haakpatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Juliaaa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Maart 2011 om 20:57 |
hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Julia, en ik ben 13 jaar. vorige week is het haakvirus op mij overgeslagen en ik heb de benodigde spullen aangeschaft ![]() zijn er een paar probleempjes. ik wilde beginnen aan de kraai, die hier op de site staat, maar er staat in de beschrijving dat ik een opzetlus moet maken. kan iemand mij uitleggen wat dat is, anders kan ik hem niet maken ![]() groetjes julia |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amaai zeg,wat een motivatie zeg.
een opzet lus is volgens mij de draad in een knoopje leggen die steek je op de haaknaald en trek je mooi aan. Ik denk toch dat het zo is. groetjes en succes met je werk. we zien misschien wel een fotooke van je passeren van je. IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Als je een opzetring bedoelen voor rondhaken : gewoon de draad een keer om je vinger slaan en daar omheen beginnen te haken. Zoek ook eens op Youtube naar filmpjes over magic loop / crochet. Daar doen ze het heel goed voor hoe je het het beste kan doen.
(Maar twee lossen haken en in de eerste losse haken gaat ook prima, moet ik zeggen. Alleen is dan het gaatje minder klein). Of bedoelen ze (ik ken het patroon niet) inderdaad gewoon de allereerste lus die je maakt voor je uberhaupt een sliertje lossen begint te haken ? Dan is het precies wat Inge zegt ; een eerste lusje dat je om de haaknaald knoopt. (Ik zou niet weten hoe je moet beginnen zonder ??) |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
inge als je weet hoe je opzet met breien is het hetzelfde als de eerste opzetsteek .Dan kun je een ketting haken . Het kan ook zijn dat je in een rondje moet haken je legt dan een lus om een of twee vingers en je haakt daarin je vasten .Als je daarmee klaar bent kun je de draad aantrekken Succes Mutti
succes |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Even googlen! Krijg je uitleg in plaatjes erbij en soms ook nog wel filmpjes op youtube.
En anders. In elk boek met patroontjes staat de uitleg. Leen er wat bij de bieb en ga aan de slag. Eerst even de steken oefenen is ook wel handig, voordat je meteen aan een projectje begint... |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
In de kinderbieb en de volwassenenbieb zijn wel boekjes te vinden over haken. En vragen kun je hier stellen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Juliaaa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 199 |
hallo, bedankt voor jullie reacties. ik had het verkeerd gelezen, het was een opzetring, en geen lus. volgens mij is de opzetring hetzelfde als een magic loop, ja. ik ga het zo even opzoeken, daarna kan ik denk ik meteen aan de slag groetjes julia |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
ik heb me toch maar bedacht dit is de site: http://www.hobbydoos.nl/patronen/haken/etui.asp |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je haakt hem evenwijdige aan de rits, kijk maar naar de kleurenstreepjes.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
kun je ook zien of het van links naar rechts of andersom gaat of maakt het bij dit patroon niet uit?
|
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
Dat maakt bij haken niks uit, je maakt een lossenketting en dan haak je daarover weer terug. En zo ga je heen en weer.
Je kunt ook rondjes haken, maar dat is weer een andere manier. Ik zou toch maar een boekje opzoeken over haken, als ik jou was. Dan kun je ons aan de hand daarvan vragen stellen. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |