haken, breien |
Reageer |
Autheur | |
crealinda
Newbie Lid sinds: 13 Januari 2014 Locatie: Bemmel Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 Januari 2014 om 16:47 |
Ik heb een vraagje, is er verschil tussen links en rechts haken?
Ik heb een brei/haak clubje en de vraag is van iemand die linkshandig is. Hoop dat je antwoord hebt/weet op mijn vraag. Met vriendelijke groet, Linda Peerenboom |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
nou dacht t niet, weet wel dat t moeilijk voor n rechtshandige een links handige te leren haken,
maar haken is haken en t eindresultaat is immers t zelfde , een muts wordt niet ineens een sjaal of zo, omdat je links haakt. je kan ff op you tube kijken of er een filmpje is haken voor linkshandigen of zo, dan kan je t met je eigen haken vergelijken |
|
rosaa
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 438 |
Post Options
Thanks(0)
|
de steken en het haken blijft het zelfde, alleen de ene haakt met zijn rechter hand en ander met zijn linkse hand, rechtshandige kunnen haast nooit uitleggen en laten zien hoe je moet haken en andersom, er zijn boekjes voor linkshandige en op you tube kun je filmpjes bekijken hoe je linkshandig moet haken, succes er mee
|
|
joyceb84
Groupie Lid sinds: 27 April 2013 Locatie: Eindhoven Status: Offline Points: 83 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben zelf linkshandig. Het enige verschil is dat je bij rondhaken (voor bijvoorbeeld knuffels) de spiraal de andere kant op haakt. Hierdoor kan het zijn dat je de poten verkeerd om hebt, maar dan is de linkerpoot gewoon de rechterpoot en andersom.
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij tapestry haken maakt het wel verschil, zo maak ik dat op uit de verschillende patronen voor links en voor rechtshandigen op http://www.tapestrycrochet.com/
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
Molemieke
Hobbyguru Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geen idee, ik ben linkshandig maar haak met rechts, zoals ze me geleerd hebben.
In het Belgishe beroepsonderwijs krijgen de leerlingen verzorging nog lessen haken en breien dus was het gemakkelijker als ik het rechts kon voordoen. En daarna waren de brei en haakverslaving een feit hihi. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
tegen over elkaar gaan zitten en dan de zelfde handelingen doen. zo heb ik mijn dochter die links leren breien en haken
|
|
oant Sjen
|
|
rosaa
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 438 |
Post Options
Thanks(0)
|
nou bloem dat is een goeie, en werkt dat dan echt, nou daar had ik nou nooit opgekomen, wat goed als het ook echt werkt
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik leer een linkshandige acht-jarige momenteel continentaal breien. Gaat perfect.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
het werkt. mijn dochter kan links haken en breien.
Ik ken zelfs iemand doe accordeon speelt met de accordeon verkeerd om. de toetsen links en de bassen rechts , die heeft spelen geleerd door tegen over de docent te zitten en precies de zelfde te doen |
|
oant Sjen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ooit boekjes gehad over links haken en links breien, maar die heb ik weggegeven. Ik heb nu nog wel een haakboek voor linkshandigen in mails staan.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het linkshandigen op de zelfde3 wijze geleerd als Bloem .
Toen was er jammer genoeg nog geen You Tube daar staan twee filmpjes van linkshandig haken Lossen en vasten . |
|
Calvarie
Hobbywonder Lid sinds: 29 December 2012 Status: Offline Points: 737 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben lknkshandig, het enigste probleem waar
ik weleens tegen aanloop is als ik naar een filmpje kijk met b.v. magic loop dan kom ik er vaak niet uit. en niet overal is een filmpje van voor linkshandig. verder is er geen probleem. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |