Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenguimpevork?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 11:23

ook een prima ding zie ik nu , die opde snb was heel anders en hardstikke duur dus, het lijkt me dat deze net zo goed werkt dus die bestel ik wel een keertje bedankt hoor

 

groetjes corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 11:37
Originally posted by schippersvrouw schippersvrouw wrote:

Hoi Marlies, ik ben er nog niet mee begonnen. Eerst moet de sjaal voor mijn dochter af.

Staan er patronen in het boek? De uitleg heb ik al op internet gevonden. Bedankt voor het meedenken.



Nee, patroontjes staan er niet in sorry.
groetjes, Marlies
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 21:14
Ik heb in twee Mon Tricotboekjes beschrijvingen gevonden van "geguimpte"sjaals, een langwerpige en twee droehoekige. Zal ik je de kopietjes sturen? Geef je adres dan maar in een PM.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 12 November 2007 om 09:20

Heb je het al geprobeerd, Wendy? Ik heb de 'wrap' inmiddels af, zie foto's onder Creaties. Al eerder heb ik gemaakt:

een sjaal

En ook wel eens een randje langs een spencer.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 12 November 2007 om 11:34

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb in twee Mon Tricotboekjes beschrijvingen gevonden van "geguimpte"sjaals, een langwerpige en twee droehoekige. Zal ik je de kopietjes sturen? Geef je adres dan maar in een PM.

Hallo Magtelt, zou ik ook de patroontjes voor de guimpevork mogen hebben? Heb ooit bij Renske zo'n apparaat(je) gekocht, maar nog noooooit gebruikt.

Heeft geen haast hoor, want ik moet eerst nog een paar andere dingetjes afmaken.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 12 November 2007 om 11:36
Originally posted by tyzy tyzy wrote:

Heb je het al geprobeerd, Wendy? Ik heb de 'wrap' inmiddels af, zie foto's onder Creaties. Al eerder heb ik gemaakt:

een sjaal

En ook wel eens een randje langs een spencer.

Is dit één van de patronen van Magtelt of ????????? Heel mooi dit, wil ik wel eens gaan proberen.

groetjes, Joke

PS: hoeveel garen heb ik nodig voor zo'n gave sjaal??

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
schippersvrouw View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 407
Direct Link To This Post Posted: 12 November 2007 om 13:41
Originally posted by tyzy tyzy wrote:

Heb je het al geprobeerd, Wendy? Ik heb de 'wrap' inmiddels af, zie foto's onder Creaties.

nee, nog niet! ik heb al wel wol ervoor in huis maar moet eerst nog een sjaal voor mijn moeder maken, die is vrijdag jarig en wil dolgraag een gehaakte sjaal. Dan ga ik voor mezelf een sjaal maken net als die van jou van de foto. Hij is erg mooi!! Hoe lang heb jij hem gemaakt? En als ik het goed zie is het gewoon drie banen Guimpe en die haak je aan elkaar met vasten?

De groetjes van Wendy
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 13 November 2007 om 07:31

Het zijn twee banen guimpe gewoon met vasten aan elkaar gehaakt. Het is al even geleden dat ik de sjaal heb gemaakt, maar ik meen dat er 3 bollen in gingen. (Het is trouwens geen patroon van Magtelt maar een eigen probeersel)

Een kleine tip: bij de wrap heb ik elke baan gewoon een bepaalde lengte gemaakt, dan een stekenmarkeerder van het breien door de laatste lus. Als je dan onderaan begint ze aan elkaar te zetten, kun je nog heel makkelijk van de te lange wat uithalen of de te korte wat langer maken. Ik had nl. echt geen zin om lussen te gaan tellen

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns