(haak)patroon voor dennetakjes? |
Reageer |
Autheur | |
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 December 2011 om 10:21 |
Ik heb van allerlei patroontjes voor de kerst, maar ik kan eigenlijk nergens een patroon vinden om dennetakjes te haken. Weet 1 van jullie dat toevallig te vinden?Ik wil voor mijn moeder een soort krans maken voor op tafel, om een glazen bolletje met een waxinelichtje heen. Ze kan nl heel slecht tegen geuren en kan dus geen echte boom en geen kunstboom verdragen, en ook andere kunstdecoratie lukt vaak niet.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee een patroon heb ik niet. Ik had zelf van die fliedertjeswol in groen, ik weet niet meer waarvandaan, en die heb ik gebruikt om de spriet van een worteltje te maken, gewoon gehaakte lossen, dat zag er heel natuurlijk uit. Dus als je dat soort wol ergens kunt vinden en dat breit of haakt om een krans heen, kan het er kerstboomachtig uitzien.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is een idee Magtelt, bedankt. Ik denk dat ik vanavond ook even wat ga proberen met een ketting van lossen, en daar dan lusjes in haken, dus bvb halve vaste, 6 lossen en een halve vaste. eens kijken of dat een beetje lijkt. In het boekje met 100 bloemen haken en breien heb ik het helaas ook niet gevonden. Misschien staat het in een ander boekje wel?
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
Judy
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Post Options
Thanks(0)
|
is het een idee om een lussen toer te haken op lossen en de lusjes doorknippen en opstijven. Krijg je ook stekels. Of om stukjes ijzerdraad heen haken (wel zelf de lengte bepalen)
Misschien staat er wel ergens bij 'kralenboompjes' iets dergelijks beschreven; is dan niet gehaakt maar met kraaltjes. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat is ook een idee, ik denk dat die wol vroeger bij Euroland lag, toen er verder nog geen handwerkhoekje was.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Corneliaz
Hobbyguru Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kun je geen krans maken met hulstblaadjes. Is ook een beetje kerstachtig en daar zijn wel patroontjes van in het 100 bloemen boek.
|
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |