik altijd doe is gewoon een aantal granny,s haken met verschillende combinaties.
En die leg ik dan gewoon neer en kijk er een paar dagen naar, en elke keer haal ik er eentje af waarvan ik dan weet, zo niet. Dan houd je als het goed is één volgorde over.
 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:16
De eerste grote granny square is klaar, daar komen er in totaal 4 van op de hoeken. Dan nog 16 middelgroot en 36 kleintjes. Het werkt heel prettig en snel.
 
Helaas komen de kleuren niet goed uit omdat de foto met kunstlicht is genomen, maar dan hebben jullie enig idee.
 
Back to Top
rafbic View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rafbic Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:23
jee wat mooi .....heb je dit nu uit je hoofd gedaan....heb zelf nog nooit een granny square gemaakt , maar zou het toch eens willen proberen vind dit wel een super mooi deken.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:35
Nou de foto ligt ernaast, maar ik heb er geen patroon van en dankzij de andere hobbydoosjes hier kwamen ze achter de formaten van de granny's. Een granny square is echt heel makkelijk maken, hier hoef je echt niet bij na te denken. Ik zit meer met de kleuren goed te krijgen LOL
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:35
Ik zit er trouwens aan te denken om straks een effen beige fleecedeken achter te naaien.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:48
Nou Esther ik vind hem nu al prachtig! Kleuren zijn mooi hoor! De bolletjes apart lijkt een beetje saai, maar gecombineerd is het echt heel erg leuk!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Jaline View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Augustus 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 74
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jaline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 08:27
heel gaaf, zou ik ook wel willen maken, maar duurt het echt niet lang?
maar ik ga er nog maar niet aan beginnen hoor...
succes!
 
groetjes Jaline
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 09:02
mooie kleurencombi!
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 09:33
WOW, de gelijkenis is ongelooflijk! Welke wol heb je gebruikt?
Hoe groot is deze granny?
Ik ben nl. benieuwd hoe groot de deken wordt.
Weet je toevallig een tutorial over granny's maken?
Of heb jij een korte handleiding van dit blok?

Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 09:54
Ik gebruik voor de buitenste kleur en de donker- en lichtgroen Phildar Oxygene en de andere oud roze heb ik nog van de Aldi (Chilco) en de beige is van de Action (Lisa). Ik had al de oud roze en de beige en ik met het plaatje naar de wolwinkel gegaan en daar heb ik die andere drie kleuren uitgekozen. Het is niet helemaal gelijk, maar ja dat kan ook niet als je alleen maar een foto hebt een geen patroon en wolbeschrijving. Ik moet wel zeggen dat die Phildar natuurlijk duurder is dan die andere twee, maar die Phildar heeft wel de neiging om te gaan splijten. Die kost € 3.-- een bolletje van 50 gram, nu had ik de mazzel dat er 30% korting vanaf ging. Ik vind Lisa van de Action het prettigst haken Wink
 
Ik weet nog niet hoe groot hij exact gaat worden, maar de grootste is 33 x 33 cm dus hij wordt 132 cm in het vierkant vermoed ik.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 09:54
Inderdaad mooi zo.
Als je er een vlies deken achter gaat maken moet je die op meerdere plaatsen vast zetten. Alleen aan de zijkanten lukt niet want dan gaat hij uit elkaar hangen. De gehaakte deken zal uitrekken.
Maar waarom zou je het doen?
 
@ Just me: En een tutorial voor grannys, is makkelijk zelf te vinden. Google granny,s haken en er komen er genoeg voorbij. Of bij You tube. Dan laten ze het zien.
 
 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 11:24
Hij wordt prachtig Esther mooie kleuren klrijg ook zin om weer een deken te gaan maken.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 16:05
Wordt zeker al mooi, kleurencombinatie ook .
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 16:42
Originally posted by Esther1963 Esther1963 wrote:

Originally posted by JePe JePe wrote:

Ik heb dan Drops vorig jaar deze grannydeken gemaakt. En hij wordt veel gebruikt!



Joh zit je hier ook al? LOL Gave deken hoor, ik heb er ook een paar gemaakt van Drops.


de wereld is klein!
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 17:08

Inderdaad. Zou je soms niet zeggen. Hug

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2012 om 10:05
ik ga dinsdag even naar de markt want ik wil de deken van capri gaan maken, minder zacht dan phildar maar wel heel fijn om te haken..................
ik heb al een deken gemaakt van zeeman soft en die blijft toch niet zo mooi als mijn kussens van capri ondanks dat die kussen veel meer te lijden hebben!
 
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2012 om 10:10
Mooie deken!
De kleuren zijn heel mooi met elkaar!
Ik ben benieuwd hoe die wordt als het af is!
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns