Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakvragen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Punaisebel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 November 2020
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Punaisebel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakvragen
    Posted: 23 November 2020 om 20:44
Hey iedereen
Ik ben nu een tweetal weekjes bezig met haken (dus nog een beginner) en ben aan mijn eerste project bezig. Het lukte tot nu toe best goed, maar nu loop ik vast met de aanwijzingen. Ik snap echt niet wat ik moet doen.

Voor de staart weet ik niet of ik nu rond moet gaan haken of gewoon wat ik exact moet gaan doen. Er staat in mijn plannetje ook nergens een foto van hoe de staart er moet gaan uitzien, dus daar zit ik wat met de handen in het haar.

Voor de pootjes heb ik het begin van de voet al, maar ik heb geen idee hoe ik de tenen er aan moet haken en ik word ook niet echt wijs uit de instructies...

Als er iemand kan helpen met mijn vragen ben ik die persoon eeuwig dankbaar!!!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2020 om 20:56
in het rond gaan haken, dat is duidelijk want er staat na elke tour, 'sluit met een halve vaste'

heb ik daarmee je vraag beantwoord? anders kun je even laten weten waar je nog meer mee zit.
succes!
Back to Top
Punaisebel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 November 2020
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Punaisebel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2020 om 21:22
Oké, dankjewel! Ik dacht wel al dat het rond moest worden, want ik had anders geen idee hoe ik anders die halve vaste moest doen (maar was niet zeker of er nog een andere manier voor bestond). Het was vooral gek omdat voor alle andere stappen ik zo moest starten met een magische cirkel en met deze niet. Ik vermoed dat m'n cirkel dan niet mooi gaat sluiten, maar misschien is dat juist de bedoeling. Het is gewoon zo stom omdat ik me niet kan gaan voorstellen hoe die staart eruit moet komen te zien...
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2020 om 21:26
ik vermoed dat de lossen ketting waarmee je begint achter aan het lijf genaaid wordt want je eindigt in een punt
Back to Top
Punaisebel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 November 2020
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Punaisebel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2020 om 21:32
Yess is ook zo! Alvast bedankt, ik ga zien waar ik uitkom :p Maar nu kan ik tenminste verder!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 11:03
De tenen lijken mij in een andere kleur (maar dat is misschien niet zo) en in de 7e toer van de poot ga je die steken dus toevoegen.
De stukken die je overslaat zijn volgens mij de andere tenen. Ik zou gewoon het heel rustig eerst proberen of voor mezelf uittekenen.
Uiteindelijk zie je dan vanzelf wat er groeit.
Back to Top
Punaisebel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 November 2020
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Punaisebel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 11:08
Nee de tenen zijn in dezelfde kleur, maar ik word heel verward doordat ze vragen om terug met een magische cirkel te beginnen. Dus daar zit ik dan vooral vast hoe ik ze überhaupt in toer 7 van de voet moet gaan steken. Maar ik ga zeker eens gewoon wat uittesten en dan zie ik wel hoe het loopt.
Toch bedankt! :D
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 13:16
Ik denk dat je die tenen moet beginnen op de voet. Nou ben ik geen doorgewinterde haakster maar ik vind het een slordig patroontje!
Er zijn patronen die veel netter en duidelijker zijn geschreven. Het zou ook handig zijn als je een foto had van wat het moet worden.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 14:10
vermits ge een 'vogeliets' haakt hebt ge drie tenen die naar voor staan en 1 naar achter (anders kan die niet op een stok zitten).

Ge hebt 24 steken en 4 tenen van 8 vasten. Zijn dus 8 steken te weinig. De eerste teen begint dus met die ronde van 8 en die moet ge dan efkes parkeren op de 17de steek en over die 8 lossen in die kring verder haken, en die wijst dan naar achter. Vervolgens gaat ge verder met de 18de steek.
Back to Top
Punaisebel View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 November 2020
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Punaisebel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 14:35
Dat het een slordig patroon is heb ik inderdaad ondervonden. De reden dat ik aan het lijfje kon beginnen was enkel doordat ik eerst even een handleiding van iets anders bekeken had. Ik voeg even een foto toe.


Ik had de voet ook al gemaakt, maar daar loop ik dan vast.

Bedankt voor alle hulp!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2020 om 15:12
als ik zo naar het gezicht van die vogel kijk, istie zelf ook niet erg blij met het patroon LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2020 om 08:57
Misschien hoort hij bij de Angry Birds. Het is wel opvallend hoe je een gelaatsuitdrukking kunt maken alleen al met de ogen. Ik verbaasde me ook altijd hoe een stripfiguur van achteren gezien een indruk van verwondering of schrik kon tonen. Vooral bij Asterix, door vraagtekens of uitroeptekens boven het hoofd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2020 om 10:49
Als ik het zo zie met het plaatje, doen ze alleen zo moeilijk met de tenen omdat je ze alle drie met een apart stukje garen gaat maken.
Ik zou het vergelijken met een een handschoen, waar je voor iedere vinger een apart stuk maakt.
Bij teen 3 zie ik dus ook dat je dan de gaatjes tussen de tenen moet dichten.
Dus zover als jij nu bent, zou ik eerst de poot iets opvullen en dan voor 3 tenen een apart stukje garen nemen en dan maar beginnen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns