Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hart onder de riem

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hart onder de riem
    Posted: 27 Maart 2020 om 16:44
Ik heb een man en kat om tegenaan te praten, die me aan het lachen maken of tegen wie ik mijn nood kan klagen. Ik mail en zit op facebook.

Nu wil ik iedereen, die alleen is, een hart onder de riem steken. Het lijkt me heel naar om nu in winkels op anderhalve meter voorbij mensen te schuifelen en helemaal geen bezoek meer te krijgen. Dat contacten bestaan uit contactloos betalen. Dat de postbode en man van de supermarkt aanbellen en al een stuk teruglopen.

Het helpt je geen moer, maar ik denk elke dag aan je.

En je mag in dit topic vertellen, wat jij van deze pandemie vindt. Mopperen en klagen mag, moet misschien zelfs. Gooi het er maar uit, je boosheid en angsten. Ik ben geen psycholoog of dokter, ik kan je niet helpen, maar ik kan wel naar je luisteren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2020 om 16:54
Ik las netdat ah regelmatig filialen gaat sluiten om goed bij te kunnen vullen ,omdat de vakkenvullers nog steeds niet voldoend ruimte krijgen

Opzich vind ik dat geen probleem als ze maar duidelijk laten weten welke tijden dat zijn .

Want nu voor een gesloten winkel te komen waar mensen uit hun dak gaan lijkt me geen pretje .

Niet een A4 ergens opgeplakt ,maar via internet duidelijk laten weten wanneer ze dan dicht zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2020 om 17:19
Ik kreeg een lange mail van AH en daarin werd beweerd, dat we de vakkenvullers zo goed de ruimte geven. Niet dus. Op facebook klaagde een moeder, dat haar tienerzoons de klanten niet durven aan te spreken op hun gedrag, als zij vakken bijvullen. mensen leunen gewoon over ze heen om snel iets te grijpen. Daar heb ik vorige week al over staan schreeuwen tegen een medeklant. Dit vind ik nog veel erger dan een klant hinderen. Het beste is om een winkelwagen achter je te posteren als je in een kast moet grijpen, op je tenen of juist op je hurken. En onmiddellijk een keel opzetten, als iemand aan je kar zit. Dat zouden vakkenvullers ook moeten doen, of van die gele waarschuwingsborden voor gladheid om zich heen zetten, met een poster: Let op 1,5 meter! erop. Overigens vind ik het goed, als mensen met nu vitale beroepen voorrang krijgen in de kassarij. Maar ik geef die altijd al aan mensen in uniform, of die nou van de politie of de visboer zijn. Aan scholieren ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 17:30
Ik hijs hem even op. Dit is even de schouder om op uit te huilen, het kussen om door de kamer te smijten of het klachtenloket.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 18:45
Ik kon het gisteren niet meer zien .

Ik heb een mail naar de Kennemerduinen gestuurd en per kerende mail een terug gekregen .Of ze a.u.b de kleine ingang Beek en Berg beter in de gaten wilden houden
Er komen zoveel auto's dat ze parkeren in de bermen .Uit de auto's komen hordes mensen die zonder hun verstand te gebruiken op de ingang afvliegen

Ik echt waar een stel gearmd op de ingang aflopen .


Zet hekken zodat ze gedoseerd naar binnen gaan .Dan zijn er nog de ruiters ,dan doe je wel een stapje opzij als je el de 1,5 m aanhoudt
Als je die gehad hebt komen de wielrenners die al slalommend de 1,5 m gebruiken om tussendoor te schieten .

Of dicht die ingang of beter organiseren
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2020 om 09:51
Gisteravond naar de sterrenhemel gekeken .Venus en rondom 10.00 komt de sateliet voorbij .

Het lijkt wel of de hemel veel helderder is zonder verkeer in de lucht en waarschijnlijk ook op de wegen .

Vanmorgen weer de zon en er staat steeds meer in bloei en de vogels zingen steeds harder .Ondanks alles gaat de natuur gewoon door .

Fijne dag allemaal
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2020 om 09:58
Hmm, ik wil ook een paard :-) Maar stel mijn ouders zouden nog leven dan zouden ze ook gearmd over straat gaan, als je thuis een stel bent
dan kun je buiten ook een stel zijn. Hordes zijn erger dan een gearmd stel.

Ik werd gister gebeld door een vriend, hij zit in Spanje en had net een tirade van een politie agent gehad. Zijn vrouw zat naast hem in de auto, achterin scheen wel te mogen . . . ??? 

Gisteren ook veel motorrijders, mijn man vond daar wat van - maar ik heb zoiets van, ze zijn er even uit, ze hebben een helmpie op, ze hebben
frisse lucht, misschien tanken ze nog een keer (economie) handschoenen aanhouden s.v.p. en er niet afvallen, want dit is niet de tijd om de
ziekenhuizen te bevolken. Afstand houden doen ze ook. 

Maar jongeren dan, die feest vieren . . . ??? Premiers, die oproepen om elkaar gewoon weer te knuffelen ??? Verhalen uit Zweden dat
ze daar gewoon doorgaan alsof er geen Corona is ??? Wat is wijsheid ???
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2020 om 10:00
@Mutti ja heel apart, deze keer staan de mensen stil en de natuur gaat door - hoe vaak is dat niet juist andersom. Dit is een hele bijzondere periode.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2020 om 19:09
Lw

Voor de goede orde het was geen getrouwd stel ,maar een stel pubers die uitdagend arm in arm op de ingang afliepen .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 09:17
Ja ik kan me voorstellen dat je je daar aan ergert. Het doet me een beetje denken aan fin de siècle of na ons de zondvloed . . . 
Vanochtend gehoord dat er Corona is in het plaatselijke verzorgingstehuis, ik had zo gehoopt dat ze het buiten konden houden. 
Ik ben bang dat het als een bosbrand door al die oude boompjes heen zal razen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 09:25
Ja,dat is geen prettig bericht .,ook niet voor de verzorging ,als je zo je best doet ,moet dat toch een enorme teleurstelling zijn .





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 12:31
Ons sportabonnement is voorlopig stopgezet door de fysiopraktijk zelf. Maar ik maak me best wel zorgen over onze medesporters. We waren wel gezond bezig, maar juist dáár, omdat we allemaal wel een gezondheidsprobleem hadden of hadden gehad. Sommige zie ik op facebook, andere helemaal niet, ik heb ook geen adressen en telefoonnummers. Over de soosleden maak ik me ook zorgen. Het is zo vreemd om alleen via facebook of mails te communiceren, eventueel ook per telefoon met de handwerksters. Maar ik zag ze dinsdag (sport) en donderdag (sport en soos). En nu is het afwachten wanneer en of we elkaar weerzien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 13:19
Het is ook vreemd ,je zit in een systeem en daar richt je je dagen naar in .

Je besprak dingen met elkaar ,vrolijke, maar ook de problemen die sommigen hebben en dat geeft lucht ,of je kunt een arm om iemand heenslaan omdat je ziet dat er iets mis is .

Je ziet elkaar ,en soms is de gezichtsuitdrukking anders dan de woorden.



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 14:00
Wisten jullie dat ?

Ik was vanmorgen een eindje om en zag eerts een T shirt met een rood hart hangen ,even verder voor een slaapkamerraam een witte lap met een rood geverfd hart .

Op google gekeken .Er schijnt een actie te zijn . Een oproep voor heel nederland door artsen om ter ondersteuning dit te doen .

Een wit stuk stof heb ik wel ,maar waar ik zoveel rood vandaan aan verf .

Straks even kijken of ik nog een lap rode stof heb liggen .

Mij is die hele actie ontgaan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:01
Ik heb wel overal beertjes voor ramen gezet, voor de zogenaamde berenjacht van kinderen. Ze kunnen foto's maken van de beren die ze onderweg op een wandeling zien. Een soort safari. Met katten voor het raam kan dat ook, maar Midnight ligt dan meestal verdekt opgesteld op zolder. En Max van de buren ligt in ons kattenhuisje. Dus twee onzichtbare jachtobjecten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:31
@Mutti of een hart breien of haken kan ook.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 16:42
Is ook een idee ,maar weet je dat ik sinds de uitbraak geen brei of haakpen meer in handen heb gehad .

Er staat nog genoeg om te doen .Moet mezelf er maar weer eens toezetten
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 23:22
Ja, het is best wel moeilijke tijd, het is ook erg stil op straat, woon aan een doorgaande weg.
Heb 2 dochters, ze komen om en om 1 x in de week 1 of 1.5 uur.
Als wonen plus de boodschappen heeft gebracht op dondermorgen, zie of hoor ik tot maandagmiddag niemand. Dan komt de huishoudelijke hulp, die al jaren komt.
Ik kan me goed vermaken dat is het niet, maar je wil wel eens even wat praten.
En dat is best wel moeilijk.

1 dochter werkt in een apotheek en dat is nu een hectische tijd (eigenlijk altijd al, maar nu helemaal)
je wil de boze mensen die ze aan de balie krijgen niet horen. Er is regelmatig niet aan de goede medicijnen te komen, omdat de ziekenhuizen voorrang krijgen. Maar dat wordt de medewerkers verweten. Ook willen mensen het liefst in de balie kruipen, wat niet meer mag en moeten meer afstand houden. Ook mogen er maar 4 mensen binnen komen, dat gaat veel ook niet goed. En iedereen heeft zo'n kort lontje. Veel mensen laten nu de medicijnen thuisbezorgen, maar wat inhoud dat de bezorgdienst, regelmatig van 10 uur tot 10 uur s'avonds aan het werk is. om het rond te brengen.

Dochter 2 is manager in een drogisterij, ook daar is het feest. Over iedereen een mandje, ja ik heb maar weinig nodig of een echtpaar wat geen 2 mandjes pakken wil. Dat moet omdat je dan kan zien, hoeveel mensen er binnen zijn. Beperkte aantal mensen wat binnen mag. Maar als er controle is krijgen ze 4.000 Euro boete en ze controleren veel. Ook de beperking van paracetemol en neusspray is niet uit te leggen. Ze krijgen veel verwensingen over hun heen. Plus het rooster maken voor de werkweek, medewerkers die niet willen komen of ziek zijn, boze ouders van vakkenvullers die niet meer mogen werken van hun, omdat er geen afstand gehouden word en ze trekken het uit de handen of van de container. Dan heb je nog het nodige papierwerk en overleg tussen winkels en hoofdkantoor en vergaderingen over wijzigingen.
Ja het is een hele drukke tijd voor hun.

En zo zal een ieder het op zijn eigen manier meemaken en beleven.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 23:24
Ook doe ik mee met de beertjesjacht en heb 2 beertjes voor het raam gezet,
Maar heb nog geen kinderen gezien die er aan mee doen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2020 om 08:37
Hier zijn amper nog kinderen buiten, terwijl er genoeg wonen op ons woonerf. Het zal ook wel te koud zijn, het vriest en sneeuw is er niet. Ons buurmeisje is in de puberteit, die heeft geen zin in "domme beertjes". Ik stelde een poezensafari voor. Misschien gaat ze dat doen. Ik ben nu wel blij met mijn hobby's, ik heb vriendinnen die voornamelijk winkelen en kwekken als hobby hebben. Die zitten zich nu 5 kwartier in een uur te vervelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns