Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakpatroon van foto's maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sjors zonder sjimmie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 December 2023
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sjors zonder sjimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakpatroon van foto's maken
    Posted: 10 December 2023 om 16:41
Dag Allen,

Daar ben ik weer, na me net voorgesteld te hebben.
Ik zal even de situatie schetsen voor wat achtergrond informatie.
Al enige tijd geleden is 1 van onze katten overleden, en mijn dochter van 9 heeft het daar sporadisch ineens nogal lastig mee, ik wou dus door m ijn moeder die haakt, een kat laten haken die een redelijke gelijkenis heeft met onze Puck. Mijn moeder is al een paar jaar aan het haken, en heeft al de meest fantastische knuffels, kussens en bedspreien gehaakt.
Ik heb me er verder eigenlijk nooit mee bezig gehouden met hoe haken in elkaar "steekt". 
Dus ik dacht ik neem een paar foto's van het beestje mee, en dan kan zij daar vast wel wat moois van haken. Echter zei mijn moeder gelijk al dat dat zo niet werkt, tenminste voor haar(misschien dat mensen met meer haakervaring het wel uit de losse pols kunnen, dat weet ik niet.
Ze zei dat ze een haakpatroon nodig heeft, dus na een lekker bakje koffie met een apfelstrudel ben ik onverrichte zaken weer naar huis gegaan.
Toen ik thuis aankwam, dacht ik bij mezelf, dit zal vast wel op de een of andere manier voor elkaar te krijgen zijn, zodoende ben ik hier terecht gekomen.

Mijn vraag is dus als volgt,
Is er iemand die aan de hand van aangeleverde foto's een haakpatroon van Puck kan maken, zodat mijn moeder dit kan gaan haken?
Het gaat om een witte kat met zwarte vlekken, verder geen andere kleuren.
Het zou gaan om een knuffelachtig ontwerp(3D), in een soort slaappositie. Dus geen romp met een losse kop, en 4 losse poten en staart. De vlekken hoeven overigens niet helemaal overeen te komen hoor.
Ik ben zelf helemaal niet bekend met haken of haakpatronen, dus ik zal ongetwijfeld verkeerde termen gebruikt hebben in mijn verhaal, waarvoor excuuses.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Met vriendelijke groet Sjors
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2023 om 22:44
Welkom Sjors. Ik kan ook niets zonder patroon. Maar zou het een idee zijn als je op internet op zoek gaat naar gehaakte katten. Gewoon googelen op kat haakpatroon. Waarschijnlijk krijg je een aantal.patronen te zien, je komt op Pinterest terecht. Daar vind je misschien een kat die qua houding aan jou voorstelling voldoet. Soms gratis patroon,  vaak niet in het Nederlands maar het zou een begin kunnen zijn. Dat is de manier waarop ik.te werk zou gaan als ik dit zou willen.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2023 om 07:18
https://pin.it/12TidH0

Ik ben even snel aan het zoeken geweest op pinterest en dit is de eerste die ik tegen kwam. Bedoel je wellicht zoiets? De kleuren en de vlekken zijn dan natuurlijk volledig aanpasbaar
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2023 om 08:37
Ze zou een witte kat kunnen haken en losse zwarte vlekken, die er op genaaid worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Sjors zonder sjimmie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 December 2023
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sjors zonder sjimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 14:24
Dag Lidwina, dat is inderdaad wel een goed idee. Ik ga eens even kijken.
\Bedankt
Back to Top
Sjors zonder sjimmie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 December 2023
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sjors zonder sjimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 14:26
Originally posted by Liesanne88 Liesanne88 wrote:

https://pin.it/12TidH0

Ik ben even snel aan het zoeken geweest op pinterest en dit is de eerste die ik tegen kwam. Bedoel je wellicht zoiets? De kleuren en de vlekken zijn dan natuurlijk volledig aanpasbaar

Dag Liesanne88, zoeits had ik niet in gedachte qua houding, maar ik heb nu iig wel wat aanknopingen om te zoeken, dankjewel
Back to Top
Sjors zonder sjimmie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 December 2023
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sjors zonder sjimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 14:33
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ze zou een witte kat kunnen haken en losse zwarte vlekken, die er op genaaid worden.
Dat is inderdaad ook wel een optie.

Back to Top
Sjors zonder sjimmie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 December 2023
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sjors zonder sjimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 14:33
Ik ga eens aan de slag met de voorgedragen ideeen, bedankt
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 14:38
Succes met de zoektocht! 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2023 om 17:15
Ben wel benieuwd naar het resultaat. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2023 om 12:18
Via Stitch Fiddle kun je een foto uploaden waar dan vervolgens een patroon van wordt gemaakt. Je kunt aangeven hoeveel kleuren je wil gebruiken, hoe groot het moet worden etc.


Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns