Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

handschoen met duim en drie vingers

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
oma Ineke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2019
Locatie: Ugchelen
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oma Ineke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: handschoen met duim en drie vingers
    Posted: 07 Januari 2019 om 11:38
Een kleindochter van mij is vorig jaar bij een ongeluk een ringvinger kwijtgeraakt. Ze vraagt mij of ik een handschoen voor haar kan breien. Misschien bestaat er een dergelijk patroon? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 12:07
Ik denk een gewoon handschoenpatroon, maar de ringvinger niet breien, op die plek een klein naadje maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 14:28
Ik neem aan dat de vingers 1voor 1 aangebreid worden.
op de plaats van de ringvinger doe je 1 of 2 toeren en dan hecht je af.
en ga verder met de volgende.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 15:22
Ik zou de steken die voor 4 vingers bedoeld zijn op 1 of andere manier verdelen zodat het 3 vingers worden. Als ze de handschoen aan heeft valt bijna niet op dat er een vinger niet is. Ik weet natuurlijk niet of dat prettig zit, maar ik zou het proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 16:12
Je zou een fleece handschoen ook kunnen aanpassen. Iets boven de vingeraanzet afknippen en dichtnaaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 16:59
Ik zou mij kunnen voorstellen dat kleindochter graag een handschoen wil waarbij het niet opvalt dat ze een vinger mist. Als je een gaatje dichtnaait zie je meteen dat er iets niet klopt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 19:53
dit is mijn protoype voor 'wantschoenen' of 'handwanten' voor de kleinkinderen (5 jaar). Omdat vlug in de juiste vingers geraken soms moeilijk is. En zo kunnen ze toch iets vastgrijpen wat met wanten niet te doen is.

Misschien kunt ge van de wijsvinger en de duim een 'hoedtopje' maken zodat die eraf kunnen en ze kan ipadden.




Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns