Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakwerk opstijven

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Januari 2010
Status: Offline
Points: 311
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemaries Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakwerk opstijven
    Posted: 21 Februari 2010 om 21:37

Ik ben heel erg benieuwd of iemand wel eens iets gehaakt heeft en het vervolgens met water en suiker heeft geprobeerd op te stijven. Of zijn er andere tips hoe dat te doen? Ik ben nu met zijde iets aan het haken en wil het hard maken maar ja... hoe?

Groetjes, Annemarie

Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2010 om 22:42

ik heb al vaker wat met suikerwater gehard. dat gaat heel goed hoor.

 

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2010 om 23:00
Ik heb zelf waterglas. Dat kan je kopen bij de betere drogisterijen. dat smeer je op het werk en wordt daarna hard.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 09:01

CrackFree heb ik laast mee gedaan , kun je in de supermarkt( bij ons in de boni) kopen. spray en poeder.


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 09:17

de laatste keer heb ik het met een lijmspray gedaan.

het drogen duurt wel lang maar het lukte wel.

groetjes belinda

Back to Top
stempelaar View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stempelaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 13:46
Zou het ook lukken met servettenlijm? Heeft iemand daar ervaring mee?
stempelaar
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 14:40
Hoe zit het ook al weer met suikerwater? Bugs Bunny moet nog snorharen hebben en dat wil ik graag met suikerwater verstijven.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sassa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 17:50

Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Hoe zit het ook al weer met suikerwater? Bugs Bunny moet nog snorharen hebben en dat wil ik graag met suikerwater verstijven.

 

1 deel water en 1 deel suiker oplossen, voor snorhaartjes hoef je natuurlijk geen liter te maken, maar met enkele koffielepels lukt het ook wel

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Januari 2010
Status: Offline
Points: 311
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemaries Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 20:14
Maar dat suikerwater is zeker niet handig als ik er een fruitschaal van wil maken? Ik heb een schaal gehaakt en dan is stijfsel zeker beter?
Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 11:12
Ik denk dat het met suikerwater geklieder wordt. Heb je wel een vorm waar je je haaksel overheen kunt hangen zodat hij in vorm kan drogen? Je zou hem in de wasbak kunnen zetten en telkens overgieten met dat suikerwater, maar zelf gebruik ik altijd een stijfselspray.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
veertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer veertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2010 om 09:19
ik stijf wel eens haakwerk op met houtlijm.
dit droogt transparant op .
mischien is dat wat
veertje
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 09:54

Ik vond dit topic via de zoekfunctie.

Ik ben aan het experimenteren met het stijven van gebreide dingen. Op zich gaat het heel goed met suiker en water, alleen las ik nogal wat alarmerende dingen via Google over insecten die eropaf kwamen en huisdieren die het zouden opeten. Zou dat ook nog gebeuren als het helemaal hard is, of kan ik beter andere methoden gebruiken?

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 14:17

suikerwater werkt prima hoor en ik heb er echt ervaring mee want er staan hier heel wat bloemen zoals zonnebloemen en een veldboeket wat ik er mee heb gesteven

je hebt heel wat suikerwater nodig laat het er een nacht instaan en de andere dag leg je het te drogen op een plastic zak het staat bij mij minstens al 2 jaar zo.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 17:12
ik ga toch ook echt voor de houtlijm! Gebruik het voor van alles....zie ook onder "" tips"en pretex
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 18:04
zou mijn bloemen nooit met houtlijm insmeren dan kan ik ze nooit wassen maar goed.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 19:30
Corrie,daar heb je een punt! Lukt wassen wel dan als ze in suikerwater gehard zijn??
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2011 om 08:58
ja want je wast ze en zet ze weer in suiker water maar ze zijn dan wel schoon
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns