Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gratis Patroon vest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wirehaired View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Oktober 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wirehaired Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gratis Patroon vest
    Posted: 29 Oktober 2013 om 11:25
Cry Blij met het gratis patroon voor een leuk vest, helemaal naar mijn zin, wol  die gebruikt word is Markoma Pittsburgh bruin code 9191 8 bollen 100 gr, dan komt het nld nr 5.

Ik zoek op internet vind de wol zodat ik kijk of die er is of vergelijkende wol kan vinden, staat de wol er op maar word er duidelijk aangegeven dat het nld 3,5 moet zijn !!!

Dus ik durf het vest niet op 5 nld 5 te breien en ook niet op 3,5 zonde als het niet goed ga komen, brei altijd volgens patroon met juiste garen of vergelijkbaar.Weet iemand waar de fout zit ja in het patroon de wol nld dikte zal zeer zeker wel kloppen, help!!!

Winter breiwol / Markoma / Pittsburgh / PITTSBURGH, bruin 9191

(artikelnr: 104-01-9191)

 Vergroot

    
 
Kleur:
9191
Materiaal:
40% Wol
60% Acryl

Gewicht:
100gr.
Lengte:
ca. 188m

Breinaalden:
3 - 3.5
Overige:
30C fijne was
Niet bleken
Niet strijken
Met perchloorethyleen of zware
benzine voorzichtig behandelen.


Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 11:47
Misschien even bij de leverancier vragen of ze willen kijken hoeveel steken en naalden er per 10cm aangegeven worden op de wikkel van de wol en dan vergelijken met het patroon.
Wordt het vest misschien met dubbele draad gebreid?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 13:04
kun je iets meer van het patroon neerschrijven . ???
 
Anders even met pen 5 een proeflapje breien dat zal wel in je patroon staan . Als dat klopt zit je goed .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 13:12
Hoi Wirehaired,
Ik heb ff de site van scheepjeswol gecheckt en hier staat dit garen eveneens op vermeld. Hier staat bij als stekenproef: 19 steken x 24 naalden is 10 x 10 cm als je breit met nld. 4 of 4,5.
Misschien dat je hier iets mee kunt?
Groetjes,
Dilianne
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 15:33
Ik ben ook opzoek geweest naar dit garen en om de verwarring nog groter te maken vond ik dit
 
Pittsburg
 
Pendikte 1    5mm
pendikte 2    5 mm
 
 
100 grams bol 
looplengte 176 m
 
stekenverhouding 10 steken en 19nld  10 cm  met pen 5 dus
Back to Top
Wirehaired View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Oktober 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wirehaired Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2013 om 21:36
Tongue Dank je wel voor al jullie goede adviezen alvast, ik ben nu voor het zeker weten van goed resultaat een ander patroon uit aan het zoeken uit twee nieuwe boeken van Phildar die wol is in ieder geval verkrijgbaar en een patroon op papier uit het boek is toch duidelijker en klopt teminste met de wol Wink Dus morgenmiddag ga ik na het keizen de orginele wol bestellen. Nogmaals dank jullie voor jullie meedenken en zoeken. Tongue
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns