Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHaken voor beginners

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
AnneXia View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2007
Status: Offline
Points: 1
Direct Link To This Post Onderwerp: Haken voor beginners
    Posted: 19 Augustus 2007 om 21:15

Hallo, ik ben nieuw in haakland. Een aantal sjaals gehaakt, lekker makkelijk rechttoe rechtaan. Nu wil ik wat anders. Ik wil met wat eenvoudigs beginnen. Op de site zag ik wel leuke knuffelbeestjes staan voor mijn toekomstige nichtje of neefje. Maar of dat voor een beginneling te doen is, geen idee. Heeft iemand tips voor een beginneling? Waar kan ik het beste mee beginnen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2007 om 07:59

hoi AnnaXia

welkom.

ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met haken en ben deze blokken gaan haken http://www.hobbydoos.nl/haken/defaultfigurenhaken.asp en daarna ben ik patronen gaan verzamelem en gewoon begonnen.

sucses


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2007 om 08:02
Ik haak al heel lang, maar ben nog niet zo lang bezig met knuffels,advies;gewoon beginnen en heel goed lezen,valt reuze mee.
Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 179
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2007 om 08:26
Hoi AnneXia,

Ik ben zelf nog niet zo lang bezig, nu ong. een maand. Gewoon beginnen net zoals corry zegt.... En als je vast zit, zijn hier heel leuk en lieve mensen te vinden die je met veel plezier helpen... Dat is het leuke aan dit forum...

Succes...
The Anny
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2007 om 10:32

Ik ben als beginneling (na anderhalf jaar niet te hebben gehaakt, nadat ik het te had geleerd) meteen begonnen met dieren (in spiraal haken), gewoon goed je steken tellen en markeren, dan kan er bijna niets misgaan!!

Rustig aan doen, en als je vastloop, nou daar heb je ons dus voor!

Groetjes, Yvonne
Back to Top
jente's mama View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 10
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 12:24

he annexia, leuk om te lezen dat er meer beginnelingen zijn! ik kan de tips die jij krijgt ook meteen gebruiken, bedankt.

liefs, sas
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 15:54
Hier ook een beginner op haakgebied. Zijn er nog tips waar je (makkelijke) patronen kunt vinden?
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 16:04

Ik sluit me bij jullie aan. Kunnen we niet een beginnersclubje oprichten .

Maar je leert het snel, dat merk ik wel. Het is toch vooral een kwestie van doen en goed lezen. Helaas zijn niet alle patronen zo makkelijk geschreven.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 16:38

http://www.crochetpatterncentral.com/directory.php

hier staat aardig wat op,is wel engels,en renske heeft ook leuke patronen.

Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 17:14

Tik op google ook eens in amigurumi dan krijg je legio patronen.... dit zijn japanse kleine knuffels dus kleine projecten in het rond gehaakt.

De patronen zijn wel in het engels, maar als je een lijst met vertaalde haak en breisteken van het engels naar het nederlands wil hebben, dan geef je maar een gil.... Op de site van Jessica Tromp staan de basishaaksteken met de tekentjes die ze daarvoor gebruiken heel duidelijk uitgelegd....

De basissteken voor deze knuffels zijn meestal alleen maar lossen, halve vasten en vasten (soms een enkele keer een stokje) en het meerderen en minderen van steken......

Succes... en volgens mij is het wel duidelijk dat als je er niet uitkomt je maar een gil hoeft te geven en er altijd wel iemand is waarvan je antwoord krijgt....

Back to Top
dom belgje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 25 September 2007 om 15:33
Joep joep,

tot in het verre België (leuven) ben ik blijkbaar besmet met het kriebelige haakvirus.

Ben nog maar net gestart (lees: heb nog maar net het niveau 'een lang kettinkje met losse steken' ingeruild voor het niveau 'een doekje van 30cm bij 30cm met tamelijk regelmatige steek (stokjes)'), en hop het begon te kriebelen om meer te doen.

IK ben vooral geïnteresseerd in het maken van amigurumi, maar het uitspreken van het woord is even moeilijk voor mij als het lezen van zulke patronen.
Moet duidelijk nog leren 'meren' en 'minderen', en moet nog leren in een rondje te haken.

Hopelijk ontdek ik veel via dit forum.

zoen
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2007 om 13:27
Haj ik ben nu al effe bezig en haken is niet zo moeilijk gewoon proberen en doen is het. Als je een goed boek bij de hand hebt ( ik heb happy hooker gebruikt) is het makkelijk te leren. Beertjes zijn niet zo moeilijk zijn meestal vooral vasten en halve vasten en meerderen en minderen.
Je kunt ook een lappendeken maken met allemaal proeflapjes in verschillende steken zo zijn die proeflapjes toch niet voor niets.
Gewoon doen en dat komt wel goed en als het nu mooi of niet zo mooi is je bent zeker en vast super trots op jezelf (dat heb ik toch telkens ik iets af heb).
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns