Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help hoe brei ik in spiegelbeeld

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help hoe brei ik in spiegelbeeld
    Posted: 25 Januari 2023 om 16:49
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3470&cid=7

Ik ben bezig met deze leuke beenwarmers. En heb nu 1 af, de 2e zou ik in spiegelbeeld moeten breien, maar hoe doe ik dit? Ben nog echt een beginner met breien, dus zo simpel mogelijk uitleggen zou mij erg helpen 🙈
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 17:25
In mijn hoofd zou ik dan de averechtse nu recht moeten breien en andersom en het telpatroon eerst 6 av en 2r en dan de kabels.. maar klopt dit?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 18:10
Het beste is om de steken voor allebei op de naald te zetten, dan zie je ze in spiegelbeeld, terwijl je breit. Het is wel moeilijk om de draden niet te veel te laten "vlechten". Probeer ze apart te houden, als dat lukt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 18:12
Ik brei m sowieso met 1 draad, met dikker garen hihi.. de nopjes vind ik niet mooi dus die brei ik als 1 gewone steek
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 18:20
Hoe je het precies bedoeld met de steken voor allebei opzetten snap ik niet helemaal.. sorry ben echt een mega beginner, dit is mijn eerste patroon ooit. En mijn 2e werkje
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 18:51
'k vind het wel knap dat ge als megabeginner direkt met kabels begint.

Spiegelbeeld breien is niet de steken die rechts zijn, nu averechts breien, want dan komt uw kabel er niet opliggen.

Kzal efkes een voorbeeld geven. Als ge achtereenvolgens 1 2   3 en 4 moet breien dan moet ge in spiegelbeeld beginnen met 4 dan 3   2 en 1.

In uw geval moet ge alleen de teltekening in spiegelbeeld breien dus de eerste rij beginnen lezen van links naar rechts nu en dan de tweede van rechts naar links de derde terug van links naar rechts, zo slingerend naar boven. De kabel zal dan ook 'spiegelend' kronkelen. Op de foto gaat dat rechts stuk van de kabel boven, een beetje verder onder enz. onder en over het andere stuk kabel. In spiegelbeeld gaat het juist andersom moeten zijn.

Maar ik denk in dit geval met de beenwarmers dat het geen ramp is als de twee kabels hetzelfde lopen. (ik zou dat toch geen ramp vinden)





Is zoals bij armsgaten van een vest, bij het ene pand moet ge die op het einde van de naald doen en dan staat er meestal brei het andere pand in spiegelbeeld en dat wil dus zeggen beginnen met het armsgat.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 18:55
maar inderdaad, zoals Magtelt zei, is het handiger om de 2 beenwarmers ineens op de naalden te zetten en ze tegelijkertijd te breien
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2023 om 19:05
Ja ik vond deze zo leuk en hou er dan wel van om mezelf uit te dagen haha..

Ik denk dat ik het nu wel snap. Gaat vast goed komen nu😊
Om ze tegelijk te breien lijkt me dan wel mega ingewikkeld 😅
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2023 om 09:17
Als je twee (raglan) mouwen of beenwarmers in spiegelbeeld gaat breien, dan zie je pen voor pen hoe het tweede ding gebreid moet worden. Elke eerste steek wordt bij de tweede de laatste steek, en elke laatste steek wordt de eerste. Je kunt steek voor steek kijken naar het eerste ding, terwijl je het tweede breit.

Ik zou niet aanbevelen om die manier van breien meteen met kabels te beginnen. En ook niet om het hele patroon in spiegelbeeld te "vertalen" op papier, want dat is zo'n precies werkje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2023 om 18:38
Als ik zo eens naar dat kabelpatroon kijk dan is spiegelbeeld alleen een verschil op het moment dat de twee kabels elkaar kruisen. Op het plaatje zie je dat de rechter streng steeds onder de linker duikt. Je doet dat door de kabelnaald achter het werk te houden, in de eerste, negentiende etc naald. In spiegelbeeld breien betekent dan dat de linkerstreng onder de rechter duikt, dat betekent dus dat je de kabelnaald voor het werk houdt ipv achter. Maar in de praktijk is het waarschijnlijk de moeite niet, die kabels zitten aan de buitenkant van je been dus je ziet ze toch nooit allebei tegelijk. Succes!
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2023 om 18:41
De kabels heb ik idd besloten het zelfde te breien. Alleen bij de 1e moet je eerst de kabels breien en dan herh van 2r en 6av. Die herh brei ik nu eerst en daarna de kabels zodat de kabels aan de buitenkant van het linkerbeen terecht komen
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 10:17


Ik wou nog even mijn resultaat showen😊 in 1tje zitten nog wel wat foutjes maar dat vind ik geen probleem. Voor een 2e breiwerkje en een 1e breipatroon ben ik heel tevreden en heb veel geleerd!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 11:30
Dat ziet er goed uit en lekker warm uit. En foutjes!! Wat zijn dat? Onvolkomendheden! Nou en!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 13:39
ik vind ze ook heel geslaagd. Ik zie maar 1 foutje en dat is dat ge er ene ondersteboven aanhebt, maar dat is gemakkelijk op te lossen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 13:48

Nee hoor zitten allebei goedWink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 15:20
nu wel . Op de eerste foto dacht ik dat er een dunne boord en lange boord onderaan te zien was. Fotogezichtsbedrog dus van mij.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 17:07
Dat ziet er prima en behaaglijk uit, gefeliciteerd. Sokken ook zelfgebreid?
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 17:11
Nee sokken heb ik vorig jaar al n keer gekocht. Zover dat ik sokken kan breien ben ik nog niet haha.

Voelt ook heerlijk behaaglijk aan!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2023 om 21:31
Ze zien er goed uit. En ook lekker warm. Ga zo door.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns