Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon
    Posted: 06 Maart 2011 om 20:57
hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Julia, en ik ben
13 jaar. vorige week is het haakvirus op mij overgeslagen
en ik heb de benodigde spullen aangeschaft . alleen
zijn er een paar probleempjes. ik wilde beginnen aan de
kraai, die hier op de site staat, maar er staat in de
beschrijving dat ik een opzetlus moet maken. kan iemand mij
uitleggen wat dat is, anders kan ik hem niet maken

groetjes julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 21:19
Amaai zeg,wat een motivatie zeg.
een opzet lus is volgens mij de draad in een knoopje leggen die steek je op
de haaknaald en trek je mooi aan.
Ik denk toch dat het zo is.
groetjes en succes met je werk.
we zien misschien wel een fotooke van je passeren van je.
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 21:51
Als je een opzetring bedoelen voor rondhaken :  gewoon de draad een keer om je vinger slaan en daar omheen beginnen te haken. Zoek ook eens op Youtube naar filmpjes over magic loop / crochet. Daar doen ze het heel goed voor hoe je het het beste kan doen.

(Maar twee lossen haken en in de eerste losse haken gaat ook prima, moet ik zeggen. Alleen is dan het gaatje minder klein).

Of bedoelen ze (ik ken het patroon niet) inderdaad gewoon de allereerste lus die je maakt voor je uberhaupt een sliertje lossen begint te haken ? Dan is het precies wat Inge zegt ; een eerste lusje dat je om de haaknaald knoopt. (Ik zou niet weten hoe je moet beginnen zonder ??)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 21:57

inge als je weet hoe je opzet met breien is het hetzelfde als de eerste opzetsteek .Dan kun je een ketting haken .

Het kan ook zijn dat je in een rondje moet haken je legt dan een lus om een of twee vingers en je haakt daarin je vasten .Als je daarmee klaar bent kun je de draad aantrekken

Succes

Mutti

succes

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 09:22
Even googlen! Krijg je uitleg in plaatjes erbij en soms ook nog wel filmpjes op youtube.

En anders. In elk boek met patroontjes staat de uitleg. Leen er wat bij de bieb en ga aan de slag. Eerst even de steken oefenen is ook wel handig, voordat je meteen aan een projectje begint...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 14:02
In de kinderbieb en de volwassenenbieb zijn wel boekjes te vinden over haken. En vragen kun je hier stellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 19:32

hallo, bedankt voor jullie reacties. ik had het verkeerd gelezen, het was een opzetring, en geen lus. volgens mij is de opzetring hetzelfde als een magic loop, ja. ik ga het zo even opzoeken, daarna kan ik denk ik meteen aan de slag. en Inge, als ik klaar ben zet ik hier natuurlijk een foto op

groetjes julia

Weet ik even niet;)
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 15:40

ik heb me toch maar bedacht ik zag een leuk etuitje op deze site en er stond dat het makkelijk voor beginners was. die vogel haak ik als ik wat beter ben. alleen is er weer een probleem met dat etuitje. haak je horizontaal van links naar rechts of haak je van rechts naar links. of haak je toch verticaal en dan van boven naar beneden of andersom, wie o wie kan mij helpen, je maakt me heel erg blij

dit is de site: http://www.hobbydoos.nl/patronen/haken/etui.asp

Weet ik even niet;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 15:56
Je haakt hem evenwijdige aan de rits, kijk maar naar de kleurenstreepjes.

wat rozengeur.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 16:00

kun je ook zien of het van links naar rechts of andersom gaat of maakt het bij dit patroon niet uit?

Weet ik even niet;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 16:50
Dat maakt bij haken niks uit, je maakt een lossenketting en dan haak je daarover weer terug. En zo ga je heen en weer.

Je kunt ook rondjes haken, maar dat is weer een andere manier.

Ik zou toch maar een boekje opzoeken over haken, als ik jou was. Dan kun je ons aan de hand daarvan vragen stellen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns