Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhandwerkclubje omgeving Oss

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Onderwerp: handwerkclubje omgeving Oss
    Posted: 12 Augustus 2007 om 13:09

Hoi,

Ik zoek eigenlijk een handwerkclubje in de omgeving van Oss. Ik heb natuurlijk jullie al wel als gezellig theekransje maar ik zou het ook leuk vinden om met een paar vrouwen een uurtje of zo per week of twee weken of minder vaak gezellig samen te zitten hobbyen. Of is dat helemaal uit de tijd?

Zelf opstarten vind ik weer iets minder. We zijn net verhuisd, zitten nog volop in de troep van een verbouwing en ik ken eigenlijk veel te weinig mensen die handwerken.

Iemand tips of een ideetje?

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2007 om 14:56

Misschien vragen in de plaatselijke krant? Of als er een handwerkzaak is daar een briefje ophangen.

Succes ermee.

Groetjes Catharina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2007 om 15:02
Je zou zoiets in een café of dorpshuis moeten kunnen doen, dan is het vrijblijvend. Ik heb wel eens gelezen van Amsterdamse Stitch'nbitchgroepjes in een kroeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2007 om 15:51
jep machteld heeft gelijk alleen moet je je wel aan bepaalde regels houden... je zou even kunnen kijken op de site van hun, daar staan groepen op waar je je bij aankan sluiten en ook oproepen kan plaatsen als je woon plaats er niet bij staat.. helaas is het moeilijk om een kroeg eigenaar zover te krijgen dat ze dat willen in hun cafe maar het is te proberen vraag wel even netjes wanneer ze plek hebben omdat ze vaak kaart avonden hebben en dart avonden poel avonden je kent dat wel..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2007 om 18:00
Die Amsterdamse meiden zaten ook wel gezellig wijn te drinken, dus de bareigenaar kwam niks tekort. Maar je zou 's zomers best in een park kunnen "vergaderen" en je drankjes van huis meenemen. Dan trek je misschien meer nieuwsgierig publiek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2007 om 22:20
Ik denk dat de site van Stitch'n Bitch je wel handige tips kan geven. In principe kun je met een eigenaar van een (overdag of juist 's avonds) rustig café wel afspreken dat je op een vaste tijd met een al dan niet wisselend klein groepje komt.  Eigenlijk is er geen enkele reden om dat te verbieden, klanten zijn klanten, of ze nu alleen komen of 's avonds, en we krijgen dan wel een rookverbod, maar een breiverbod zal nog wel even op zich laten wachten.

Ook kun je op andere openbare plaatsen (waar de koffie goedkoper is, bijvoorbeeld het buurthuis of het café in het tuincentrum) met elkaar afspreken. De SnB-groep in Enschede schijnt in de bibliotheek bij elkaar te komen. Is helemaal mooi; koffie gratis !!. Het enige wat je nodig hebt is een groepje gelijkgezinden. Je kunt beginnen met een paar vriendinnen en dan briefjes ophangen in de plaatselijke handwerkzaak. Kijk ook eens op Internet of er niet toevallig al een SnB groep in je buurt ís.

Een handwerkkransje bij jou of iemand anders thuis is in de praktijk niet zo handig; de drempel voor nieuwelingen is erg hoog, en als de gastvrouw (een keer) niet kan, gaat het hele feest niet door.

Veel succes !
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2007 om 08:13

Hoi hoi,

Dank voor het meedenken en de suggesties. Ik vrees dat het ideetje toch nog even in de koelkast blijft liggen want zulke grootse plannen voor een handwerkkransje had ik nog niet en daar ben ik ook nog helemaal niet aan toe. Maar het is wel een leuk idee.

Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2007 om 11:18
Ik geloof dat er ook een stitch n bitch in oss zit.

kijk hier maar eens.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2007 om 13:37

Hoi,

Bedankt voor de tip! Ik kan allicht binnenkort eens gaan kijken . Neem ik wel stiekem ook een haakwerkje mee want ik heb momenteel geen breiprojectjes.

En één keer in de maand is heel mooi.

Ben benieuwd.

Ilona.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2007 om 13:38
Hmmm, ik zie net dat de bijeenkomsten op dinsdagochtend zijn dus dat gaat voorlopig nog niets uithalen met een baby en een kindje dat nog niet naar de basisschool gaat. Maar wie weet in de nabije toekomst.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2007 om 07:52
Wel even navragen; ik geloof niet dat de site heel actueel is. Voor Enschede staat er dsat ze elke tweede woensdag van de maand bij elkaar komen, maar op de site van SnB Enschede staat weer maandag van 6 tot 9, en dat had ik ook al bevestigd gekregen van de 'leidster / oprichtster'. Effe mailen dus. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 08:20
Ik zou er in voor zijn maar goed beetje te ver weg denk ik
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 6.844 seconden.
Lang Yarns