grappige kinderlogica of -uitspraken |
Reageer | Pagina 123 7> |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 Januari 2016 om 22:14 |
verwijderd
|
|
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn dochter zei vroeger: sippesappesappe (sinaasappelsap) Tegen een plantje dat bij een open raam stond en op en neer bewoog: Deze praat met mij |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
mijn kleinzoon ( toen 3),had een dode salamander gevonden in de tuin,rende er mee naar opa en riep opa! opa! kijk een mallesander! En afgelopen zomer ging hij in de vierdaagse week met opa naar het vuurwerk in de stad.Kwam opa een nicht tegen die een cafe in de stad heeft,vraagt zij of hij(loopt de vierdaagse mee) even wilt stoppen bij een bepaalde straat waar hun met een stand staan van hun cafe om een biertje te pakken.Ja,leuk zegt opa en gaat met kleinzoon weer verder,Opa,vraagt kleinzoon heb je nou een date!!!!!
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
we zaten buiten de zon scheen maar er kwam een wolkje voor de zon.
komt onze kleinzoon toen 3 met een 2 treed trapje aanslepen, ik vroeg wat ga jij nu doen. hij klom op het trapje en zei.... dat wolkje weg schuiven |
|
oant Sjen
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn jongste dochter die net als ik een gruwelijke hekel heeft aan herrie . Mamma doe je oren maar voor je oren net als ik . Ze hield d'r oorlelletjes tegen d'r oren .
Ik keek jaren geleden eens verlekkerd naar een leuke afgeprijsde jurk met de verzuchting dat die veel te groot was . Koop hem maar je groeit er vanzelf in gaf ze als raad . Hij zou nu nog te groot zijn Mijn kleinzoon had bij mij komkommersalade op z'n brood gegeten Toen z.n moeder vroeg wat hij bij oma gegeten had was het antwoord "komsalatie" Olifant was "onnepad " neushoorn "neusitoe" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kleine broertje was met tante naar een fakeetje geweest en ze hadden op een matrasje gezeten.
Mijn dochter: Doet het iets of is het voor de versierderigheid? Zoon: Als ik later groot ben, waar gaan jullie dan wonen? Alle groentes heetten toen ze klein waren Banasie. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kleindochter bleek slechte ogen te hebben, -9, en kreeg een brilletje toen ze 3 was.
Met brilletje op in de tuin. Kijk oma, dat steentje gaat lopen. Ze had nog nooit een miertje gezien. Haar moeder, toen ze 6 was...er was iemand overleden, uitleg: die is nu in de hemel. Haar reactie: Wordt het dan niet een keer vol daarboven? |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn oudste dochter had vroeger een Botjeswarmer en een yohurtpak. ( ipv bodywarmer en joggingpak)
Ik was een keer heel boos op haar toen ze een jaar of 2,5 was. Ze was even stil en toen zei ze "ja en nu kun je wel een ander kind gaan kopen, maar denk maar niet dat die wel luistert" Allebei mijn dochters hadden voor borsten het woord bokken. Niet zo erg, maar ze riepen eens een keer door de hunkermuller ( waar ik achterin stond en zij vooraan) "he mam hier hebben ze bokkentuig voor je.(Een bh)
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
plezant allemaal zeg. En een paar echt logisch.
vroeger zeiden mijn kinderen tegen strasbourg (een soort heel fijn vleesbrood) vlezeke met zwart randeke. En dat wordt dus nu nog altijd gezegd hier. en zowel de kleinzoon als de kleindochter vragen : bep kom jij mij eppele? (helpen) ofwel komen zij mij wel eppele. Maar geëppeld zal er worden. |
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn dochter (4 destijds) was wat verkouden, dus ik vroeg haar: Femke zit je neus verstopt? Waarop ze verbaasd , wijzend naar haar neus antwoorde: nee, die zit hier!
Sinaasappelsap: sisapsap Spagetti: pasketti Die 2 woorden zijn voor meer kinderen lastig zie ik hier
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn Dochter luste geen Sipels (fries voor uien)
ze kwam uit school en zei met een zucht nee he eten we Sipels. ik zei nee kind je hebt geluk, we eten uien. gelukkig zei ze dan is het goed we lachen daar nu nog geregeld om. |
|
oant Sjen
|
|
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn zoon (2 jaar) had het vandaag over een toetjesbrood. We hadden een puddingbroodje bij de lunch!
|
|
Geotje
Post Options
Thanks(0)
|
Het leukste vond ik mijn dochter toen ik zwanger was en mijn navel naar buiten geplopt was. Kijk mama, daar zit zijn neusje!
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Geotje, groots!
Moest er hardop om lachen. |
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hilarisch om te lezen!
|
|
Geotje
Post Options
Thanks(0)
|
Vandaag zei mijn zoon tegen me: 'mama breien nee.'
En begon vervolgens aan mijn haaknaald te trekken. De boodschap was duidelijk |
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kleine nichtje was vorige week ook in actie. Weliswaar geen leuke woordspeling, maar best een wijze actie:
Ze vroeg me of ze mocht kleien, ik zei haar dat ze dat aan haar moeder moest vragen. Haar schattige antwoord: "Nee, want die zegt nee" |
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn zoon Anthony (nu 28) zei toen ie klein was tegen de
vuilniswagen die de vuilzakken wekelijks op kwam halen.......Jabat. We weten nog steeds niet hoe hij er op gekomen was om de vuilniswagen, Jabat te noemen. Het lijkt er echt niet op. Tegen een veulentje zei hij....vleugeltje. Hij had er ook een handje van om woorden om te draaien. Zo noemde hij een kip....een pik. En een visje was een sifje.
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn moeder was de kamer flink onder handen aan het nemen, net op een dag dat ik vrij had. Daarom ging ik maar naar mijn zus, haar dochtertje (denk dat ze toen een jaar of 3 was) was er ook. Ik mopper "Heb ik vrij, zet mama het hele huis op de kop". Mijn nichtje schrikt en zegt met grote ogen "Wat, zo op de kop?" en houdt haar handjes op haar hoofd. Dat kind zag het letterlijk voor zich.
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Verleden week maakte we met de kleine man een wandeling door het natuur gebied bij ons, daar staan van die elektriciteit masten. Hij was erg onder de indruk van de grote......"Mam kijk, een erectieciteit paal!"
|
|
Reageer | Pagina 123 7> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |