Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haken met phildar douce

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
joyceb84 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joyceb84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haken met phildar douce
    Posted: 15 November 2013 om 23:19
Hallo,
Ik heb 2 bollen phildar douce liggen om de ijsbeer uit het boekje van Christel Krukkert te gaan haken. Nou ben ik laatst gaan proberen om hiermee te haken, maar ik zie echt helemaal niet wat ik aan het haken ben. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke haalnaald gebruiken jullie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat je een andere draad kunt meehaken maar hoe werkt dit? Ik ben zo bang dat je dit blijft zien...
Alvast bedankt voor de tip/reactie!
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 23:28
soms wordt er dan inderdaad een ander draadje meegehaakt in hetzelfde kleur, dan valt het echt niet op :-)
sommigen gebruiken een markeerdraadje en haken in het wilde weg als ze maar aan het gewenste aantal steken per ronde komen. Heb ik trouwens ook al eens gedaan, je moet er alleen voor zorgen dat je steken mooi verdeeld zitten.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Jennypenny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 08:42
Ik heb er ook mee gehaakt,maar ik doe dat nooit meer.
Ik had er ook een draadje bij maar het is gewoon niet te zien.
Het enige voordeel is dat je geen foutjes ziet.
Heel leuk garen,maar niet meer voor mij
Groetjes jenny
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 08:59
Ik haak het gewoon, zoals lollibol het zo mooi noemt, in het wilde weg. Ik zet steekmarkeerders per ongeveer 10 -15 steken verdeel dan de steken zo gelijk mogelijk tussen de steekmarkeerders die ik iedere keer een toertje omhoog zet. Het haakt eigenlijk hartstikke snel omdat je het toch niet ziet als je niet perfect haakt. Daarbij krijg je na een paar toeren steeds meer gevoel voor te garen en haakt het steeds makkelijker en netter. En het effect is wel echt heel leuk.

Ik hoorde pas van iemand dat de binnenkant beter te herkennen is en dat die dus voor dit materiaal waar mogelijk binnenstebuiten haakt en op het einde dan weer goed keert. Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar je zou het eens kunnen testen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 11:39
Ik heb de ijsbeer van Phildar gebreid met deze wol en dat lukte perfect. Overigens prachtige kwaliteit.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 11:51
Ja breien gaat inderdaad stukken beter,en het is ook prachtige wol
Groetjes jenny
Back to Top
joyceb84 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joyceb84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 11:55
Bedankt voor jullie reacties. Breien ksn ik helaas niet dus fa toch haken proberen. Wat voor doort garen zou ik kunnen gebruiken om mee te haken? En welke haaknaald denken jullie dat het makkelijkst is?
Back to Top
joyceb84 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joyceb84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 11:56
Te snel getypt: ksn moet zijn kan en fa moet ga zijn En doorg moet natuurlijk zijn soort. Lastig typen op je telefoon!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jennypenny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 15:49
Ik heb daar een draadje catania katoen mee gehaakt in dezelfde kleur als de douce,dat ging toen beter met haken.
Groetjes jenny
Back to Top
joyceb84 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joyceb84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2013 om 17:50
Ik ga het proberen, wordt een uitdaging denk ik!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns