Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haaksteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
saranja View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saranja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haaksteek
    Posted: 06 April 2013 om 15:58
Kan iemand mij helpen hoe je precies de bundelsteek moet haken?
Ik zie er wel een plaatje van maar geen uitleg erbij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 16:09
Heb je al op de site van Jessica Tromp gekeken  ??

Daar staan veel haaksteken duidelijk uitgelegd .
Back to Top
saranja View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saranja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 16:13
Ja daar had ik al gekeken idd. Ik zie wel de noppensteek maar die is net wat anders geloof ik als de bundelsteek.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 16:26
volgens mij zijn het 3 stokjes in een vaste en dan samen afhaken
Back to Top
saranja View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saranja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 16:33
Ja zo begrijp ik het ook als ik op internet zoek.
Maar ik heb een patroon wat uit het engels vertaald is en daar staat de volgende omschrijving bij:

afk:  Bst = Bundelsteek
        Om = maak een omslag
        St = steek
Om, steek draad door st, Om, (Om, steek draad door dezelfde st,, Om) x 4, Om en haal draad door de 11 lussen op de haaknaald.

En in het patroon moet ik dan het volgende doen: 

2l, (1 bst in de voorste lussen van 3 st, 1 bst, in de achterste lussen van 3 st) x6 

Daar kom ik dan niet meer uit..... :(
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 18:27
heb je geen plaatje van je patroon ???
Als ik zo je uitleg lees maak je 3 bundelst na elkaar Eerst in de voorste lussen en dan nog weer 3 in de volgende achterste lussen .

Zo'n bundelsteek bestaat dan uit 11 lussen op je haakpen Maar dan ziet het er wel anders uit dan die op de site van hobbydoos
Back to Top
saranja View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saranja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 18:40
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Als ik zo je uitleg lees maak je 3 bundelst na elkaar Eerst in de voorste lussen en dan nog weer 3 in de volgende achterste lussen .

Zo'n bundelsteek bestaat dan uit 11 lussen op je haakpen Maar dan ziet het er wel anders uit dan die op de site van hobbydoos

Dat dacht ik dus ook, maar kom op de een of andere manier niet uit. Ik dacht 3 stokjes die nog niet af gemaakt worden in 1 steek, maar dat wordt ook niet wat het moet zijn.

Hoop dat je me alsnog kan helpen ;)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2013 om 19:41
Ik neem aan dat het voor het mandje is .???

Volgens mij haak je in je 1e voorste lus een bst . EEn bundelsteek is volgens de uitleg omsl maken naald in je lus steken draad ophalenomsl naald in de zelfde lus steken draad ophalen en dit zo vaak tot je 11 lussen op je nld hebt staan . Dan alles doorhalen dus afhaken .Dit doe je  in je voorste 3 lussen (dus 3x)en dan weer 3x in je achterste 3 lussen Dus gewoon doorhaken . Ik denk dat je dan het relief van het mandje krijgt .Op de foto is duidelijk te zien dat het vlechtwerk uit 3 steken na elkaar opgebouwd is . Omdat je de ene keer de voorste lus pakt en dan de achterste komt het in relief te liggen Dit motiefje moet je dan 6x maken
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2013 om 14:32
Ik heb het even uitgeprobeerd met in ieder voorste of achterste lus die steek met 11 lussen op je pen en het lijkt er wel wat vanweg te hebben . Die laatste steek door 11 lussen halen is even lastig maar het lukt wel . Ik zou anders niet weten hoe het moest .

Waarschijnlijk geven ze een eigen interpretatie van een bundelsteek . En is het niet de als officieel bekend staande bundelsteek .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns