Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotengroener dan het groenste gras

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Onderwerp: groener dan het groenste gras
    Posted: 14 Januari 2008 om 10:40

Hallo allemaal,

Als ik hier al die mooie gebreide sokken en kousen de revue zie passeren ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers... ik wil ook sokken breien. Op internet heb ik zitten zoeken naar patroontjes en nu moet ik bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Mijn vraagjes zijn nu de volgende : heeft er iemand een eenvoudig nederlands patroon van gebreide sokken, met welke naalden moet dat gebreid worden en is dat met speciale wol ? Je ziet ik ben een groentje op dat vlak. Misschien is dit onderwerp hier al aan bod gekomen, maar ik wil  graag een eenvoudig patroontje, en weet niet meer goed waar gekeken.

Beste dank bij voorbaat.

Rita.

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 11:24

Hallo Rita,

http://berthi.web-log.nl/berthi/2006/02/sokkenpatroon.html

ik denk dat je hier wel wat mee kan. gebreid op pennen 3

zelf ben ik ook niet zo,n ster in sokken breien. maar deze beschrijving is wel duidelijk.

groetjes irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 12:22

www.wolhalla.nl

www.in2socks.nl

kijk eens bij de sokken links

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 13:34

mijn man is bijna jarig en draagt altijd gebreide geiten sokken die ik koop op markten en braderies, nu heb ik besloten voor zijn verjaardag een paar sokken te breien, want mijn moeder zei altijd kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast.

Nu heb ik net mijn eerste zelf gebreide sok af volgens patroon wolhala met de matentabel er bij, en ik heb me toch een sok gebreid, ik had de hak af en dacht o help , ik naar mijn schoonzus, die zei die wordt veel te groot, dus de hak uitgehaald en aangepast,maar hij is af en van 1 ding ben ik zeker ze worden niet te klein.

mijn volgende paar, ja ik heb besloten nog een paar te breien gaik zelf maar aanpassen, want anders worden ze echt veel te wijd.

dus ik ga een veel kleinere schoenmaat nemen maar de lengtes wel langere breien dan moet het goed komen.

dus gewoon beginnen het patroon is goed lees baar, ook voor een leek.

alleen ik zou een maatje kleiner nemen dan je nodig hebt, ofhet ligt aan mijn manier van breien kan ook nog natuurlijk.

nu veel plezier en gewoon beginnen.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 20:38

Begin met een paar kleine sokjes voor een klein kind zou ik zeggen. Kun je mooi even oefenen op de kleine hiel  Zo heb ik mijn sokken leren breien en dat was erg leuk. Lekker snel klaar ook dus heel snel resultaat en dan durf je vanzelf een paar voor jezelf op te zetten.

Ik heb ergens een goede sokkenmaat. Komt van een bekende site alleen weet ik uit mijn hoofd niet welke maar ik denk die van Jessica Tromp, tja wat staat daar niet op hè  

Succes met je sokken

     All you need is love.

Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2008 om 08:57

hallo,

Bedankt voor de uitleg, tijdens het weekend ga ik op sokkenwol-zoektocht en hoop er dan volgende week te kunnen aan beginnen.

Groetjes,

Rita.

Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2008 om 17:57
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns