Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon Barbapapa

 Reageer Reageer Pagina  <1234 13>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 21:47
Originally posted by Josl Josl wrote:

Tja Marike, het lijkt heel simpel als jij het uitlegt, maar we zijn niet allemaal zo slim als jij!! (Of we zijn gewoon lui en willen een kant en klaar patroontje hihihihihihi).

groetjes, Joke

PS: je ZULT het zien: binnenkort vindt één van ons de patroontjes.

Ben errug blond hoor of was je dat vergeten? ..... hihi... Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen (misschien een beetje kort door de bocht ) dat het ook heel leuk is eens zelf iets te verzinnen en te kijken of je eruit komt. Zeker met zo'n "simpel" basispatroon als een barbapapa zou dat zeker moeten lukken. Een bestaand patroon gebruiken is wel leuk, maar om eens zelf iets uit te vogelen geeft misschien wel een hele grote kik (als het lukt tenminste... hihi...)

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 22:52
Originally posted by Marike Marike wrote:

Originally posted by Josl Josl wrote:

Tja Marike, het lijkt heel simpel als jij het uitlegt, maar we zijn niet allemaal zo slim als jij!! (Of we zijn gewoon lui en willen een kant en klaar patroontje hihihihihihi).

groetjes, Joke

PS: je ZULT het zien: binnenkort vindt één van ons de patroontjes.

Ben errug blond hoor of was je dat vergeten? ..... hihi... Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen (misschien een beetje kort door de bocht ) dat het ook heel leuk is eens zelf iets te verzinnen en te kijken of je eruit komt. Zeker met zo'n "simpel" basispatroon als een barbapapa zou dat zeker moeten lukken. Een bestaand patroon gebruiken is wel leuk, maar om eens zelf iets uit te vogelen geeft misschien wel een hele grote kik (als het lukt tenminste... hihi...)

Ehh Marike, ik ben al net blij dat ik mijn haaknaald kan vasthouden en de basissteken ken .

Dus dat uitproberen zit er voorlopig nog even niet in.

Maar pluk is dan wel afwezig, ik wil wel pluk zijn in haar plaats hoor

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 23:06

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 07:57
Originally posted by Carola Carola wrote:

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..

ik begin er ook een beetje achter te komen,hoe ik dingen moet veranderen,en inderdaad een kwestie van volhouden en uitproberen,en soms lukt het,ook door een combinatie van patronen te gebruiken,maar het is wel moeilijk,ook omdat je soms het inzicht mist.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 08:03
Originally posted by breioma breioma wrote:

Originally posted by Carola Carola wrote:

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..

ik begin er ook een beetje achter te komen,hoe ik dingen moet veranderen,en inderdaad een kwestie van volhouden en uitproberen,en soms lukt het,ook door een combinatie van patronen te gebruiken,maar het is wel moeilijk,ook omdat je soms het inzicht mist.

 

Kijk breioma snapt precies wat ik bedoel..... inzicht

Nou dat heb ik nog niet zoveel hoor  

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 08:57
Ook ik ben nog niet zo lang bezig met haken hoor Ilona. Pas vanaf februari (na mijn opereatie) want breien kan niet in bed en haken wel ..... En ook ik doe het liever vanaf een bestaand (kloppend ) patroon, maar als dat niet voorhanden is dan kijk ik of ik een bestaand patroon simpel kan aanpassen (soms alleen maar door andere kleuren te gebruiken zoals pipi of dingen weg te laten of van een ander patroon een deel toe te voegen....) om toch tot het resultaat te komen... En of dat met inzicht te maken heeft? Ik weet het niet.... je hebt een plaatje van wat je graag zou willen maken en kijkt welke (lichaams)delen je nodig hebt en zoekt die (desnoods van verschillende patronen) bij elkaar... Soms IS het net zo simpel als het lijkt... Probeer het maar eens, je zult zien dat het lukt. Enne... niet bang zijn om eraan te beginnen  (net zoals met het japans of schema haken ) Succes!!!!!
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 09:12

aj aj aj Marike toch. En dat zeg je tegen iemand die ook niet eens fatsoenlijk zonder recept kan koken of kleding met elkaar kan combineren.  

Je hebt wel gelijk hoor maar ik ben toevallig 1 van die mutsen die heel erg hangt aan patroontjes. En als ik die dan niet snap (wat nog al eens gebeurt helaas) dan zit ik meteen helemaal vast. Ik ben tot nu toe ook nog steeds verwonderd wat er uit zo'n patroontje uitkomt. Als ik geen bijbehorend plaatje heb, kan ik het me vaak nog niets voorstellen wat het moet worden.

Ik heb ook nog maar een paar dingetjes gemaakt dus aan dat zelf prutsen en fröbelen was ik nog helemaal niet toegekomen. Het gaat er vast wel van komen hoor maar ik ben bang dat dat nog wel eventjes gaat duren. Ach, ik heb nog projectjes genoeg op de plank liggen, dus voorlopig kan ik nog wel vooruit.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 09:17
-
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 10:42

Ik snap het niet, er staat hierboven alleen maar groetjes,ik had helemaal niet gereageerd,maar goed , ik haak knuffels pas sinds mei en ik op dit forum zit,daarvoor wel veel gebreid en gehaakt,maar veel kleding en spreien enz.

begin nu wel in te zien hoe ik dingen wat kan aanpassen en soms weglaten,en natuurlijk doe ik alles met patroon,wel zo gemakkelijk,soms zijn patronen zo onlogisch dat ik het aanpas.,en dat betekent ook heel veel uithalen en doorzetten,maar het kwartje moet wel vallen,en als je net begint met haken kan dat heel lastig zijn.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 11:59
Hm. Ik denk inderdaad dat ik het binnenkort maar eens zelf ga proberen. Het liefst wil ik een barbamama, dus dat wordt nog wel even iets moeilijker met dat knotje en zo. Maar wel een uitdaging. Helaas een beetje weinig tijd op het moment
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 19:40
Ik haak eigenlijk al heel erg lang, maar alles vanaf patroon (en schema's vind ik ook niet zo heel prettig), maar iets eigenhandig aanpassen, blijf ik moeilijk vinden, laat staan een heel patroon bedenken.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 19:44

Ik ben vanmiddag op de club geweest.en nee hoor ze hadden er zelfs niet van gehoord.ik woon dus in de campagne,platteland dus.

jammer!!!!!!maar blijf zoeken je kan nooit weten probeer het ook eens inde bib.

groetjes puckBig smile

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 21:33
umm mss nog een tip: als je een zo'n kegel die in een ander toppic staat haakt in een kleurtje heb je dus al het lijf van barba mama... daarbij in de filmpjes zie je soms geen een handen
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Syl*** Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 21:41

Soms rollen ze zich ook op tot een bal, daar heb ik wel een beschrijving van............

 

Sorry======beetje melig

Groetjes Syl
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 21:43
whahah ze kunnen toch ook als een plas water op de grond liggen ik heb ook nog wel een badmatje hier!! whahaha sorry ook beetje melig geworden van die parba lala laaaala la
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 22:08
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 09:58
Ik kijk elke dag bij Annies Attic, en als er iets bijzonders op staat (knuffels, poppen, accessoires) kopieer ik ze en plak ze in een word-file, en bewaar ze in een aparte map op mijn bureaublad. Dus geen spreien, kleding en kleedjes, maar de wat 'apartere' dingen zeg maar.
Maarja, na mijn vorige crash was alles weg, dus ik heb er niet veel meer van. Maar hij stroomt vanzelf weer vol, mijn ervaring is dat je beter zo selectief mogelijk kan zijn.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 16:27

Iedereen bedankt voor de ideeën / patronen van dingen die er mogelijk op zouden kunnen lijken. Ik wilde dus graag een barbamama maken, die heeft wel een iets andere vorm dan een barbapapa. Ik ben maar gewoon begonnen, knotje, hoofd, lijf. En eigenlijk lukt dat vrij aardig, in stukjes valt ze wel mee qua moeilijkheid :)

Ik moet nu alleen de armen nog en de bloemetjes voor rond haar knotje. Maar het gaat me vast lukken om dat ook zelf uit te zoeken. En inderdaad, zoals iemand in dit topic al opmerkte, het is best leuk om eens zelf helemaal iets te bedenken!

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 18:34
Ben reuze benieuw naar het resultaat!
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 19:17
Ik ook, vind het wel knap!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns