haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
wada ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 03 November 2014 Locatie: den helder Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 November 2014 om 11:34 |
ik haak al jaren met haaknaald nr. 2,5 en phildar 3 katoen. Ik haak poppetjes, inktvisjes, kortom van alles en nog wat. En ik was heel tevreden met de resultaten.
Nu zijn ineens al mijn poppetjes e.d. kleiner, terwijl ik hetzelfde patroon gebruik, dezelfde haaknaald en dezelfde katoen. Is de katoen dunner geworden? Want anders snap ik niet dat alles nu kleiner uitvalt. Moet ik dan maar een grotere haaknaald nemen? nr. 3 bijvoorbeeld? Zou dat kunnen werken? Wada ![]() |
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heb je misschien een tussenperiode niet gehaakt of bijv iets als een deken tussendoor gehaakt? Het kan namelijk ook aan je eigen draadspanning liggen. Bij mijn weten is phildar 3 niet veranderd, maar ik gebruik het niet vaak genoeg om hier echt wat zinnigs over te zeggen. Dan kun je denk ik beter de fabrikant mailen met je vraag.
Je kunt een grotere haaknaald gebruiken. Moet je wel goed opletten dat het resultaat niet te los wordt en de vulling er doorheen komt. Kies kortom de naald waarmee het resultaat het mooist is. Maakt het echt wat uit of je eindresultaat iets kleiner is? Anders kun je een ander garen overwegen. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Waarschijnlijk ie het zoals Iepie zegt. Je bent vaster gaan haken. Vergelijk je werk van nu maar een met ander oudere dingen. Als je ervarener wordt gebeurd zoiets vaak sluipend. Anderson trouwens ook.
Heb ik vooral bij breien last van.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb alleen maar Phildar cotton 3 en heb niets gemerkt aan de draad.
Als ik aan mijn acryl deken heb gehaakt, dan merk ik ook verschil met mijn amigurumi's. Proberen iets losser te haken of hknld 3 pakken. Kijken of je het resultaat zo beter / mooier vind, want daar gaat het uiteindelijk om. |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Cotton 3 is echt niet veranderd van draad dikte. Ergens anders moet het probleem liggen, wat natuurlijk wel vervelend is. Succes.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |