Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haak ik binnenstebuiten??

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Status: Offline
Points: 213
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haak ik binnenstebuiten??
    Posted: 28 Maart 2012 om 10:59
Hoihoi,
 
even een vraagje...
 
Gisteren liet ik m'n haakwerkjes aan mn oma zien..  ze vroeg hoe ik die had gemaakt, met alleen maar vasten? Ze kon er zelf geen vasten in ontdekken...
Nu dacht ik pas al dat ik binnenstebuiten haakte.. maar ik weet het niet zeker omdat de werkjes er wel mooi uit komen te zien! Kunnen jullie dit ook zien op onderstaande foto??
Ben heel benieuwd..!
 
Liefs,
Jopaa
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:08
Als ik het zo zie doe je dat inderdaad. Gaat er om wat jij het mooiste vind toch? Iemand heeft ooit bedacht dat het steekje met het streepje horizontaal aan de binnenkant hoort.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:24
Dit lijkt me inderdaad de verkeerde kant van het werk. De kant die je nu binnenin hebt zitten is de goede kant.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:32
maakt toch niet uit .
Is wel heel erg leuk Smile
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:40
Het werkje is inderdaad binnenste buiten. Maar wat geeft het? Het ziet er goed uit.
Ikzelf ben wel een van die personen die enkel in de achterste lus haakt en dat ziet er ook anders uit.

Kijk hier hoe je het verschil kan zien. http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/
Back to Top
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Status: Offline
Points: 213
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:44
Dus toch wel..! Ben inmiddels even aan het rondkijken op youtube, maar snap nu ook wat ik verkeerd doe. Dus het volgende projectje proberen om het op de juiste manier te doen ;)
 
Het maakt idd niet veel uit, vind het zelf er wel mooi uitzien, maar als je mooi onzichtbaar wilt minderen dan zag het er niet heel mooi uit op mijn manier, dan verwisselde ik de voorste en achterste lus..
 
Op naar mn volgende freubelwerkje met de binnen en buitenkant op de juiste plaats ;)
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:49
Je haakt waarschijnlijk wel goed hoor, maar je naait de stukken binnenste buiten aan elkaar.
Vif
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 11:52
is toch ook mooi Wink
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 12:03
Volgens mij werk ik precies hetzelfde Wink
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 12:48
Ik vind het wel mooi hoor het heeft iets
Back to Top
Daymoon View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Juni 2010
Status: Offline
Points: 539
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daymoon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 12:53
Klopt! Ik doe het ook, maar het maakt me niets uit, het verschil is minimaal..
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 13:08
Haak je met de klok mee of tegen de klok in ik doe dat ook namelijk heel irritant maar als ik bewust met de klok mee haak lukt het me niet lol.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 13:16
maakt niet uit welke kant, dat is hetgene je zelf mooi vind, ik hebal eens een patroon gehad waar men het poppetje haar hoofd binnenste buiten haakte om zo een ander effect te creeren met de rest van de romp en moet zeggen voor een hoofd van een popje is dit een leuk zicht


Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 13:31
Hij is heel mooi hoor en het maakt toch eigenlijk niet uit en wat vikike schrijft vind ik een leuke tip.Smile
Groetjes van Jolly



Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 13:41

Ik vind de kikker erg mooi en het maakt toch niet uit hoe je haakt. Bij rond haken pakt ik altijd de buitenste lus en zag laatst ook andere steken. Daar werden dus beide lussen gehaakt. Dacht eerst ook dat ik fout haakte, maar zag in een boek in de bieb dat je ook alleen de voorste lussen kan pakken. Met Amigurumi vind ik dit persoonlijk ook mooier, omdat anders je haakwerkjes te groot worden.

Helemaal niets mis hoor meid!
 
Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 16:58
ik doe het dus ook (dacht dat ik gek was hahah) dus het verschil is met de klok mee haken ipv er tegen in klopt dat?

Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 18:08
Ik ben nu helemaal  van mijn apropos. Als ik het zo zie dan haak ik dus ook binnenste buiten. Maar als je een Amigurumi patroontje haakt en je werkt volgens het patroon dan trekt het zelf deze kant op. 
En van met de klok mee of tegen de klok in heb ik geen idee ik krijg meer het idee dat dat links of rechtshandig haken is en ik kan het ook alleen maar op de manier die ik nu doe. 

Maar ami's zou je dan dus binnenste buiten moeten keren om ze goed te krijgen Begrijp ik dus hieruit. 

Ik heb dus het idee dat degene die de voor en achter kant heeft bedacht dat alleen voor de rechte lappen heet bedacht omdat hij/zij dat zelf mooier vond of voor rechte kleedjes enzo het mischien mooier op tafel staat.

Ps. het is wel een enig kikkertjeWink


Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 21:11
i know .... zo vond ik dus eenoplossing van ipv binnen naar buiten te steken van buiten naar binnen maar dit lukt me dus niet.... en van youtube word je ook niet wijzer doen het allemaal als ikke
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 21:49
yess tis gelukt idd gewon een questie van je werk de andere kant op bolen/ duwen zodra je gaar haken en bij toer 6 gaat het van zelf
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 22:33
ik geloof dat ik begrijp wat je bedoeld ik ga het bij mij volgende werk eens uitproberen. hoewel ik dan voor mijn idee dan binnenste buiten ga werken hihihihi.


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns