Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGratis kerstige restlapjes!!!

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Onderwerp: Gratis kerstige restlapjes!!!
    Posted: 04 November 2008 om 11:50

Hallo beste creatieve mensen,

Het is alweer even terug dat ik gepost heb. Bij deze leg ik voor. Ik heb alweer 7,5 jaar een naaiatelier. Dat levert restlapjes op. Gezien het bedrijf zich toespitst op kostuum, gothic, gala en andere gelegenheden, barst ik van de glanzende, glimmende lapjes.

Stoffen:

Velours, goedkope, maar ook luxe

Kant in alle soorten, vooral zwart

Satijn, stretchsatijn, crêpe satijn, lycra en ander glansspul

gaas, lak, leer, voile,

katoen, fijne wol

Kleuren zwart (heel-veel-zwart) paars, bordeaux, rood, wit, groen, blauw, oud rose, zilver/grijs, sporadisch andere kleuren.

Het is gratis afhalen en bij opsturen moet ik helaas de verzendkosten berekenen, gezien het anders niet echt te doen is.

Ik woon in Utrecht.

Als iemand nog een ander forum weet waar ik mensen hiermee blij kan maken, hoor ik het ook graag. Wat ik voor oud en nieuw niet de deur uit heb, ga ik weggooien 

 

Ik hoor graag wie interesse heeft. En voor welk doeleinde. Ik kan niet alles totaal uitsorteren, maar wel enigszins.

 

Liefs,

 

Marjolein die het niet over haar hart kan verkrijgen alles maar weg et kieperen

Back to Top
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 709
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 11:58
hoi hoi ik ben gek op zwart maar hoe groot zijn de lapjes en ik won in Almelo
groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 13:06

Het wisselt nogal in grootte. Daarom is het handig te weten waarvoor het is. Ik heb niet bepaald veel lapjes waar je een hele jurk van kan maken, maar wel weer voor iets kleinere projecten.

Voor quilters/barbiejrukmakers/scrapbookers enz kan ik allemaal minilapjes sturen, voor poppenkleren makers en mensen die kussentjes/topjes willen maken kan ik de wat grotere opsturen.

Een pakketverzending kost in heel Nederland 6,20. Ik kan wel vantevoren fotograferen wat er in het pakket zou zitten, zodat je kan zien of het je waard is.

 

Groetjes

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 14:15

Hoe groot zijn de paarse,rode en oud roze lappen ongeveer? Mijn moeder kan redelijk goed naaien en is gek op roze en paars. Zou daar een blousje/rokje oid uit kunnen? De rode zou voor popjes worden. Zou je van die lappen een foto willen maken voor ongeveer de precieze kleur?

Ook wil ik even brutaal zijn. Mocht je tegen kerst nog met lapjes zitten, zou ik ze misschien dan mogen overnemen? Mijn moeder werkt voor het speciaal basisonderwijs. Zij doen veel aan knutselen voor de fijne motoriek. Lappen stof kunnen zij dus altijd wel gebruiken. Als er lappen overblijven zou ik ze dan voor hun mogen ophalen?

Ik woon tegen Amersfoort aan, dus dat is te doen.

Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 14:22

Hallo,

Als je veel overhoud is het misschien leuk voor de school van mijn dochter. Ze zijn altijd op zoek naar lapjes en restjes wol om creatieve knutselwerkjes mee te maken. Ik woon zelf in nieuwegein dus ik kan makkelijk langs rijden.

Laat maar weten of je nog wat over hebt dan kom ik het halen.

groeten,

bianca

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 14:26

je maakt mij blij met

Satijn, stretchsatijn, crêpe satijn, lycra en ander glansspul

gaas, lak, leer, voile

hoi ik ga voor deze lapjes hoeft niet groot te zijn want de baby born  barbie en de bratz zijn niet zo groot, maar wel graag op sturen en als je mij je gegevens stuurt maak ik het geld over

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 15:23

Joepie wat een animo

Dan ga ik eindelijk een goede bestemming voor mijn lapjes vinden. Ik heb zakken vol, dus iedereen komt aan bod, op volgorde van reageren weliswaar.

Kijk, als er 20 reacties komen en de 20e zegt 'doe mij maar 5 tassen vol', dan wordt dat m niet. Tot nog toe kan ik alles inwilligen.

 

Eh, alleen dat paars en oud rose is waarschijnlijk niet groot genoeg voor blouses.

Dat wat over is pgehaald wordt vind ik prima en mocht er niets over zijn, dan wil ik wel wat achterhouden hoor

 

Ik ga vandaag wel wat eerste sorteringen plegen.

Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 15:29

Hallo Marjolein,

Fijn om te horen dat wat er over is opgehaald mag worden en natuurlijk zou ik het ook heel lief van je vinden als je wat voor mij achterhoud. Wellicht zou ik dat wat je achterhoud dan eerder kunnen oppikken en het eventuele rest materiaal later ophalen?

ik hoor het wel.

groeten,

bianca

Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 15:37

Dat is ook prima. Ik moet eerst wat aan het sorteren en wassen gaan. Het meeste is fris, maar een deel ligt in de berging en kan wel een opfrissinkje gebruiken. Dan ga ik het uisorteren. Maar zodra ik wat heb, laat ik het weten.

 

 

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 16:18
Goh Marjolein,

Wat een lief gebaar. Ik heb je site net bekeken. Wat maak jij mooie dingen zeg!

Ik kan ook niets weggooien, en dat vind mijn eega niet al te prettig. Maar voordeel is, als de kinderen iets op school nodig hebben, of er moet rond sinterklaas weer van alles geimproviseerd worden, dan lukt het meestal ook buiten sluitingstijd van de winkels en is het dus met restafval opgelost.

Er komt alleen sneller iets bij, dan dat er afgaat...

Dus ik reageer niet op jouw aanbod. Al valt het me zwaar. Maar mocht ik een keer iets aparts willen fróbelen, waar ik restjes kant of wat dan ook voor nodig heb, probeer ik het gewoon met een mailtje, en zie dan wel of je alweer iets kwijt wilt of kunt.

Marjolein, succes met afsturen. En het ruimt wel heerlijk op.

Groetjes Rosemarie
Back to Top
creatieve meid View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 482
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 18:16

hoi marjolein,

Wanneer je lapjes hebt waar kleine popjes of kledingstukjes uit zouden kunnen, zou ik mij aanbevolen houden, maar dan wel graag opsturen.

Ik werk op een antroposofische peuterspeelzaal waar we werkavonden houden om popjes en kleertjes te maken om deze weer te verkopen om zo ons schooltje te onderhouden, omdat wij geen subsidie krijgen van de gemeente

groetjes nynke

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2008 om 19:23
Originally posted by *marjolein* *marjolein* wrote:

Joepie wat een animo

Dan ga ik eindelijk een goede bestemming voor mijn lapjes vinden. Ik heb zakken vol, dus iedereen komt aan bod, op volgorde van reageren weliswaar.

Kijk, als er 20 reacties komen en de 20e zegt 'doe mij maar 5 tassen vol', dan wordt dat m niet. Tot nog toe kan ik alles inwilligen.

Eh, alleen dat paars en oud rose is waarschijnlijk niet groot genoeg voor blouses.

Dat wat over is pgehaald wordt vind ik prima en mocht er niets over zijn, dan wil ik wel wat achterhouden hoor

Ik ga vandaag wel wat eerste sorteringen plegen.

Fijn dat je van je lappen `af komt', geeft toch een fijner gevoel dan ze zomaar weg te gooien, toch? Jij bent van de resten af en je maakt er anderen blij mee, want ze kunnen weer iets moois naaien/knutselen.

Ik weet niet wat jij ervan vindt Marjolein, maar is het een idee om je laatste resten te verdelen onder (als er nog wat overblijft, zoals ik iig nu heb gelezen) de scholen. Zo kunnen er meerdere kinderen blij gemaakt worden. Maar dat is natuurlijk aan jou.

Ik vind het een mooi gebaar van je dat je het zo wilt weggeven en aan anderen denkt, je had het ook gewoon weg kunnen gooien zonder het hier te vermelden.

Wat zijn ongeveer de maten van die paarse en oud roze lappen? Als er geen blouse oid uitgehaald kan worden, kan mijn moeder wel wat freubelen, er kan vast wel een tasje of riem vangemaakt worden.

Als je ze nog hebt ben ik nog steeds geinteresseerd in iig de rode,paarse en oud roze lappen. Eventueel zou ik ook de blauwe en grijs/zilvere lappen willen als er verder niemand voor is.

Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 10:47

Originally posted by roos39 roos39 wrote:

Ik heb je site net bekeken. Wat maak jij mooie dingen zeg!

Dankjewel En ja, het is inderdaad dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te gooien en zodoende heb ik nog zakken vol staan. Ik deed ditzelfde wel eens via marktplaats, maar dat is wat meer gedoe op de één of de andere manier. Zo via dit forum vind ik wat gezelliger.

Creative meid, prima.

Originally posted by Ennas Ennas wrote:

Ik weet niet wat jij ervan vindt Marjolein, maar is het een idee om je laatste resten te verdelen onder (als er nog wat overblijft, zoals ik iig nu heb gelezen) de scholen. Zo kunnen er meerdere kinderen blij gemaakt worden. Maar dat is natuurlijk aan jou.

Dat is wel ongeveer de bedoeling ja. Althans, ik denk zo: een school krijgt gewoon een flinke bult en één persoon een tas. Scholen zijn heel leuke plaatsen om dit soort spul te dumpen. Ik heb eens een gastles gegeven bij een vriendin van me in de kleuterklas. Althans zij gaf de les, ik was de gast. Ik had mijn meest zoete jurk aangetrokken en wat meegenomen en draken (om die arme jongens ook te plezierten en die werden érg blij van de draken) en prinsessen getekend die kinderen dan met restlapjes konden versieren. Erg geslaagde les was dat.

Daar heb ik nog wel een plaatje van

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 12:17

OOOOOO Marjolein

naar aanleiding van deze mooie foto op je site zitten snuffelen maar wat maak jij prachtige jurken en andere kledingstukken, wat goed zeg

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 13:23

Je zou mij heel blij maken met reststukjes kant. zwart en rose heeft de voorkeur maar een stukje wit is ook erg leuk.

Ik ben van plan om hier voor de pop iets mee te doen, dus graag "lapjes" die in een enveloppe passen (en door de brievenbus).

Ook leuk: rose, wit en zwart "leer": gaaf voor poppen- en grote mensentasjes (al is het maar om handvaten mee te maken!!

Gewone stofjes doe ik (nog) niets mee maar over 7 jaar heb je misschien weer een voorraad (hihihihihi)

Ik sta niet boven in de rij, dat hoeft ook niet hoor want ook ik vind dat schooltjes e.d. voorgaan.

Uiteraard wel graag eventjes je gegevens (in een PM of per mail) zodat ik in ieder geval de portokosten kan overmaken,

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 13:31

Oh, dankjewel Sja, de site is nog maar half af, er moet nog veel meer op komen. Maar het geeft al wel een indruk van wat ik graag doe

 

Oja, voor iedereen die specifieke wensen heeft, ik zal even een beeld geven van de situatie

Alles ligt door elkaar. Het zijn tietallen tassen vol. Ik weet niet precies wat waar in zit en weet ook niet in hoeverre alles uit te sorteren valt. Ik heb dus niet een tasje blauwe lapjes liggen en een tas leer. Op zich houd ik alle kleuren en meest afwijkende stofjes zoveel mogelijk in het assorti deel. Dus de lapjes voor scholen en de lapjes voor poppen. Dat is, omdat anders daarvoor het een nogal zwarte bende gaat worden (wel leuk voor een Halloween thema).

Uitzonderingen kan ik wel maken. En vooral rood en paars heb ik nog aardig wat van. Maar het is dus niet mogelijk vanalles uit te gaan sorteren, omdat dan Uiteindelijk tien zwakken zwarte stof overblijven en ik een stoflong heb (ik ben erg allergisch voor huisstofmijt. Jep, niet zo handig gekozen beroep.) Ik ga wel mijn best doen.

Voor Ennas zal ik wel wat rood en paars bijeen zoeken, oudrose moet ik even kijken naar hoeveel ik ervan heb.

Mijn huiskamer is echt een bende nu

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 14:23

ach je ziet maar, maak er maar wat moois van, en als ik bij je in de beurt woonde kwam ik je helpen, maar helaas.

laat je niet gek maken door ons hebberige gedrag

wie het kleine niet eert. is het grote niet waard

sterkte er mee

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
*marjolein* View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 25 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 69
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 16:24

Komt wel goed hoor

Ah, Joke jij hebt gepost toen ik ook postte. Ik zal een skijken wat ik kan doen. Rose leer heb ik overigens niet.

En een voorraad na een maand of 1 à 2 heb ik weer een tas vol, dus dat komt goed

 

Mar

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 16:26
Originally posted by *marjolein* *marjolein* wrote:

Ah, Joke jij hebt gepost toen ik ook postte. Ik zal een skijken wat ik kan doen. Rose leer heb ik overigens niet.

En een voorraad na een maand of 1 à 2 heb ik weer een tas vol, dus dat komt goed

Joh, het is al fantastisch dat je dit allemaal doet, echt GRANDIOOS en ik zit niet met smart ergens op te wachten hoor (hihihihi).

groetjes en nies niet al teveel,

Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Direct Link To This Post Posted: 05 November 2008 om 20:32

Hoi Marjolein,

Als je hulp nodig hebt met sorteren en het in tassen stoppen dan moet je het maar zeggen. Ik ben op maandag, dinsdag en donderdag altijd in Utrecht overvecht wellicht te combineren.

groeten,

bianca

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns