Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHagel

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Hagel
    Posted: 11 November 2008 om 16:44
Het klettert hier om het uur van de hagel. En vanavond lopen de kindertjes met lampions hun Sinte Maarten liedjes te zingen en snoep te ontvangen! Hoe dat moet met lampion, snoeptas en paraplu? Ze verzamelen om 18.15 op het speelveldje en gaan in processie langs de huizen, met een paar begeleidende ouders. Het zal mij benieuwen. Ik heb de zakjes lekkers al klaarstaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 16:48
Nou hier hagelt het niet, wel af en toe een flinke regenbui en hier lopen ze vanavond ook, dus maar hopen dat het droog is tegen die tijd.
GROETJES
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 16:49

Het zal toch wel eens ophouden met hagelen?? Hier was net een hele grote regenboog, prachtig!! Voor ik mijn fototoestel kon pakken was hij al verdwenen achter snel langskomende wolken.

Veel plezier met alle Sinte Maarten-gezelligheid. Heb ik hier nog nooit meegemaakt.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 16:53
Het regent hier ook steeds behoorlijk. Wel sneu voor al die kindjes. Ik hoop dat het nog een beetje opklaart.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 17:00
hier af en toe een buitje maar meer de harde wind die lastig is.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 17:08
tis hier al een paar uur droog, dus hopen dat het zo blijft
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 17:18
hier ook sint maarten in bennebroek.
het is nog rustig buiten ,nog geen regen.
heb gelukkig al zakjes gemaakt met een aardigheidje erop en ga zo even de kaarsjes aansteken,dan weten ze dat ze welkom zijn.
ik hoop niet dat het te druk wordt want ik heb maar 40 zakjes gemaakt,meestal bij ons is het druk van de kindjes.maar het is zo leuk,die kindertjes zingen en die trotse ouders die er achter staan.
sintermate mik mak ,me moeder is een dikzak ,me vader is een tonnetje en verder weet ik het niet meer,fijne avond allen groetjes stridje
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 17:23
hier is het droog,er komen alleen niet zoveel kindjes langs,is nog niet zo in hier.heb natuurlijk wel snoepjes.Altijd leuk hoe de ouders op een afstand staan te kijken,en de kindjes maar zingen.
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 18:28
Wist niet dat in Nederland Sint-Maarten werd gevierd, zoals ik kan lezen, gaan de kindjes dan langs de huizen zingen, hier in Belgie, zijn er maar enkele gemeenten die Sint-Maarten vieren en dat is dan eigenlijk hetzelfde als Sint-Niklaas. Wel ik wens dan ook dat iedereen een fijne Sint-Maarten heeft gehad 
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 18:36
dank je sassa,het is niet overal ,wist ik eerst ook niet,maar in brabant provinsie,daar doen ze aan drie koningen en dan zijn de kinderen verkleedt en komen ze niet met lampionnetjes maar met een fakkel en plastic tas voor het snoep.groetjes stridje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 18:46
Hier in de uithoek van Apeldoorn is het telkens een paar jaar wel en dan weer een tijdje niet. Ik zorg maar dat ik voldoende snoep in huis heb en dat komt best wel op. Het is nu even droog en het waait niet al te hard, anders vliegen de lampions er af. Bij ons zingen ze : Sinte Sinte Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan.

In Doesburg was vroeger een feest waarbij in de kerk brandnetelsoep met brood werd geserveerd, best lekker. Omdat Sint Maarten volgens de legende reizigers en bedelaars trakteerde op soep "van het land". Knollen, rapen etc. Ik weet niet of dat feest nog steeds gevierd wordt.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 18:57
Nu hoor ik buiten al een ander lied: 11 november is de dag dat mijn lampje (2x) 11 november is de dag dat mijn lampje branden mag.

De hele bubs kwam tegelijk, de snoeptas is leeg en we hebben de lampion aan een begeleidende moeder meegegeven. Leuk zo'n optocht.

wat rozengeur.
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 19:49
HET IS HIER DROOG GEBLEVEN TIJDENS DE SINT MAARTEN.
BIJ ONS IN DE BUURT IS DE VERGRIJZING TOEGESLAGEN EN ZIJN ER NIET ZOVEEL KLEINE KINDEREN MEER.
VOORHEEN WAS HET OOK NOOIT DRUK.ZE LIEPEN ONS HUIS ALTIJD VOORBIJ,DE OUDERS TROKKEN DE KINDEREN MEE NAAR DE VOLGENDE DEUR.IK HOORDE ZE BIJ DE BUREN ZINGEN EN STOND KLAAR MET MIJN TROMMELTJE MAAR DAN HOORDE IK ZE ZEGGEN;HIER NIET WANT HIER WOONT DIE GROTE KEREL EN DIE VINDEN WE NIETS.MAAR WEL WEKEN LATER AAN DE DEUR KOMEN VOOR EEN COLLECTE ZO IDIOOT DAT DE MENSEN ALTIJD ALLEEN NAAR DE VERPAKKING KIJKEN EN NIET NAAR DE INHOUD.

VANDAAG ZIJN ER WEL KINDEREN LANGS GEWEEST VAN DE NIEUWE BEWONERS UIT DE BUURT EN DE KINDEREN VAN ONZE OVERBUREN.HEB NOG ZAT OVER MAAR DAT KOMT WEL OP
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 20:05

Het is hier gelukkig droog gebleven, wel veel wind. Het favoriete liedje van mijn zoontje: Mickey Mouse ging lichtje lopen, alle deuren vlogen open, Mickey Mouse zou dank je wel en ging door naar de volgende bel.

Deze is ook leuk: 12 november is de dag dat de tandarts dat de tandarts, 12 november is de dag, dat de tandarts boren mag.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 21:28
Normaal krijgen we tusen de 15 en 20 kinderen van ons veld en het naastliggende, maar nu kwamen ze van heinde en verre, meer dan 40. Eerst waren de snoepzakjes op, toen de reserve marsen en twixen, toen mijn dropjojo's (snik) en toen nog milkbreaks. Het enig snoep dat ik nu nog heb zijn likeurbonbons en die ga ik maar niet uitdelen. Ik had wel het idee, dat de oudere brusjes de lampion van de kleintjes overnamen voor een tweede en derde ronde.

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 November 2008 om 21:52

Het heeft de hele dag enorm geregend hier en ik had ook een hard hoofd in het St.Maarten lopen vanavond. Maar het was de hele avond droog. Wel wat winderig maar gelukkig droog.  
Mijn kinderen hebben weer een enorme bak aan snoep opgehaald. Ik hoef de komende maanden geen snoep meer te kopen denk ik....

Eigenlijk zou alleen mijn dochtertje samen met ons buurmeisje lopen, maar mijn jongens wilde toch achteraf ook wel graag nog een keertje lopen (ze zitten nu in 1 vo). Gisteren hebben ze leuke lampion gemaakt en met zijn viertjes hebben ze gezellig langs de deuren lopen zingen.

odette
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 November 2008 om 19:54
LEUK DAT SINT MAARTEN FEEST. BIJ ONS WAS ALLES DONKER. BEN DE HELE DAG OP PAD GEWEEST. WEET NIET OF ZE LANGS ZIJN GEKOMEN. BIJ MIJN SCHOONOUDERS IN IEDER GEVAL NIET. WANT DAAR WAREN WE 'S AVONDS. IK WEET WEL DAT DE PEUTERSPEELZAAL DIE IN ONZE SCHOOL (WAAR IK WERK) EEN LOKAAL HEEFT ELK JAAR SINT MAARTEN VIERT. MAAR DIE ZIT NIET IN ONS DORP.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Fietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 November 2008 om 20:46

Bij ons vieren ze geen sint maarten.

vanmiddag hagelde het hier echthel erg, en onweren.

Geniet van elke dag!
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2008 om 17:06
BIJ ONS WAS HET OOK HEEL RUSTIG. IK HAD DIE AVOND VISITE WEGENS EEN VERJAARDAG EN TOEN ER (1X) WERD AANGEBELD WAREN ZE AL WEER WEG VOORDAT IK DE SNOEP HAD GEPAKT.
GROETJES ANGELA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2008 om 15:45
Volgens onze buren links en rechts is er maar één keer aangebeld door de grote groep van ons woonerf, dus wij zijn een beetje gepiepeld, ze zullen elkaar wel opgebeld hebben dat er bij ons veel te halen was. Dat is de moderne techniek, hè. Ach Ton vond het leuk en spannend waar ik nu weer snoep vandaan zou toveren en iedereen heeft gehad.

Het weer is nu vochtig maar lekker mild. We hebben pinda's en vetbollen in een boom gehangen die katveilig is, en er zit een hele school? zwerm? kudde? mussen en vinkjes.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns