Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Handleidingen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Handleidingen
    Posted: 27 April 2018 om 11:52
Zelf bewaar ik altijd de handleiding met de aankoopbon en reclamefolder van een machine die ik koop. Ik heb ze samen in een map in een hangmappenkast.

Maar toen ik eens ziek was en iemand me kwam verzorgen, vroeg deze of de reclamefolders weggegooid moesten worden. Ja, natuurlijk. Elke week zit de brievenbus vol met die rommel. Dus dat mocht direct met het oud papier mee. Later merkte ik, dat ook de reclamefolders en handleidingen die ik wel zorgvuldig had willen bewaren, met het opgeruimde papier mee waren gegaan. Daarom zoek ik nog vaak naar handleidingen die van het internet te halen zijn.

Voor mijn Pfaff 1222E vond ik dit:
  •  https://www.quiltingboard.com/links-resources-f4/pfaff-how-repair-manual-instruction-manual-t153618.html
  •  http://www.pfaff.com/SiteMedia/PFAFF/Products/Machines/Support-manuals/pfaff_1221_1222-manual-EN.pdf
  •  https://www.drachenforum.net/index.php/Attachment/3512-Attachment-258091-pdf/

Zo kwam ik vandaag weer op de website van Pfaff, waar blijkt dat ook handleidingen voor oude Pfaff machines als gratis PDF beschikbaar zijn:
  •  http://www.pfaff.com/Support-and-Updates/Support
Machine type intikken en je krijgt alles over jouw machine te zien.


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 12:17
Zelf bewaar ik alle handleidingen ook altijd. Gelukkig heb ik geen hulp nodig die mijn huishouden in de war komt sturen. Maar online beschrijvingen zijn heel handig! Je hebt ze altijd en overal beschikbaar.   
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 22:26
als ik mijn handleidingen op pdf wil zoek ik op
Internet bij Google bijvoorbeeld handleiding Koffiezetapparaat
Sarista Philips dan krijg je de handleidingen in alle talen
Ik hoop dat je hier iets aan hebt om de andere handleidingen te vinden

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 09:38
Via Google kun je heel veel vinden. Maar het zoekresultaat is niet voor iedereen gelijk.

Google laat het resultaat afhangen van wat zij eerder hebben waargenomen en opgeslagen als jouw interesses. Dat ontdekte ik, toen ik iets wilde opzoeken voor iemand, op haar eigen computer. Daarmee kreeg ik heel andere resultaten dan ik op mijn eigen computer had gekregen.

Ik heb dat toen opgelost door dezelfde zoekopdracht weer in mijn eigen computer thuis te zoeken en het resultaat aan haar door te emailen.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2018 om 00:08
dan moet je je geschiedenis   wissen dan is het probleem over 
dat moet je geregeld doen

hoe op de drie stipjes ...  aan de rechter boven kant met je linker muis knop op klikken
dan gaat er een tap open daar naar beneden naar instellingen klik hier op 
dan naar browse gegevens wissen ( dit is je zoek geschiedenis )
dan op wat je wilt wissen vink dat vakje wachtwoorden uit  als je wachtwoorden  heb op geslagen anders ben je deze kwijt
en als je wil  de knop altijd wissen bij sluiten 
dit wil niet zeggen dat je het dan niet meer hoeft te doen geregeld kan geen kwaad 
dan op de knop wissen 
succes  

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2018 om 16:54
Dat is wel een goede tip. Ik wis na elke internet gebruik automatisch de cookies.

Maar de zoekgeschiedenis laat ik vaker staan, omdat ik dan makkelijker kan terugvinden wat ik eerder had gevonden. Degene waarvoor ik iets opzocht, had niet in haar geschiedenis de adressen staan waar ik was geweest, zodat ik op haar machine niet hetzelfde kon terugvinden en toch weer op mijn eigen machine moest zoeken.

Ik denk dat Google ook het IP adres in combinatie met zoektermen opslaat. Soms heb ik echt het gevoel dat Google winkelaanbod met mijn interesses verbindt, ook als ik niet op zoek ben geweest naar verkooppunten. Het is slimme software die ze gebruiken. Maar door gegevens te wissen en te blokkeren hoef je er niet echt veel last van te hebben.

Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2018 om 17:23
hallo cocos
hier heb ik dan nog een tip voor je als je iets wat je hebt op gezocht weer terug wilt vinden op je eigen pc
het is altijd moeilijk om iets te zoeken op een ander zijn pc het was juist goed om dan de link naar haar te sturen  maar jij moest nu in jouw geschiedenis zoeken terwijl het ook makkelijker kan 
plaats jouw site die jij wilt bewaren in jouw favorieten
 hoe  boven in het scherm in je zoekbalk ( werkbalk ) zoals jij die noemt staat een ster klik hier op met linker muis knop 
de site die je open hebt staat erin het  blauw 
 klik op toevoegen 
of je internet nu opent en dan naast deze op de ster met strepen ernaast klikt gaat er een tap open waar jij hem hebt toegevoegd mocht je dan de geschiedenis wissen dan staat het daar altijd veilig tot jij het daar verwijderd
mocht je hem dan zoeken klik op ster met strepen kijk in de lijst naar favorieten dan staat daar jouw site klik erop dan gaat deze open hier staat het altijd tot jij die verwijderd dan he 

jij schrijft  
Ik denk dat Google ook het IP adres in combinatie met zoektermen opslaat. Soms heb ik echt het gevoel dat Google winkelaanbod met mijn interesses verbindt, ook als ik niet op zoek ben geweest naar verkooppunten. Het is slimme software die ze gebruiken. Maar door gegevens te wissen en te blokkeren hoef je er niet echt veel last van te hebben.

 maar nee google doe dat niet maar jouw pc onthoud dat dat is de reden waarom je de geschiedenis zo af en toe moet wissen
en haar pc doet dat waar zij heeft gezocht 
daarom is het bij haar anders 
op een google pagina staat ook reclame aan de rand dat komt ook in jouw geschiedenis dat is de reden waarom jij daar ook site ziet waar jij niet heb gezocht 
dus als jij een site vindt dat jij leuk lijkt om deze te delen met een kennis kun je deze beter in je mobiel zetten in notities dan heb je die altijd bij je  

ik hoop dat je hier uit komt laat anders even weten 
groetjes irma 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2018 om 11:22
Cirkels naaien

Ik kwam deze gratis handleiding Cirkels naaien tegen van Matri.
https://www.matri.eu/image/data/universeel-universal/cirkellineaal/Kleine%20en%20grote%20cirkels%20naaien%20instructie.pdf

Handig als je vóór aankoop wilt weten hoe die verschillende hulpmiddeltjes werken.
Ik voeg er nog een tip aan toe:

  • Stapel telefoonboeken (als je die nog hebt) naast je naaimachine, tot op de hoogte van je werkvlak.
  • Leg de stof op je werkvlak dat je nu met de telefoonboekstapeling hebt uitgebreid, met het te stikken stofdeel onder de persvoet en naald.
  • Kies het centrum punt van je cirkel.
  • Prik daar een prikbord punaise in.
  • Kies een siersteekje.
  • Naai langzaam.
  • Het normale stoftransport trekt de stof onder de naald door, maar door het vastgeprikte centrale punt krijg je geen rechte banen, maar cirkels.
  • Grotere en kleinere cirkels krijg je door het centrale punt van je lap stof verder of dichterbij vast te prikken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.387 seconden.
Lang Yarns