Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken uit het boek ’minihondjes haken’

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken uit het boek ’minihondjes haken’
    Posted: 18 Maart 2010 om 15:18
Ik doe nu een poging om een minihondje te haken. Het hoofdje is gelukt en dat patroon snapte ik helemaal. Er werd in spiralen gehaakt, zonder afsluiting van de toeren. Ik vond het heel helder en duidelijk.

Maaar, het snuitje wordt nu op een andere manier gehaakt. Namelijk door elke toer te sluiten met een halve vaste en om elke toer weer te beginnen met een nieuwe beginlosse. Daarnaast beginnen ze nu met een ketting van 5 lossen (dus geen magische ring). Dát snap ik allemaal nog, maar ze gaan ineens meerderen, terwijl ik het idee heb dat ik steken te kort kom om dat te doen! Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar hier een afbeelding. Het gaat om het onderste plaatje (de bovenste snap ik dus goed):



Je begint met het haken van 5 lossen. Dan maak je een extra losse omdat je in de 5 lossen een vaste haakt. Tot zover gaat het prima. Maar dán zeggen ze dat je moet meerderen. Terwijl alle 5 de lossen al gebruikt zijn... Moet je dan in de laatste lossen meerderen? Dus daar maak je dan eigenlijk drie vasten in? In het patroontje vind ik dat 'meerder' tekentje ook op een gekke plek staan.. Al die kruisjes (vasten) staan op een logische plek en je ziet dus ook duidelijk in welke bijbehorende losse hij moet. Na afloop van de toer (waarop je, zoals te zien is in het patroon, weér moet meerderen op een voor mij gekke plek) moet je afsluiten met een halve vaste. Moet die dan weer in die laatste losse (inmiddels vaste)?? Ik maak mezelf helemaal gek en ik had het hele haken net onder de knie, en nu verzinnen ze weer iets anders :P:P Wie kan het mij uitleggen? Dankjewel!
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2010 om 15:30

volgens mij moet het zo:

5 lossen / 4 vasten / 3 vasten in de laatste lossen, dan 3 vasten en 2 vaste in dezelfde losse als de 1e vaste en zo haak je verder volgens patroon rond.

ik hoop dat ik het goed heb zo. anders verbeterd vast een ander het wel.

succes

 

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2010 om 17:12
Geen idee, met dit soort patroontjes raak ik altijd het spoor kwijt helaas. En ik wil ze zo graag haken die kleine hondjes
     All you need is love.

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2010 om 18:36
je haakt eerst 5 lossen. dan nog 1 lossen, dan haakje aan 1 kant van de lossen 5 vasten. in de laatste losse (de eerste die je gehaakt heb) meerder je. dan aan de andere kant haak je ook 5 vasten (ook in de losse waar je gemeerderd heb). daarna meerder je nog in de 5de losse. dus in de eerste en 5de losse heb je 4 vasten gehaakt. dit haak je ook gewoon in spiraal.

dan heb je dus 14 vasten. dan haak je 1 losse, 1 vaste en haak je 3 vasten samen dan haak je weer 1 vaste. dan meerder je in de 2 steken die je de vorige toer hebt gemeerderd. (dus 2 x 2 vasten in 1 steek haken), dan 2 vasten, dan 1 meerderen, dan 2 vasten en dan weer 2 meerderingen. dan moet je 17 vasten hebben
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2010 om 19:41
Hartstikke bedankt!
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2010 om 12:30
Ben ik weer, met nog steeds een vraag over die stomme snuit, boehoeh. Ik snap de uitleg helemaal, maar ik vind het steken tellen nu zo lastig geworden omdat je elke keer twee extra steken hebt door die halve vaste aan het einde en die beginlosse.

Ik kom netjes uit met die 14 steken in het begin, maar dan moet ik dus een halve vaste maken en weer een beginlosse. Met het spiraalhaken bleef je gewoon netjes je aantal steken houden omdat je elke toer niet afsloot.

Boehoeh, doe ik soms iets verkeerd? Ik heb bijna de neiging om die halve vaste en beginlosse gewoon niet meer te maken.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2010 om 18:42
ik zou gewoon geen begin losse en halve vaste haken. er is gelukkig geen haak politie en niemand ziet dat jij het patroon een beetje heb aan gepast.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2010 om 19:33
hihi, gelukkig niet inderdaad :)
Back to Top
wolfi View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2010
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wolfi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2010 om 14:17

Ik zou graag een mini schnautzer willen maken maar wil geen heel boekje ervoor kopen zou iemand voor mij misschien dat kunnen opsturen.

Heel erg bedankt.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2010 om 22:26
Ik in ieder geval niet. Ik heb gewoon betaald voor het boekje zonder van te voren te weten of ik er iets uit ga maken. Hallo hee je komt het forum opwalsen zonder je voor te stellen, je geeft weinig informatie over wie je bent, maar je wilt meteen iets gratis hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
iekje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 12:42

 

@magteld, wat zijn we weer vriendelijk. het valt steeds vaker op hoe er soms gereageerd wordt. je kan ook gewoon vriendelijk vragen of iemand zich even voor wil stellen.

@ wolfi welkom hier en er zijn ook wel vriendelijke mensen hier hoor.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 13:09
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar Renske, die dit forum bij haar internetwinkel is begonnen, heeft het zelf in de verkoop. Dus zij zal het zeker niet op prijs stellen als een nieuweling zo duidelijk zegt, dat ze niet het boek wil kopen, maar er wel iets uit wil hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 13:46
magtelt ik ben het met je eens hoor.
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 386
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lintequess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 16:20

@Wolfi: vind het ook niet erg netjes dat je meteen vraagt naar een patroon zonder je eerst voor te stellen. Op zich heb ik helemaal geen moeite met het delen van een patroon uit een boekje wat ik gekocht heb maar op deze manier denk ik ook van: ehhhh, kom je hier alleen voor de gratis patronen? Ik heb inmiddels ook veel patronen gekregen van de lieve mensen hier, maar ik doe wel actief mee met het forum. Ik denk dat daar toch wel het grote verschil ligt.

Mocht je actief gaan medoen met dit forum en jezelf voorstellen dan wil ik best eens nadenken over of ik je het patroon wil toesturen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 16:37
Ik kan nog veel onvriendelijker zijn, dit viel nog mee.

Ik had zo'n gevoel hierbij alsof een vreemde in de supermarkt zag dat ik lekker vlees kocht, achter me aan naar huis liep en zich voor het diner inviteerde omdat ie zelf geen zin had om geld aan vlees te besteden.

Het is niet verplicht om leeftijd, hobbies en beroep op te geven in je profiel, maar als je dat allemaal geheim houdt wil je dus niet echt meedoen als forumlid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 16:49
Ik ken dat ik heb al naar vele het Anna deken door gestuurt en ik denk niet dat die hier nog op het forum zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 17:49
Nou deze reageerster zit toch zeker al twee maanden op het forum, dus die weet precies hoe onvriendelijk ik kan zijn. Ook zij houdt geheim wat haar eventuele hobbies en beroep en leeftijd zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 18:37
Trek het je niet aan .Jij geeft nog altijd aan wie jij wil en is er een ander niet mee gediend dan hebben zij pech,ik heb het boekje ook maar geef die patroontjes ook niet weg
Back to Top
iekje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 18:57

 

dus als je pas twee maanden lid bent mag je niks zeggen, nou blij dat dat duidelijk is. dan weten we waar we aan toe zijn. lekker sociaal forum.

en er is niks geheim maar heb er niet aan gedacht om de gegevens in mijn profiel aan te passen dus voor je conclusies trekt moet je misschien eerst vragen hoe het zit.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2010 om 19:07
Daar heb ik nu echt geen zin meer in.

Het komt er dus op neer dat jij alles mag zeggen maar ik niet?????
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns