Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haken
    Posted: 30 Augustus 2018 om 11:48
Hoi,

Ik heb het volgende patroon,

28 steken
13 v. minderen, 12 v. minderen (26)
12 v. minderen, 11 v. minderen (24)
11 v. minderen, 10 v. minderen (22)
en zo verder.
Maar op het einde van elke toer kom ik niet uit.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2018 om 11:54
Ik lees het zo:
Na 13 vasten, 1 steek minderen (twee samen haken) na 12 vasten 1 steek minderen dan heb je 26 steken over
Na 12 vasten, 1 steek minderen, na 11 vasten 1 steek minderen dan heb je 24 steken over
Na 11 vasten, 1 steek minderen, na 10 vasten 1 steek minderen dan heb je 22 steken over
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2018 om 15:50
Ik zou na 12 vasten 2 steken samen haken en na de volgende 12 vasten weer 2 samen. Je hebt dan in totaal 28 steken gebruikt en 26 over.
Lao als je na 13 vasten 2 samenhaakt heb je 15 vasten gebruikt. Als je daarna na 12 vasten 2 samenhaakt gebruik je er 14. 15 en 14 is 29. Dan ga je dus een steek overslaan.
In het patroon minderen ze waarschijnlijk op 2 verschillende manieren. Samenhaken en 2 steken overslaan. Eigenlijk heel onduidelijk.
Zo zou ik het ook bij de volgende toeren doen. Je moet 2 steken minderen. 26 gedeeld door 2 is 13, dus 11 steken haken en 2 samen. Dan 10 steken haken, 2 samen. Volgens mij moet het zo goed komen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2018 om 23:04
Ik realiseer mij ineens dat deze een beetje ongewone manier van minderen misschien gedaan is ivm het model van je werkstuk. Ik zou iets meer moeten weten, maar misschien is het al gelukt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 09:35
wat ik nu doe is de steek die na de mindering op de haaknaald blijft meetellen en dan kom ik wel op het juiste steken aantal.

Groetjes Marie-Louise
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2018 om 10:59
Ja, dat klopt, dat is dan de laatste steek van die toer, en dan maak je een keerlosse voor de volgende toer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 15:23
Hallo,

Ik heb een patroontje van Irina Tarasova.
In dit patroon komt een term voor die ik niet begrijp nl.
(19 Losse-).
Wat losse zijn dat weet ik maar heeft dat streepje een bepaalde betekenis?

Groetje Marie-Louise
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 19:03
Welk patroon is het Wies? Ik heb er een paar van haar. Kan ik eens kijken als ik het heb. Anders moet je hier wat meer gegevens neerzetten. Bv hoeveel steken heb je, hoeveel steken moeten het worden bv.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 10:00
Hoi Lidwina,

Het is het patroon van de Bunny maar dan de meisjes kleding het blauwe jurkje. staat verder geen naam bij.

60 stk. Rnd 9: (5-L, 1v in 3e st v/d nld 11x (10-L, 1 v in de 6e st v.d.nld, (5-L, 1v in de 3e st v.d.nld) 7x. In deze ronde haken we de eerste oor opening. (19 Losse-)

Ik snap die 19 losse niet of waar ze die vandaan haalt.

Groetjes Marie-Louise
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 10:53
Er komt misschien een gat om later het oor door te halen. Maar de term "zoveel lossen streepje" is niet gebruikelijk. Op die lossen komen dan later weer vasten en dan zit er een opening. Is het een capuchon van het jurkje?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 11:28
Als ik het goed xir is het de hoed. Ik heb het patrokn in hrt Engels. Er staat dst je na deze toer 19 chain arcs, dus 19 lossenbogen, hebt. Ik dacht al dat het een vertaalfoutje was.In ronde tien krijg me weer van die lossenbogen
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2018 om 11:51
Hé dat is een goeie van jouw daar had ik nog niet aan gedacht.
Dat streepje achter de 19 losse begreep ik niet. maar dat heeft verder dus geen betekenis. Nu ik weet dat jij verschillende patronen hebt van Irina ben ik blij dat je mij gevonden hebt misschien kun je me (als het nodig is)wel vaker helpen.

Super bedankt.

Marie-Louise
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 17:26
hoi Lidwina,

Ik ben nog altijd bezig met de Bunny. Kun jij mij vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat de Bunny ook blijft staan?
Moet ik daarvoor iets speciaals doen? Zo als ik het nu heb blijft hij niet staan tenzij ik natuurlijk een standaard gebruik.

Alvast bedankt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2018 om 23:20
@ Wies, ik doe in de voetjes vaak een zooltje van stevig plastic. Bv van een deksel van een ijsdoos. In de benen steek ik electriciteitsdraad. In het voetje even een ombuigen. Niet door de hele voet, zodat hij niet door kan steken. Dan laat ik hem doorlopen tot in het lichaam. Daar draai ik de 2 draden om elkaar. In het hals doe ik een pappilot. Dus ook van hoofd naar lijf.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2018 om 08:18
Het vullen van de voetjes met granulaat wil soms ook helpen...
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2018 om 14:06
hoi Lidwina,

Ik breng er niets van terecht ben al een paar keer helemaal opnieuw begonnen kun je me vertellen welk garen je gebruikt hebt en welke naald?
Misschien dat ik dan verder kom.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2018 om 14:36
Ik heb die niet gehaakt. Ik heb alleen het patroon. Poppen maak ik meestal met Stylecraft Special DK en haaknaald 3 of breinaald 3. Probeer ik uit. De kleding meestal een halve maat dikker. Wat denk je dat je fout doet?



Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2018 om 18:55
Ik heb geen idee. Ik ben met haaknaald 2mm begonnen werd veel te klein.
Ben een volle naald omhoog gegaan kreeg ik nog niet de maten die zij heeft aangegeven. Nu wil ik nog een keer proberen op 4 maar als dat niet lukt stop ik ermee wat ik wel erg jammer vind want ik vind ze zo leuk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns