Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakpatroon Vest Lammy Yarns Highlander 12

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Melissa Monster View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2021
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melissa Monster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakpatroon Vest Lammy Yarns Highlander 12
    Posted: 09 Januari 2021 om 09:11
Ik ben het vest aan het haken van het gratis patroon van maandag 28-12-2020.
Nu kom ik er niet uit (ben beginnend haakster).
Zoals ik het patroon lees: steek overslaan, dubbelstokje, losse, dubbelstokje, steek overslaan, dubbel stokje.
Dan kom ik “verlies” ik steeds 1 steek voor de volgende toer. Ik had er namelijk 56 over. Wat doe ik verkeerd?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 09:46
Als je een steek overslaat en in de plaats daarvan een losse maakt, houd je hetzelfde aantal steken. Daar is rekening mee gehouden bij de eerste steken, die je opzet. Ik ken het patroon niet, maar meestal is de volgende toer net even anders om het aantal steken hetzelfde te houden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 09:57
het staat er niet dat er dan een losse gehaakt moet worden dus ik zou dat niet doen. ik zou gewoon verder haken en kijken of het 'verlies' in een van de volgende toeren wordt opgelost.
of je nu beginnend of zeer ervaren haakster bent, het kan altijd voorkomen dat je een keer moet uithalen; daar leren we van Smile
succes Thumbs Up
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 11:24
Misschien mis je een steek aan het einde van de toer. Dan herken je niet waar je je steek in moet maken (vaak in een keerlosse). Je moet heel goed kijken als beginner. Ik ken het probleem!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 11:38
Even het patroon linken Vest 
Aan het begin zit altijd 1 eerste stokje (de 3 lossen), ik denk dat je die bij het heen en weer haken kwijt raakt.
Back to Top
Melissa Monster View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2021
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melissa Monster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 12:33
https://www.hobbydoos.nl/maandag/302-haakpatroon-vest.asp
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2021 om 19:42
Ik begin een toer niet meer met keerlossen, Ik haak in de eerste steek een vaste bij een vastentoer, of een vaste met een vaste daar op in de dwarslus als het om halve of hele stokjes gaat, zo zie je de laatste steek van een toer beter, dan wanneer het lossen zijn. Bij een patroon met aldoor een losse tussen de stokjes of dubbele stokjes moet je goed opletten, denk ik, aan de kanten van het haakwerk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns