Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haak patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Britt_J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2018
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Britt_J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haak patroon
    Posted: 10 Augustus 2018 om 19:22
Heel lang geleden heb ik een haakpatroon gekocht met wol erbij. Ik heb deze nooit gemaakt omdat er 1 ding in het patroon is dat ik nog steeds niet begrijp. 
Het is een soort bloem en op een gegeven moment moet ik eerst 4 losse haken en dan in de vijfde een vaste die verbonden is met de vorige ring. Dit heb ik op deze manier gedaan, maar dan dicht ik het 'gat' zeg maar ipv dat er een gat ontstaat.
Ik heb geprobeerd een foto te plaatsen van het patroontje, maar ik weet niet hoe dat moet.
Is er iemand die mij kan helpen?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Britt
Back to Top
Britt_J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2018
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Britt_J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 19:27
Misschien werkt dit:
Het gaat dus om het gedeelt waar een lange streep staat, in totaal 6 keer.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 21:45
Ik ben nogal een doos met haken, maar bedoel je die streep in de blaadjes . . . 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 22:23
die 2 stokjes en samen afhaken en 2 losse, die toer heb je.

en toer 2 ook?
6 losse, vaste in de boog van 2 losse van vorige toer, 5 losse, vaste, 9 losse, vaste, 5 losse, vaste in boog van de 2 losse van vorige toer, ..........
en dan toer 3 :
4 halve vaste op de eerste 4 losse, 6 losse, vaste in de derde losse van vorige toer (ofwel gewoon in de lossenboog), dan zijn het zeven stokjes (en ik denk dat het eerste stokje in de losse juistekes voor de vaste is, efkes tellen), 3 losse en in dezelfde terug beginnen met 7 stokjes, een vaste in de middelste van de vorige lossenboog, 5 losse, vaste in de middelste losse van volgende lossenboog, 7 stokjes .........

die zeven stokjes maak je ofwel in de steken zelf (en krijgt ge een idee van lijn), ofwel in de lossenboog (dan is het open).

laatste toer :
4 losse, in dezelfste een dubbel stokje, 5 losse, vaste in topke van 3lossenboogje vorige toer, 5 losse, 3 dubbele stokjes in topke van 5lossenboog van vorige toer, 5 losse, ........

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2018 om 09:08
Bep ik val van mijn stoel
Back to Top
Britt_J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2018
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Britt_J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2018 om 09:15
http://www.mupload.nl/img/g4s7ufuzqd.jpg <-- hier staan pijltjes in over welk stuk ik bedoel.

Volgens mij zit ik met name met toer 2, tussen die 9 lossen zit nog een vaste, moet ik die gewoon overslaan?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2018 om 10:17
Het moet of een hele lange vaste worden of die streep is meer ter illustratie hoe die boog later moet lopen. Ik zou het gewoon gaan proberen,
eventueel gewoon een deel van het patroon (1/4) zodat je kunt zien hoe het wordt.
Back to Top
Britt_J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2018
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Britt_J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2018 om 19:21
Allebei bedankt! Ik ga het proberen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2018 om 23:25
die lange lijn is geen vaste hoor, waarom zouden ze anders een stokje en een dubbel stokje (die veel groter zijn dan een vaste) met een dwarsstreepje aangeven?
Ik denk dat die lijn gewoon een illusie (een idee) van een streep is als ge die stokjes IN de lossesteken maakt. Dan blijft er een stukske steek over die een lijn vormen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 14:45
Ik ben dol op Bep, die dit soort dingen snapt Heart zelf ben ik daar echt te dom voor
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2018 om 17:10

Bep, wat mij het meeste verbaasd is hoe je weet welk patroon je moest hebben. Ik zie in de vraag geen enkele aanwijzing er naar toe staan.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2018 om 18:28
jawel hoor er staat een muploadlink en daar staat het patroon. Helderziend ben ik bijna maar nog niet helemaal.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2018 om 20:20
Die mupload link had ik jou toegedicht Bep. Niet goed gelezen dus.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns