|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ryanne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 23 Februari 2009 om 17:42 |
Hallo, ik ben Ryanne ben 19 jaartjes jong.. en wou eens een poging gaan doen om te gaan haken.. ik hou ervan om nieuwe dingen te leren, .. alleen is het probleem, ik kom er niet uit.. ik weet niet hoe ik moet beginnen... wie kan mij helpen..???
|
|
Groetjes RyaNne
|
|
![]() |
|
Ryanne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() |
niemand?? hallo?
|
|
Groetjes RyaNne
|
|
![]() |
|
creatieve meid ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 482 |
![]() |
waar loop je vast? wat wil je precies weten?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Je begint met een bol wol b.v. bij de Wibra, lees de wikkel en koop een haaknaald van het nummer dat op de wikkel vermeld staat. Dan leen je uit de bibliotheek b.v. Haken voor Coole Meiden en je leest de eerste paar hoofdstukken over materiaal, hoe de eerste steek op te zetten, wat voor haaksteken er zijn. Dan maak je een proeflapje, zodat je weet wat je met de wol kunt maken. En dan haak je een tasje of een sjaal. Een open sjaal met stokjes en lossen ertussen is geschikt voor de zomer, dus dat zou Ik doen.
P.S. Vind je het vervelend om met een Wibratasje gezien te worden, neem dan een eigen tasje mee naar de winkel. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
ehm nee vind het niet vervelend om met een wibra tasje te lopen.. want ik heb daar vanmiddag net 2 verschillende haaknaalden weggehaald en eerst een wit bolletje wol.. hier bij mij in dorp is geen bieb,.. en ben ook geen lid van de bieb.. maar heb dan zo'n boekje gedownload van internet (lees ik met adobereader) .. maar ik heb het lusje erom heen en ik kan niet verder komen...
|
|
Groetjes RyaNne
|
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
Bij Jessica vind je een pagina (klik hier) met alle haaksteken duidelijk uitgelegd.
|
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
je hebt een lusje en daar steek je de haak naald doorheen, en haakt de naald aan de draad vast en deze trek je door de lus, zo krijg je een nieuwe lus,enz voort o sh*t moet aan het werk ,morgen of vannacht kom ik er wel op terug |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Eesther ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 21 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 209 |
![]() |
Dan steek je de naald weer in een lusje en dan doe je de draad om de naald heen. Zo ga je elke keer verder.
|
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query =learn+crochet Hier vind je ook nog wat om te oefenen, misschien kan je er wat mee, groetjes irene |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
![]() |
ik heb die filmpjes al tig keer gekeken.. maar volgens mij is dit geen werk voor mij krijg het maar niet voor elkaar om die dingen te krijgen.. dat 1e lusje wil wel maar de rest niet... ik denk dat ik (zo als allen al zegt tegen mij, ik geef te snel op volgens anderen).. ik hou het maar bij me andere hobby's... slapen en muziek luisteren) ik wil het zo graag,... maar wordt gewoon pissig dat ik het niet kan.. me nichtje van 6 kan het nog... waarom ik niet :( op het filmpje lijkt het zooo makkelijk Naja ik ben moe.. ik ga slapen en ga er morgen weer mee verder.. dan weer een poging... maar duurt nog wel 3 jaar voordat mijn sjaal er is... naja |
|
Groetjes RyaNne
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
anders moet je het eerst eens zonder haaknaald proberen, dus een lus en dan haal je met je vingers de draad door die lus, dit is dan ook weer een lus, enzo krijg je een ketting van lussen. de draad die je erdoor heen haalt is dus dubbel, het klosje haal je er niet door heen, en zo ontstaat dus een nieuwe lussucces en de aanhouder wint, dus niet opgeven |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Is er niemand in de familie of kennissenkring die kan haken ? Die kan dan onmiddellijk zien wat er fout loopt bij jou en je corrigeren..... Zoniet zou ik blijven proberen, het is niet moeilijk en meestal loopt het fout bij een kleinigheid die je over 't hoofd ziet... Gr, Nadine |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
Ja, het zou eenvoudiger zijn als iemand die wel kan haken even naast je komt zitten. zodat je de kunst af kunt kijken en die je helpt als het even niet lukt. Je moet even de slag te pakken krijgen. Het is net als andere nieuwe dingen die je leert. In het begin gaat het moeizaam en later snap je niet meer wat er nou zo moeilijk was. Ik heb het op de lagere school geleerd. Maar helaas worden er al lang geen handwerklessen meer gegeven op school. Mijn dochter van 25 kan het ook niet. Heeft er ook geen interesse in. Jammer nadine dat je in belgie woont, is te ver weg voor mij. Misschien woon je in de buurt van een andere hobbydoos? Of kun je het aan een oudere dame (oma) vragen in je omgeving?
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Hoe dik is je haaknaald? Want als je wol voor pen 4 hebt, moet de haaknaald ook nr. 4 hebben. Met dunne wol is het moeilijker voor een beginner.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
Ik vind het wel heel grappig dat je zegt dat je het leuk vindt om nieuwe dingen te leren en dat je het dan zo snel opgeeft Maar mijn tip is inderdaad ook: zoek iemand in je omgeving die het al kan (oma's, moeders, tantes) Veel succes! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |