Granny Square |
Reageer ![]() |
Autheur | |
LadyDi ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 Mei 2013 Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Mei 2013 om 13:04 |
Goedemiddag,
Ben begonnen met een grote granny square deken. Maar nu lijkt hij heel erg scheef te worden. Al een x uitgehaald goed geteld. Maar nog steeds trekt hij scheef. Is dit normaal?
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kun je een foto plaatsen, kunnen we misschien beter meekijken ?
|
|
![]() |
|
LadyDi ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 Mei 2013 Status: Offline Points: 7 |
![]() Dit is niet mijn werk, maar ziet er wel qua scheef trekken hetzelfde uit.
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb zelf alleen nog maar kleine granny's gemaakt (knuffeldoekje) en dan bleef het bij mij redelijk recht.
Ik doe zelf 1 losse tussen de 3 stokjes. En op de hoeken 2 losse, daar waar 2 stokjes-groepjes komen. Doe je dit ook ? Wat ik wel tegen mezelf had gezegd. ![]() Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Hopelijk is er nog iemand anders die een idee heeft, waar het aan kan liggen. PS: Wel erg leuke kleurtjes ! |
|
![]() |
|
Dat zou wel een idee zijn om op verschillende hoeken te starten. Ik start op de zelfde hoeken.
|
|
![]() |
|
petra57 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 26 Januari 2013 Locatie: steyl Status: Offline Points: 502 |
Ik doe ook een losse tussen de drie stokjes en op de hoek 2 lossen en dat trekt niet
![]() |
|
![]() |
|
elizabethh ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Een grote granny square trekt altijd als je steeds in dezelfde richting blijft haken.
Als je dit wilt voorkomen, dan moet je elke tweede toer de andere kant op haken, je haakt dan gewoon aan de achterkant. Je ziet er niet veel van, alleen als je goed kijkt zie je dat de stokjes andersom zitten. Maar het trekken is daar wel mee over! Succes...
|
|
![]() |
|
ienke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 24 |
Ik haak ook bij de granny square elke tweede toer de andere kant op en hij trekt nooit scheef, ik vind het juist mooier haken.
![]() |
|
Ineke
|
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
dit wist ik ook niet , bedankt weer iets wat ik moet onthouden dus
![]() |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |