Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haaknaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haaknaalden
    Posted: 08 December 2012 om 16:24
Ik heb een probleem en misschien weten jullie een oplossing.
Ik krijg met haken dus pijn in mijn hand. De rechterhand waar ik mee haak gaat pijn doen en wel gewoon aan de binnenkant van mijn handpalm.  Precies waar de achterkant van de haaknaald mijn hand raakt gaat dus pijn doen. Nu heb ik al haaknaalden met een softgrip, of de ergonomische van clover maar het blijft dus pijn doen. Eigenlijk zou de haaknaald iets langer moeten zijn zodat hij bij het haken niet in mijn handpalm drukt. Iemand een idee of de gouden tip?
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 16:54
Misschien is het voor jou beter om de haaknaald als een pen vast te houden.
Dan krijg je geen druk binnen op je hand.
Zo haak ik ook altijd, ik heb me nooit gerealiseerd dat er 2 methoden zijn.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 16:56
Je zou Tunische haaknaalden kunnen proberen, die zijn 30cm lang.
Zie Tunische haaknaald.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 17:13
Met de tunische haaknaald heb ik het ook geprobeerd en dat zou gaan maar haakt erg ongelukkig. Misschien een kwestie van wennen? En ik zou dan weer allerlei maten opnieuw moeten gaan kopen. Maar is een optie. Je haaknaald als een pen vasthouden? Nog nooit gedaan maar ga het eens proberen. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 17:29
ik neem mijn altijd vast als een pen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 18:13
ik bewerk mijn haakpennen met fimo tot die goed in de hand ligt en dan bak ik hem af in de oven.
Misschien eerst eens proberen op een goedkope haaknaald van de zeeman bvb...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Zisha View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Zisha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 19:49
Ik neem mijn haaknaald altijd tussen mijn wijsvinger en middelvinger en dan de steel naar boven naar de bovenkant van mijn hand. dan heb ik de onderkant van de haaknaald in mijn wijsvinger en duim.
Zo hoef ik ook niet zo veel met mijn pols te draaien.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 20:03
Ik gebruik de "ouderwetse" haaknaalden en heb duim en wijsvinger verder naar voren dan eigenlijk moet. Dan valt het laatste stukje van de naald precies tussen mijn pink en mijn handpalm.
Dit is voor mij de enige manier om zonder pijn te haken, ik heb reuma.

Wat je ook kunt proberen is van een tunische haaknaald een stukje af te halen (kurkje op het eind zetten) zodat hij niet meer in je hand port.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 23:37
Ik hou mijn haaknaald net als een pen vast
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 10:37
Inderdaad als een pen vasthouden,en het beste gaat het nog met de zeer oude haaknaalden van mijn moeder
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2012 om 13:18
Die kan ik helemaal niet vast houden. Te dun en op het gedeelte waar je met je duim zit staat iets "geschreven " wat dus zeer gaat doen en waar ik een kapotte duim van krijg. Ik was al blij dat er op een gegeven moment haaknaalden kwamen met iets er om heen. Zodat ik niet te veel in aanraking kwam met het metaal. Helaas erg allergisch voor allerlei stoffen....

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns