groene tuintegels |
Reageer |
Autheur | |
bandicot
Duizendpoot Lid sinds: 27 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 331 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 Maart 2012 om 08:24 |
Weet iemand hoe ik de groene tuintegels weer schoon krijg.
Het lijkt wel een grasveld. |
|
marjolein2202
Hobbyguru Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Post Options
Thanks(0)
|
twee kopjes soda en twee kopjes groene zeep in een emmer water en een harde bezem en schrobben maar! ( een hoge drukspuit lenen is makkelijker ;-) ) |
|
MariaLA
Hobbyguru Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik haal een fles groenverwijderaar en spuit daar de tegels mee in. Het groene verwijndt vanzelf zonder boenen. Werkt ook op groene schuttingen. Als je het in het voorjaar doet ben je er vaak het grootste gedeelte van de zomer vanaf, anderskan je het zo herhalen, kost nl geen fysieke kracht
Marlies |
|
ienke
Newbie Lid sinds: 26 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
In plaats van groenverwijderaar kun je ook gewoon de goedkoopste witte azijn nemen, doe deze in een bloemenspuit en sproeien maar. Succes verzekerd.
Groetjes Ineke |
|
pralientje
Hobbyguru Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij ons gebeurt dat met de hogedruk spuit ,vroeger met javel in een gieter opgieten en even laten trekken
|
|
MariaLA
Hobbyguru Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
|
voor de NL dames onder ons........ javel is chloor
Marlies |
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik neem ook altijd bleekwater in een gieter laten trekken
en daarna met water spoelen |
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Houdt er even rekening mee dat als je met de hoge druk spuit aan de gang gaat:
- je de ramen ook gelijk kunt lappen - het zand tussen de tegels ook verdwijnt. Je blinkende terras kan dus wat losse tegels bevatten - de muren ook last hebben van opspattend water... Wij hebben een groen terras :D Is toch niemand die het terras achter gebruikt, alleen de hond. |
|
andrea21
Hobbywonder Lid sinds: 21 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 568 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb bij de hoge druk spuit een speciale terras borstel dan spat het niet zo en werkt prima.
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja met de hogedrukspuit zit altijs alles onder . Wat Ladyken zegt......bleekwater...... |
|
Tineke01
Hobbyguru Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik doe het ook altijd met chloor, gisteren ook nog gedaan. Met de terrasreiniger van de h.d.spuit lukt het niet omdat wij grindtegels hebben liggen die zijn te ruw.
Dus bezem erbij, gieters vullen en aan de slag. Wanneer het weer nodig zou zijn dan doe ik het vaak met water gemengd met schoonnmaakazijn. Dit is meer bedoeld om het een beetje bij te houden. Groetjes, Tineke01 |
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik doe het ook met schoonmaak azijn
|
|
|
|
MariaLA
Post Options
Thanks(0)
|
Als je dan uiteindelijk je tegels schoon hebt kun je
eventueel strooizout strooien om de grasjes tussen je tegels voor te zijn. Om inloop te voorkomen even heel lichtjes naspoelen met de gieter..... Azijn erop werkt alleen bij mossen (heb ik ondervonden) Marlies |
|
engel
Groupie Lid sinds: 28 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je nog even geduld heb dan komt het zonnetje vandaag of morgen tevoor schijn en je tegels drogen met groene aanslag en al op, je kunt het er dan zo af borstelen! Niks geen vervelende middeltjes, happa!!!
|
|
lieve groet Constance
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het hele groengebeuren op tegels lijkt mij een probleem van verzuring te zijn t.g.v. vochtige ondergrond. Je kan daar natuurlijk met chemische middelen een hoop moeite gaan doen, maar zoals Engel al schreef zal zonneschijn wonderen doen. Wie weet zou kalk strooien of in een gieter water vermengd uitgieten, nog effectief kunnen zijn.
Als je spijt hebt van de ontgroening, kan je met karnemelk het groen weer opnieuw bespoedigen. Kunstenaars die grote tuinbeelden maken van klei/steen "schilderen" er karnemelk op met een kwast om het er snel groen en doorleefd uit te laten zien. Maar ik denk dat jullie dit advies niet op prijs stellen. |
|
Lidia2
Hobbyguru Lid sinds: 17 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2743 |
Post Options
Thanks(0)
|
Neem 5 delen azijn en 1 deel afwasmiddel goed roeren en spuit dit mengsel op de te behandelen oppervlak. Dit komt uit de consumentenbond. Groetjes, Lidia |
|
bandicot
Duizendpoot Lid sinds: 27 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 331 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dames bedankt voor jullie massale tips en adviezen.
Ik ga morgen 'ns flink aan de slag, wordt vervolgd.............. |
|
rittepetit
Hobbyguru Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Post Options
Thanks(0)
|
gewoon met water en.....de speciale ronde terrasborstel van de hogedrukreiniger water alleen kan geen kwaad voor het gazon, bleekwater wel |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |