Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hebben jullie dat ook

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hebben jullie dat ook
    Posted: 04 November 2019 om 08:39
Hebben jullie dat ook , geen zin meer in breien of haken ,ik heb twee truien gebreid en ze vallen zo tegen dat ik het zonde vind van al de tijd die ik er aan besteed heb,nu heb ik sokken op staan om toch nog beetje bezig te zijn in hobby namiddag,maar echt heb er moeite mee ik hoop dat het maar tijdelijk is....balen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 08:53
dat heb ik ook wel zo nu en dan. daarom pak ik dan het lezen weer op.
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 09:12
Meestal is het zo dat er tijdens een dip van de ene hobby, tegelijk een piek is bij de andere. Ik kan me voorstellen dat als je breiwerk tegenvalt, dat zoiets de zin even helemaal laat verdwijnen. Komt heus weer goed. Even loslaten en een andere bezigheid voorrang geven tot die weer naar de achtergrond mag. Wink

 
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 10:48
Eerlijk gezegd,  nee, dat heb ik niet.
Ik wissel breien af met haken of tunisch haken.
In mijn hoofd heb ik nog zoveel ideeën dat als er al iets tegenvalt, en uithalen geen zin heeft, ik dit wegleg (en met pijn in het hart uiteindelijk weggooi) en met een andere techniek iets heel anders ga maken, waarvan ik denk, omdat ik het nog nooit eerder gedaan heb, het best wel gaat lukken.
Bovendien kan ik altijd terugvallen op sokken breien. Dit vind ik erg leuk, gaat na tig paar sokken breien eigenlijk nooit meer fout (is goed voor het mogelijke kleine deukje in het zelfvertrouwen, hoezo een groot ego?), en is snel klaar.

Toegegeven, ik maak zelden iets vanaf een patroon. Ik snap simpelweg niet wat er beschreven staat. Ik meet de persoon waarvoor ik wat wil maken, zoek op internet een plaatje wat het dichtst bij de wensen komt, zoek een steekpatroontje uit (en dat leren = patroon lezen en dus nog wel een dingetje), zoek de wol/garen uit en ga aan de slag.

Overigens, 2 truien zijn niet helemaal naar wens. Wat dan nog? 
Waar leer je nu het meest van?
Van geslaagde werkjes of juist van de minder geslaagde?
Lees ook je eigen onderschrift nog eens aandachtigWink
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 12:08
He ja Teunis,van foute leer je he ik heb al zoveel gemaakt dat het een beetje vastzit,met sokken breien kan ik wat ontspannen,maar ik ga toch een boek lezen zoals bloem zegt dan ben ik met mijn gedachten effe weg van dat handwerk,goed dat ik weet niet alleen te zijn ,zal ook wel met het herfst weer komen denk ik 😙
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 12:51
Bij poppenkleren heb ik het niet, en die haal ik ook makkelijk weer uit. Maar ik heb garens voor drie vesten en truien voor mezelf klaarliggen en daar durf ik nog niet aan te beginnen. Als daar iets niet goed zou zijn, zou ik zo balen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 13:51
Heel herkenbaar. Ik heb sinds februari/maart al niks meer gehaakt of gebreid. Wanneer ik weer ga beginnen weet ik nog niet. Ik wacht maar gewoon af wanneer de zin daarin weer terug komt.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 14:22
Tuurlijk dat wij dat ook hebben, ik toch. Ik noem dat de BHbo en dan moet ge gewoon doen waar ge goesting in hebt, plaatjes kijken, boeken lezen, patronen bekijken, ander knutselen en freubelen en dan gaat dat stillekes over en komt die kriebel beetje bij beetje wel terug.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 16:01
Ik heb in ieder geval twee abonnementen op puzzelboekjes, Doorlopers 6de en 7de niveau, altijd een paar bibliotheekboeken, en er is altijd wat te strijken of op te ruimen. Die laatste twee bezigheden zijn niet mijn hobby, maar het is wel goed als het eens gebeurt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 16:39
Originally posted by bep bep wrote:

Ik noem dat de BHbo ....

Er was ooit een Belg die me zei dat Nederland het land van de afkortingen was. Maar nou begin jij ook al! LOL

Brei - Haak - balen - ?

Ik ben benieuwd!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 16:46
ietskes erger : Breien en haken burn out.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 18:27
Vroegah betekende bo body odour, dus lichaamsgeurtje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2019 om 23:11
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Vroegah betekende bo body odour, dus lichaamsgeurtje.

Chanel no 5? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 08:01
Voor sommigen. Als Napoleon onderweg naar huis was, schreef hij aan Joséphine, dat hij over 5 dagen thuis was en dat ze niet meer moest baden. De term BO was uitgevonden om reclame voor deodorants te maken. Ik denk begin 20ste eeuw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 09:27
Blij dat ik niet alleen ben met BHbo 👍😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 11:08
Ik had het ook als ik een slechtzittende bloes of rok had genaaid op de machine.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 13:42
Jawel herken het wel... Niet dat ik vaak stil kan zitten naar er zijn periodes dat er voor mijn gevoel zo weinig uit mijn handen komt...
Nu veel bezig met projecten voor de kerst als cadeautjes dus kan weinig posten op Facebook...
Ook weinig online geweest hier de laatste tijd...
Weinig energie dus probeer iedere keer weer een beetje te doen...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 19:43
ja ik herken het ook wel 
heb een periode van 4 a 5 maanden niets gedaan wat haken of breien betreft.
hoewel ik het wel wilde maar toch ook weer niet 
pas weer iets opgepakt maar nu weer druk met werk 
en de regen belemmerd me omdat ik dan last van mijn spieren en gewricht krijg 
dus staat ook nu weer op een laag pitje die sjaal

komt ooit wel weer goed
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 11:08
Je bent absoluut niet alleen, alleen brei ik weinig omdat ik totaal vastzit - ik heb allemaal losse klusjes liggen en daardoor blokkeert mijn brein volledig.
Dus ik werk nu met briefjes, op het briefje van maandag stonden maar 6 dingen en ik heb er nu pas 3,5 van af en er zijn nog 2 punten bijgekomen
ARGHH - hoe kom ik dan ooit aan breien / haken toe - ook op het lijstje zetten ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 11:35
Ja, op het lijstje zetten, dat is het beste.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns