Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHaken egaal krijgen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Haken egaal krijgen
    Posted: 09 Juni 2010 om 20:13
Hallo iedereen.
Ik ben deze week voor het eerst begonnen met het haken vanaf een patroon. Ik heb een ami octopus proberen te haken. Hij moet nog in elkaar. Maar nu vraag ik me af. Als ik alle foto's en plaatjes bekijk van de dingen die al gemaakt zijn. Dan is alles zo glad en egaal gehaakt.
Komt dit doordat jullie allemaal geoeffend zijn en daardoor egaal haken. Of is het materiaal ook erg van invloed. Ik heb roze katoen gebruikt. Maar ik krijg beslist geen gladde "vierkantjes" steken of circels.
Wie heeft er uitleg voor mij. Ik ben erg benieuwd hoe ik het mooier kan maken.

Alvast bedankt voor het lezen.
Groeten Mayolijn
mayolijn
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2010 om 20:53
kun je misschien een foto plaatsen van je werk dan kunnen we misschien zien wat er mis is.
dan kunnen we misschien ook tips geven om het anders te krijgen
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 09:13
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 09:39
Ik ga zo eens kijken of het lukt mijn probeersel op de foto te zetten.
Alvast bedankt.

Mayolijn
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 16:50

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Hier is dan de foto van het eerste probeersel. Als het lukt. Ik heb alleen het idee dat nu het opgevuld is het nog redelijk lijkt. En dat het foutjes zijn die het probleem zijn. Wie heeft advies?

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 17:10
Ik denk dat dit al heel mooi gelijk is hoor!

Als je kijkt naar foto's van werkjes, zijn deze meestal van iets verder getrokken waardoor ze mooi glad lijken, maar je ziet volgens mij altijd wel dat het gehaakt is! Eens je het werkje opvult en in elkaar steekt, wordt het automatisch mooier vind ik

Misschien is een kleine tip om met een kleinere haaknaald te werken? Als je amigurumi haakt is het niet leuk als de vulling erdoor komt piepen. En dat krijg je vooral als je met een 'normale' haaknaald haakt. Vooral als je met donker garen werkt is de witte vulling die erdoor komt niet zo mooi om te zien. Meestal wordt aangeraden om met 1 maatje kleiner te werken dan op de wikkel staat, maar dat hangt natuurlijk af van hoe stevig je haakt.

Die octopus lijkt me trouwens héél leuk te worden!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 17:22
net als wat veerle zeg ziet het er goed uit hoor. maar idd wel een wat kleinere naald gebruiken, en als ik de poten(of hoe je ze ook wilt noemen) bekijk dan zie hetzelfde als bij mijzelf. ik haak nl altijd binnenstebuiten. en dan komt de mooie kant (vind ik altijd bij mijn haakwerk) aan de binnenkant en moet je gewoon even je werk binnenstebuiten keren. probeer dat maar eens en kijk dan hoe het er uit ziet. maar ik zou zeggen gewoon zo doorgaan want het wordt heel mooi hoor.

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 18:06
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu aan het proberen de pootjes en aan vast te haken. nog een hele klus. Maar hij gaat vast leuk worden.
Als ik nu garen van zeg wibra of zeeman neem ipv katoen. Dit is voller van structuur. Worden de openingen dan ook kleiner?

Groeten Mayolijn
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2010 om 22:04
als ik amigurumi haak dan gebruik ik veel de wol van de wibra en dan haaknaald 3 en dan is het mooi gesloten. het ligt er natuurlijk wel aan welke naald je gebruikt en of je stevig of heel los haakt, maar je zou een proeflapje kunnen haken met verschillende naalden en dan kijken wat jij het mooiste resultaat vind en daar maak je dan het project mee.

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2010 om 18:57
Ben ik weer,
Ik ben bezig met het 2e diertje. Dit wordt een olifant. Maar nu heb ik hetzelfde probleem als met de eerste. Bovenop is het een redelijk gesloten geheel. Maar aan de onderkant. Vanaf het minderen is het een heel open balletje geworden. Hoe moet je dat meer gesloten krijgen?
Graag tips!

Alvast bedankt.

Mayolijn
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2010 om 19:03
hoe minder jij.
ik steek altijd bij het minderen eerst in de 1ste steek en haal het draad op. dan steek ik het in de 2de steek en haal een draad op. dan heb je dus 3 draden op de naald en dan maak je de steek in 1 keer af door de draad door alle lussen te halen. dan krijg je als het goed gaat geen gaten. wel moet je er voor zorgen dat je dit strakker haak want anders krijg je idd wel gaten.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns