Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken
    Posted: 30 Maart 2020 om 15:38
Hallo,

Ik ben de trui Louise aan het haken van juf Sas.
Ik loop echter vast bij het voorpand toer 29 en 30.
Is er misschien iemand die de trui ook gehaakt heeft en mij hierbij kan helpen?
Ik heb geen facebook en wil het daarom langs deze weg proberen.

Groetjes Marie-Louise Hanssen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 15:45
https://www.youtube.com/watch?v=5za43Ug_mbQ

misschien staat het er hier tussen?
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:02
Hallo Bep,

Dank je voor het beantwoorden van mijn vraag.
Het filmpje op Youtube heb ik al diverse keren bekeken maar helaas


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:03
https://www.jufsas.com/post/louise

en hier het geschreven patroon
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:07
Ook dat heb ik maar bij toer 29 en 30 gaat het mis
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:12
dat is als ge met de kraag begint? In toer 31 staat er dat ge het werk in feite in 2 moet delen, ge maakt 10 groepen van 3 stokjes, moet daar weer vasten bovenop doen, en dan 9 groepen van 3 stokjes. Dan slaagt ge 6 groepen van 3 stokjes over en herhaalt het van 10 naar 9 gaan.

(wel de draad afbreken na die eerste en terug aanhechten na die 6 groepkes overslaan)
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:21
Hun gaan uit van 26 stokjes ik heb er 22
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:25
hebt ge het patroon van in het begin gevolgd of hebt ge minder steken opgezet?


Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:27
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:27
ik heb minder steken opgezet
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:28
vandaar dat ik maar 22 groepjes van 3 heb
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:37
dan hebt ge 4 groepkes te weinig. Dan zou ik dus in het midden die 6 blijven overslaan (uw hoofd moet erdoor kunnen) en de overige 16 delen door 2 is 8. Dus beginnen met 8 groepkes en volgende toer na die vasten 7 groepkes. Aan de andere kant dus hetzelfde. Wel onthouden dat ge dan hetzelfde aantal steken en groepkes hebt voor de achterkant



Maar ik denk dat er toch een fout staat in het aantal op te zetten steken. Ze spreken van 20 vasten en dan vaste, 2losse en vaste en dat 24 keer herhalen, terwijl ge maar 20 vasten hebt.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:39
na die groepjes van acht moet ik dan wel afbreken?
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:45
je begint met 20 losse voor de boord. en dan ga je als het ware verticaal haken. heeft ook even geduurd voor ik dat snapte.
dan ga je horizontaal verder met het maken van stokjes.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:48
nee dan nog ene van 7 erop maken en dan afbreken. Anders hebt ge geen voorkant en zit de trui half uw keel.
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:52
bedankt voor de hulp  tot zo ver ik moet nu helaas afbreken. maar kom morgen wel bij je terug

groet Marie-Louise
Back to Top
Wies View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2018
Locatie: Landgraaf
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wies Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2020 om 16:07
Hallo Bep,

ik heb aan een kant 6 groepjes van 3 stokjes gehaakt 11 overgeslagen en 6 aan de andere kant.
aan beide kanten nog een toer erboven op.

weet niet of ik straks goed uitkom met de kraag.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns