Haken volgens naaipatroon? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Biba ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 November 2011 om 09:27 |
Tijdens het haken van een omslagdoek (waar geen eind aankomt maar ik ben heel niet ongeduldig hoor Heeft één van jullie al eens volgens naaipatroon gehaakt?? T lijkt mij eenvoudiger dan breien maar voor ik me eraan waag wil ik graag horen of t te doen is. Ik wacht op jullie reactie's Groet Belinda |
|
Als t niet gaat zoals t moet dan moet t maar zoals t gaat :).
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nog nooit gedaan. maar ik denk dat ze dan bedoelen dat je de maat overneemt en zelf moet uitvogelen hoeveel steken je moet gebruiken?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Dan lijkt naaien me eerlijk gezegd toch sneller...
Maar het zal inderdaad zo zijn dat je de patroondelen (die je anders uit stof zou knippen), nu gaat haken. |
|
![]() |
|
Biba ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 34 |
Klopt Ieke, de patroondelen leg je op tafel en je haakt t precies na. Ik weet alleen niet of t echt werkt, stof rekt nie echt mee maar haakwerk natuurlijk wel dus ik weet niet met hoeveel rek je rekening moet houden, vandaar mijn vraag :) |
|
Als t niet gaat zoals t moet dan moet t maar zoals t gaat :).
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je zou die naaipatronen kunnen vergelijken met patronen uit breibladen, daar staat vaak een tekening van hoe de trui moet worden met de maten erbij in cm's.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Je kan heel goed haken op een naaipatroon.
Je legt regelmatig je werk op het patroon en dat moet mooi volgen. Of dit voor breien toepasselijk is dat weet ik niet. groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |