Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon wit paard met hoedje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon wit paard met hoedje
    Posted: 05 December 2014 om 23:40
Wie kan mij helpen?
Ik probeer een paardje te haken, maar ben nog niet zo heel goed in het lezen van patronen. Het gaat om het patroon van dat witte paard met dat hoedje op. Ik heb de eerste 20 toeren gedaan en verder dan dat kom ik er niet aan uit....... Zo te lezen begin ik weer opnieuw bij toer 13, maar dan???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 23:44
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.

als je bovenaan op de knop zoeken klikt en je vult daar paard met hoed in dan kom je nog vragen tegen betreffende dit paard (als het het hobbydoospaard is toch tenminste)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 23:45
Over welk patroon heb je het precies?
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 23:45
Dank je wel voor de tips!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 23:55
heb je ze gevonden?
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 09:28
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:07
Het gaat om dit paardje:

Originally posted by padajo padajo wrote:

Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:09
Originally posted by padajo padajo wrote:

Het gaat om dit paardje: mijn vraag is: waar begin ik de volgende steek, na toer 20?

Originally posted by padajo padajo wrote:

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:29
het is een patroon van hobbydoos en ik heb er een poosje geleden ook een vraag over beantwoord . Weet niet meer of het de zelfde vraag was . Even de zoekfunctie bovenaan proberen .

Laat het maar even weten anders vraag ik het patroon wel weer aan
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:42
Ik weet niet wat ik fout doe, maar als ik zoek naar paard met hoedje, kom ik bij m'n eigen vraag terecht.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:47
Ik heb dat paardje ooit gemaakt en het patroon er even bijgehaald. Vanaf toer heb je niet meer in de rondte gehaakt, maar heen en weer over steeds minder steken. Er staat ook: Rij 13 t/m 20 zijn de bovenkant van het hoofd van het paard. Na rij 20 staat TOER 13 dat betekent dat je weer in de rondte gaat haken. Je haakt langs een zijkant van het lapje dat je heen en weer gehaakt hebt en dan in de vasten van toer 12. Als je bezig bent wijst zich dat eigenlijk vanzelf. Enz. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:51
Ik ga het gelijk proberen! Bedankt hoor!
Groetjes Danielle
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 12:12
Het is me helaas nog niet gelukt- Ouch, ik heb steeds na die beruchte toer 13 te veel steken! Maar ik hou vol, het zal me lukken!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 12:33
http://forum.hobbydoos.nl/vraag-patroon-paard-met-hoed_topic39217_post614381.html?KW=paard+met+hoed#614381

http://forum.hobbydoos.nl/paard-met-hoed_topic40509_post619408.html?KW=paard+met+hoed#619408

als ik de zoekfunctie paard met hoed intik kom ik volgende topics tegen met de uitleg van mutti.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 13:49

Paard met hoed,  allemaal antwoorden van Mutti

http://forum.hobbydoos.nl/vraag-patroon-paard-met-hoed_topic39217_post614381.html?KW=paard+met+hoed#614381

Volgens mij moet je de eerste steken gewoon haken met vasten de 15e steek is een halve vaste en dan keer je . Je haakt dus eigenlijk verkorte toeren . Ik denk dat dat voor de hals van het paardje is . Op de foto is dat duidelijk te zien .

Je moet na het keren ook geen losse maken voor de hoogte maar gelijk verder haken zodat het een wat "soepeler "verloop krijgt .

http://forum.hobbydoos.nl/paard-met-hoed_topic40509_post619408.html?KW=paard+met+hoed#619408

Je haakt eerst toeren en daarna rijen . Een toer gaat in het rond en een rij heen en weer . Later ga je weer over op toeren . Die steken zijn dus even niet aan de beurt geweest

Je moet in toer 15 3 steken haken in steek 2 en 3 steken in steek 25 . Je hebt er 26 en je meerdert er nu 4 geeft 30 steken

Als je de 3 steken in steek 25 gehaakt hebt heb je 27 steken moet je dan de toer afmaken of stoppen en vanaf hier met TR 16 beginnen

Je hebt 26 steken . Je haakt 3 steken in de 2e steek = 28 steken en je haakt 2 steken in de 25e steek dan heb je er 4 gemeerderd . 26 plus 4 = 30 . Je gaat dan gewoon weer verder haken zoals in je patroon staat .

16e toer denk ik

Dit is wat ik gevonden heb
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
padajo View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 December 2014
Locatie: Oudenbosch
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer padajo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 13:55
Bedankt! 

Voor degene die een reactie hebben geplaatst op mijn vraag. Ik ben er erg mee geholpen. Geneerde me eerst om een vraag te stellen, voelde me echt een domme doos. Maar gaande weg is het me met jullie hulp toch gelukt!

Groetjes Danielle
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 14:32
Goed zo. De aanhouder wint.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns